זבל של נתונים

משרד איכות הסביבה מספק נתונים (אולי בכדי שנוכל לכפר על חטא חוסר המיחזור ביום כיפור?) על כמות הזבל ה"מיוצרת" בישראל. חבל שהפירוט של מי הראשות המקומית המזבלת ביותר לא מצדיק את כמות זבל הנירת שנוצר בשבילו.

"חמש הרשויות בהן כמות הפסולת לאדם היא הגבוהה ביותר הן סביון עם 4.47 קילוגרם פסולת לאדם ביום, במקום השני אילת עם 3.45 קילוגרם, במקום השלישי אפעל עם 2.98 קילוגרם, ברביעי תל אביב עם 2.62 קילוגרם ובמקום החמישי טבריה המייצרת 2.62 קילוגרם פסולת לאדם ביום."

לפני שמתחילים לחשוב מחשבות עגומות על עשירי סביון ואפעל ועל בועת חוסר השמירה על הסביבה התל אביבית, כדאי לנסות להבין מיהו האדם שעליו מדברים הנתונים. יתכן שאני טועה אבל נראה לי שבמונח אדם מתכוונים הנתונים לתושב, ואז הכל נהיה ברור. שתי ערי תירות שבכל יום הרבה אנשים שלא גרים בהן מיצרים שם זבל, שתי מועצות עשירות שבכל יום מבלים בהם גם נהגים, עוזרות, או-פר, וגננים שלא מתגוררים בהן, והעיר שאליה מגיעים כל יום הרבה אנשים מכל רחבי הארץ לעבוד ולבלות. המיקום של כל המקומות האלו בראש הרשימה לא מפתיע וגם לא מעיד על שום דבר.

גם החישוב הכללי לגבי כל אוכלוסית ישראל מתעלם מהתירות, העובדים הזרים החוקיים והבלתי חוקיים, וכמות חומרי הגלם המשמשת בתעשיה. בלי לשקלל בצורה כלשהיא את השינויים שהיו במשך השנים אין ממש תוקף להצהרה של ראש האגף לטיפול בפסולת מוצקה שיש ירידה בקצב העליה של יצור הזבל בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים