האם גם אתם מקבלים שכר לפי כמות המאמץ ולא לפי איכות התוצאה?

במאמר שעוסק ברשעות הלא הוגנת של התגובות למאמרים טכניים בעיתונות הזמינה ברשת, גיא גרימלנד כותב "אני שואל את עצמי: האם היום הצלחתי לעשות עבודה טובה עבור הקוראים שלי.. וברוב המקרים,אני חושב שהתשובה היא כן. בעיקר בגלל שאני מתאמץ ועובד קשה מאוד שזו תהיה התשובה."

כיף לו לגיא שהוא חוזר הביתה מסופק מאיכות העבודה שהוא עשה באותו יום, הלואי עלי. מאחר שאחרי מספר חודשים של עבודה הוא עדיין לא פוטר, אני יכול להסיק שגם המעבידים שלו חושבים שהוא עושה עבודה טובה. ומה עם הקוראים? אנחנו לעולם לא נדע מה הם חושבים על העבודה שלו, מאחר שתגובות רחוקות מאוד מלהיות מדגם מיצג של כלל הקוראים.

גיא מתעסק בסיקור קרנות הון הסיכון שמשקיעות בחברות הזנק. אין לי מושג אם הוא באמת עושה עבודת עיתונאות אמיתית מעבר לעריכה ופירסום של הודעות המופצות על ידי היחצנים של החברות, ומאחר שאין לי ממש הכרות עם התחום אז אני אתן לו להנות מהספק ואסכים שהתוצאה של העבודה שלו היא איכותית גם בעיני הקוראים.

אוקי, אז גיא מוכשר וצדיק, אבל מה עם יתר העיתונאים? האם יש צורך לציין שוב את דן פרידמן שלא יודע שהדרך היחידה להזיז עכבר על ידי המקלדת היא באמצעות זריקת המקלדת על העכבר?, ואולי את העיתונאי שמשוכנע שכל התגובות התוקפניות שהוא קיבל על ביקורת לא מחמיאה (ולחלוטין לא מוצדקת) על אחד המוצרים של מיקרוסופט היו ממומנות על ידי מיקרוסופט? ויובל דרור, עיתונאי שאהבתי את הדיווח המדויק שלו בימיו בהארץ, ושמאז שעבר לידיעות קשה לקבל ממנו כתבה שלא מכילה אחוז כזה או אחר של זבל אנטי תאגידי/קפיטליסטי?

ואולי כדאי לדון ברויטל סולומון שגם גיא וגם יובל שיבחו את הכתבה שלה על "רוח הזמן" שפירסמה גוגל. זו אותה עיתונאית שחטאה בחטא הכפול של דיווח שהוא בו זמנית מאוחר מדי ומוקדם מדי (למיטב ידיעתי, חודשיים אחרי הכתבה עדין לא הושק האתר). בכתבה על "רוח הזמן" היא עושה חטא קטן בחוסר ההבנה שלה שכאשר רוצים לנתח נתונים סטטיסטיים לא תמיד מענינים המספרים המוחלטים אלא דוקא השינוי, חטא בינוני שהיא לא מצליחה לעשות את מה שחנן כהן מצליח לעשות בלי להיות עיתונאי ולקבל הסברים מגוגל על הדברים שהיא לא מבינה, והחטא הנורא מכל הוא חוסר הכרה של הבדיחות הפנימיות של גוגל (המוכרות לכל איש טכני ברשת העולמית) וחוסר רצון ללחוץ על הקישור שהיה מסביר לה את הבדיחה. אז לטובת מי שלא יודע, היונים המוזכרות בכתבה, הם הסבר מבודח של גוגל על שיטת הדירוג של דפי האינטרנט שהם מתיחסים אליה כ PG (באנגלית זה Page Rank) ומפרשים את הPG כ דירוג יונים (Pigeon Rank) שהמקור לו הוא אלפי היונים העובדות על דירוג הדפים. בשביל למנוע אי הבנות עתידיות אולי כדאי לציין שלגוגל אין בסיס על הירח.

אני מניח שגם רויטל חוזרת הביתה בתחושת סיפוק על כך שהיא עבדה קשה ועשתה את המירב בכתבות שהיא כותבת. אני מניח שבהארץ יהיו מרוצים מהתנועה הנוספת שכל העיסוק בכתבה הזו מיצר לאתר, ומבחינתם היא עשתה עבודה טובה. והקוראים? הם כבר התרגלו לקבל רק זבל מהעיתונות הישראלית.

גם חנן כהן כתב דברים באותו נושא.

2 תגובות “האם גם אתם מקבלים שכר לפי כמות המאמץ ולא לפי איכות התוצאה?”

  1. :)

    כן, הרבה יותר קל לכתוב על דברים שליליים (אני מניח שזו הסיבה שרוב הטוקבקים שליליים), ובקטע של התקשורת בארץ קשה לי באמת למצוא משהוא חיובי לכתוב עליו, אבל בדך כלל אני משתדל לכתוב נייטראלי.

    חוץ מזה, כשאתה מגיע עם גישה שלילית, הרבה יותר קל להיות מופתע לטובה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים