מיקרוסופט מתכוונת שלא להפיץ את אינטרנט אקספלורר כחלק מחלונות 7

יתכן שבדברי הימים של הרגולטורים של האיחוד האירופאי היום הזה ירשם תחת "צעד קטן קדימה לרגולטור, צעד ענקי אחורה למשתמש". עושה רושם* שמיקרוסופט נכנעה לבלבולי המוח של האנשים שלא מסוגלים ליצר דפדפן שאנשים רוצים להשתמש בו המכונה בקצרה "אופרה" וחבריהם בגופים הרגולטוריים האירופאים המפקחים על מונופולים והודיעה שהיא לא מתכוונת להכליל את הדפדפן אינטרנט אקספלורר כחלק מההפצה של חלונות 7 באירופה.

מאחר שבבשנת 2009 פשוט  אי אפשר באמת להשתמש במחשב ביתי בלי דפדפן אפילו אם לא גולשים ברשת (את הנתב האלחוטי שלי ניתן לנהל רק דרך דפדפן) לכאורה אי המצאותו של דפדפן היא פגיעה מהותית בפונקציונליות של המוצר שהלקוח מקבל. אני לא מצליח להבין מה הלקוחות האירופאיים יעשו, האם כולם יקבלו דף של הוראות שמדרריכות אותם איך להשתמש בתוכנת הFTP שמגיעה עם חלונות בכדי להוריד עותר של אקספלורר? ומה הם יעשו אם הם לא יצליחו להתקין? האם בדף ההוראות יהיה רשימת שרתים עדכנית של כל יצרני הדפדפנים?

אני מעריך שלצעד הזה תהיה הצלחה מסיבית כמו החיוב של מיקרוסופט להפיץ מערכת הפעלה ללא נגן המוזיקה המובנה (היא הפיצה, אבל באותו מחיר של הגירסא הרגילה)

ועדיין האירופאים צריכים להרגיש בני מזל שהרגולטור לא החליט שמיקרוסופט היא מונופול בתחום תוכנות הFTP על חלונות או בתחום סייר הקבצים…. עם מיקרוסופט תרגיש חלק להיות נבזית היא כמובן עשויה לפתוח בצעדים אנטי מונופוליסטיים נגד אפל על הכללת סאפארי כברירת מחדל במק ואיסור התקנת דפדפנים חלופיים באייפון (למיטב ידיעתי) ולמשתמש האירופאי יהיה מוצ'וס מוצ'וס כיף בניסיון להפוך את חלקי המתכת והאלקטרוניקה שהוא קנה למוצר מתפקד.

* אני אאמין שזה נכון ולא רק עמדת מיקוח רק כשזה יקרה בפועל, אבל אם אני הייתי במקום מיקרוסופט כבר מזמן הייתי יוצא בהצהרה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים