מה ציפי לבני עשתה למען נשים?

זו השאלה של נמרוד אבישר. התשובה מאוד פשוטה – היא היתה שם בראש הפירמידה, אפילו אם לא באופן פורמלי, למשך בערך חודשיים. וקיבלה התיחסות של שווה בין שווים בכל מקום בעולם הפוליטי הגברי המקומי והבינלאומי. בעצם המאבק שלהן על תפקיד בכיר במפלגות שלהן, בזכות עצמן ולא כקוריוז, ציפי לבני, לימור לבנת, דליה איציק (ויעל גרמן ומרים פיינברג ברמה המקומית), עם כל החסרונות שלהן, עשו הרבה יותר עבור הנשים במדינה מאשר עוד שקל של קיצבת ילדים.

כשברק אובמה נבחר לנשיאות איש לא הלך ושאל כמה מבין מנהיגי המפלגה הדמוקרטית הם שחורים. אם יש כאלו פרט לאובמה, לא ממש יצא לי לראות אותם בטלביזיה, ועדיין אף אחד לא מפקפק בקול רם בהשפעה ארוכת הטווח שתהיה לבחירה שלו.

וזה עלול אולי לזעזע כל מיני אנשים, אבל גם בני אדם עם זין מסוגלים להבין את השיקולים ההגיוניים שבגללם כדאי לתת קיצבאות גדולות יותר לבני אדם עם כוס. אני לא יודע איך זה בירושליים, אבל לפחות פה במרכז יוצא לשני סוגי האנשים להפגש די הרבה ויש כאלו שאפילו גרים באותה דירה.

ומי בדיוק הפמיניסטים שתי"מ מקדמת לכנסת? מלכיאור ובן ימיני, שני פמיניסטים ידועים. בן ימיני הרי נודע במאמרים הפמיניסטיים המונמקים היטב אותם כתב בבלוג שלו (שכולנו קוראים כמובן) ומלכיאור עסק כל ימיו בכנסת רק בקידום חקיקה פמיניסטית.

4 תגובות “מה ציפי לבני עשתה למען נשים?”

  1. ברכות, הצלחת לנפק עוד טקסט לא ראוי. ובכל זאת, למען האמת ההיסטורית:
    1. ליבני לא הייתה בראש הפירמידה, לא פורמאלית ולא א-פורמאלית. 'צטערת. ראו את זה בבירור במהלך התקיפה בעזה.
    2. גם גולדה הייתה אישה, כך שליבני איננה הראשונה. בדיעבד, היא עשתה למאבק הפמיניסטי יותר נזק מתועלת, גולדה. מכל מקום, זה די מחסל את ההשוואה שלך לאובאמה. יותר מזה, אם נשיא שחור היה מחזיר את הסגרגציה, אף אחד לא היה אומר עליו שהוא תרם לשוויון מעצם היותו שם. חוץ ממך, כמובן.
    3. מי שבאופן כרוני מרימה את ידה נגד חוקים שמקדמים שוויון בין המינים מזיקה למאבק לשוויון. נקודה.
    4.יהיה ממש נחמד אם תבחר צד ותישאר בו. אתה לא יכול לטעון, מצד אחד, שלבני היא בחירה פמיניסטית ראויה מעצם היותה אישה ושכל אישה (שכחת את יולי תמיר ומשום מה ציינת את ליבנת, למרות שחוטובלי מדורגת גבוה ממנה ברשימת הליכוד) בתפקיד בכיר עושה יותר עבור נשים "מכל שקל של קצבת ילדים"; ומצד שני, שלא ממש צריך ייצוג נשי כדי להצביע בעד חוקים מקדמי שוויון, כי גם "בני אדם עם זין" (ראיתם? אמרתי "זין". אני כזה מגניב) יכולים לתת קצבאות וכו' ל"בני אדם עם כוס" (אמרתי כוס. זהו, עכשיו אני מגה מגניב. אולי יקבלו אותי לספסל האחורי). הראשון הוא טיעון בעד נשים בפוליטיקה והשני הוא טיעון נגד: אם גברים יכולים לדאוג לנשים, לא באמת צריך נשים בכנסת.
    5. מאחר וכבר ציינתי את תרומתו של ח"כ הרב מלכיאור למאבק לשוויון, הפיסקה האחרונה היא מין נסיון אווילי ברדוקציה אד-אבסורדום אווילית, מהסוג שמתאים לאנשים שכותבים ירושלים עם שני י' וסותרים את עצמם בהפרש של פיסקה.

  2. עוף טופיק: תגיד, יש אביזרים מיוחדים שבהם אתה משתמש בשביל לסחוב את כל האגו שלך?

    מה אני אגיד לך, כנראה שבכל שמאלני גדול מסתתר שוביניסט קטן. כל הרעיון הזה של שיוויון הוא שאדם נמדד לפי מה שהוא עושה בתור אדם ולא לפי חלוקה מגדרית או סוציואקונומית. רק בגלל שהיא אישה ליבני לא חייבת להצביע בעד כל חוק שאדיוט כלשהו הגדיר שהוא "פמיניסטי" והיא יכולה להיות בכלל נגד הרעיון והתנועה. כל זה לא ישנה את העובדה שבעצם היותה בראש הפירמידה, גם אם אינה מתכוונת לכך, היא מעניקה תקווה לכל אישה שנתקלת בתקרת זכוכית שמונעת ממנה להתקדם מעבר ל"ראש צוות שירות לקוחות".
    וכן, גולדה היתה דוגמא רעה לנשים, בעיקר כי היא לא היתה מטופחת…. אולי פעם הבאה תטען טיעונים הקשורים לעבר תוך כדי הפניה למקורות מהן שולף אותם?

    ומלכיאור, כן מלכיאור – איזה חוק פמיניסטי נהדר הוא העביר. גם אם נניח שהוא פמיניסטי, ולא היה צריך פשוט להכלל תחת חוקי ביצוע הסכמים למיניהם, לכמה נשים הוא נוגע באופן פרקטי כל שנה? 5? לא היה יותר פמיניסטי מצידו להתנגד לחוק נהרי ולהבטיח שבמוסדות הדתיים תיפסק האפליה המגדרית והמיננית בהפנית תקציבים ואיכות לימוד על ידי השתת סטנדרטים של מערכת החינוך הכללית? למה, לילדות השסניקיות הקטנות לא מגיע לצבור מספיק ידע בשביל להיות מסוגלות למצוא עבודה בעולם הרחב במקום לקבל הכשרה מקיפה בהלכות מטבח ומיטה?

  3. ממש לא אכפת לי. נמרוד הוא לא בדיוק בן אדם שאני מסתכל אליו מתוך מחשבה שאני אלמד משהו. יש אנשים הרבה יותר קוהרנטיים ומעמיקים ופחות מתלהבים מעצמם במשבצת הפוליטית שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים