דבר בשם אומרו, התגובה של אורי ברוכין להאשמות שלי כלפיו

  1. חבל שלא חשבת לפנות אלי ולשאול אותי לפני שכתבת את ההאשמה הזאת, כי הרי אתה יודע איפה למצוא אותי.
    (מוזר בעיני מה הטעם בלכתוב משהו כה חמור ואז לכתוב – זה מה שהיא טוענת ואולי זה לא נכון. זה קצת לא אחראי.)אז קודם כל – לא פניתי ליריב בעניין האדם שכותב ברשימות כי זאת לא אחריותי. הפעולות שלו נבעו כנראה מפנייה חיצונית של גורם אחר.
    ובעניין הפרטי שלי – חד משמעית לא ביקשתי מיריב למחוק שום דבר, בטח לא את הבלוג כולו. כן החלפנו כמה מיילים בניסיון שלי להבין מה המדיניות שלו ואיפה אני עומד.
    אני מאוד מתנגד לזה שבעלי פלטפורמה יתערבו בחומר, ומחיקה זאת התערבות, ואני חושב שהיא צריכה לקרות רק במקרים קיצוניים מאוד בהן אין ברירה וקיימת סכנה ישירה לפרויקט כולו, או למפעיליו (התרשמתי שגם יריב פועל כך ומתוך שיקול דעת בריא). ובטח שלא הייתי פונה ודורש שימחקו בלוג של מישהו באתר אחר. לרב לא יכול לצאת משהו טוב מלסתום למישהו את הפה.
    מה שמעניין זה שלא עשיתי זאת (דרשתי מחיקה מיריב וכו’), אבל גם לשמועה שעשיתי זאת יש כוח.ובלי קשר – אין לי נגיעה שוטפת במה שמופיע או לא בעמוד הראשי של רשימות. זה קורה או כתוצאה מהתיישנות או שהכותב עצמו מחליט להוריד מהעמוד הראשי או בכלל.תגובה מאורי ב. — 29 מאי, 2006 בשעה 4:51 |(לערוך)

תודה שבחרת להגיב פה. יש לי מספר דברים להוסיף

  1. לא פניתי אליך, לא פניתי אל מתי שמואלוף, לא פניתי לאדם המואשם ולא פניתי לבלוגרית. לא חשבתי שדעתי נחשבת, הרי אני סתם בלוגר מושתן שלא מתימר להיות כתב עיתון הרודף אחר האמת או כל אושיה אינטרנטית אחרת. אם אלו ה15 דקות שלי, אני מבקש הפחתת שליש על סמך התנהגות טובה עתידית.
  2. לי אישית מאוד חשוב שהבהרת את הנקודה המשפטית, כי עלי עשה רושם שמדובר בסוג הכי גרוע של צנזורה, צנזורה עצמית.
  3. אני משתדל שלא להאמין ליותר מ5% ממה שאני קורא באינטרנט, וגם זה רק בימים זוגיים. גם כאשר אנשים לא מתכוונים לשקר אז טעויות ניסוח והבנה עלולים ליצור רושם מוטעה לחלוטין. לכן לא התרשמתי יותר מדי מדברי אותה בלוגרית, אבל כאשר הזמן עבר וחלף ואותו אדם, שאני מניח שלא רק אני הצלחתי (אולי) לנחש מיהו, לא פרסם שום תגובה באמצעים העומדים לרשותו, התחלתי לשאול את עצמי האם אין אמת בטענות. אני מקווה בשביל אותו אדם שהוא יתעשת ויבין את הדינמיקה בעולם האינטרנט הגלובלי לפני שאדם אחר יחשוף את שמו במפורש באתר שמתארח מחוץ לתחומי מדינת ישראל.
  4. בקשר לשליטה שלך בתוכן ברשימות, המצב כמו שאני מבין אותו הוא שיש ועדת קבלה לרשימות ולכן רשימות הוא בעצם סוג של מועדון סגור. במועדונים סגורים בדרך כלל יש ועדות קבלה, אבל יש גם הליכי הדחה. לא עולה על דעתי שאדם שישתמש ברשימות לפרסום תוכן פדופילי ימשיך לפרסם ברשימות, אז למה חומר אנטישמי כן? רק בגלל שחומר פדופילי אינו חוקי בעוד שחומר אנטישמי נופל תחת חוק כל כך נטול שיניים שאיש לא יהיה מסוגל לאכוף אותו?
  5. ועדין עומד הענין של מתי שמואלוף האדם הגזען, לפחות עד שיבהיר את אירועי אותו לילה. קשה לי להאמין שאני אחראי באיזשהו אופן לכך שהמאמר ירד מהדף הראשי של רשימות, מספר קטן של שעות אחרי שעלה, וברור שלא חלה פה שום "התישנות". לאחר מכן המאמר נערך מחדש תוך כדי השמטת הקטעים האנטישמיים אבל שום הסבר לא הוסף אליו. האם שמואלוף פשוט לא מבין אנגלית ובכל זאת מפרסם טקסט מתוך FEED של אירגון אינדימדיה, שאין מה לעשות והוא כר פורה לחומר אנטישמי? או שאולי הוא אהב שהדברים (שהיו ציטוטים מהנאום של נשיא אירן) כוונו ליהודים אשכנזים בלבד?

9 תגובות “דבר בשם אומרו, התגובה של אורי ברוכין להאשמות שלי כלפיו”

  1. מרק, אתה לא צודק.
    במקרה כזה, במיוחד שמדובר בבחורה חולה וכפיתית אסור בכלל לדבר איתה. זה רק מחמיר את המצב.
    מה גם שמדובר בבחורה מסוכנת עם היסטוריה של הטרדות חמורות כנגד מספר בלוגרים (וזה המעט שאני יודעת. בטח יש עוד). גם הפיצה כל מיני סיפורים בעבר: אחד קיים איתה רומן, אחת הסיתה אותה להתאבדות, אחת מטרידה אותה בטלפון (העדויות מוכיחות להיפך) ולפחות 6-7 אנשים היא טוענת שהטרידו ו/או תקפו אותה מינית. בחורה מסכנה, אבל מטורפת ואלימה ומסוכנת.
    אם היית שואל היית יודע את זה. ולדעתי סתם ניסית לתפוס טרמפ על הסיפור ולהשתמש בשמו של ברוכין.

  2. כל "בלוג מושתן" כמו שהגדרת את הבלוג הזה מופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל. מכאן, שאם תכתוב משהו שהוא במופגן דיבתי, אתה בהחלט חושף את עצמך. הטקסט על אורי היה סתם מיותר וניסיון למשוך קהל (אני מתאר לעצמי שזה עבד, לפחות מוובסטר). בכל מקרה, מהו הבלוג אם לא הפקת לקחים..

  3. לתפוס טרמפ לאן, ובשביל מה? הרי השם של אורי ברוכין וירדן לבינסקי היה עולה ממילא בשל אחריותם הישירה והעקיפה לתוכן המתפרסם ברשימות.

    אני לא מתכוון להתמם ולטעון שנפלט לי, אבל הנושא היה קיומה/העדרה של בקרה על התכנים ברשימות. העובדה שהדוגמא שהיתה לי למעורבות של אנשי רשימות בתכנים שפורסמו ברשת עסקה בין היתר בהטרדה מינית היא מקרית לחלוטין מבחינתי.

  4. ועכשיו, כשאתה מנסה לחפש עבודה, ומשתמש (גם) בבלוג שלך בשביל זה, אולי כדאי שתחשוב על איך אתה מציג את עצמך בעולם?

    אמנם אתה מעביר את עצמך כמו שאתה, אבל לפעמים כדאי לזייף קצת כשמחפשים עבודה.

    מוניטין, מוניטין, מוניטין.

  5. גדי, אדם באמונתו יחיה ולכן אני לא אבזבז זמן בלשכנע אותך שלא מענין אותי במיוחד כמה אנשים יקראו אותי.

    אני בהחלט כותב יותר מתוך מחשבה על גוגל מאשר על וובסטר.

    ותוכן דיבתי, קשה להתחמק ממנו באינטרנט. אז כתבתי מאמר עם תוכן דיבתי, אם זו לא היתה תגובה ממך, שתמיד יודע ללכת על הגבול בלי לחצות אותו, הייתי לוקח אותה יותר קשה.

    ואת העובדה שאותו נשוא תוכן דיבתי עדיין לא יצר איתי קשר בשביל לבקש ממני להוריד את האזכור שלו ניתן לפרש בכל מיני צורות.

  6. בקשר לשם. מרק, אני לא הייתי משתין בכיוון של מחפש עבודה אם הוא לא מפרסם את שם המשפחה שלו.

  7. 4. אנחנו פרויקט עצמאי והתנדבותי, שמשתדל להתנהל ברוח טובה. אין אצלנו ממש "הליכי הדחה", כן יש סעיפים בהסכם המשתמשים שעוסקים בתסריטים שיכולים להוביל להורדת אתר של כותב, אבל הם באמת מאוד קיצוניים (וקשורים לסיכון של הפרויקט בכללותו, מעבר בוטה על חוקים, פנייה של רשויות החוק וכד' דברים ברמות האלה).
    מלבד החלטה של מי מקבל אתר, מרגע שהוא קיבל אתר אנחנו לא מתערבים, את הרב המוחץ של התוכן ברשימות אנחנו אפילו לא קוראים – אין לנו זמן.
    כך שאנחנו לא יכולים ולא רוצים להיות שופטים או אוכפים בעניינים כמו העניין שאתה מעלה, יש צינורות אחרים לדברים האלה.
    גם אם יש דברים שעולים ברשימות לעתים וצורמים את עינינו מאוד, להתחיל להתערב בתכנים באופן קבוע יהפוך את רשימות לסוג של עיתון/מגזין, שאנחנו העורכים שלו – לא נוכל להפעיל ולעמוד מאחורי פרויקט בעל אופי כזה (ורב הכותבים שלנו לא היו מעוניינים ולא צריכים שירות שכזה). אנחנו לא העורכים של רשימות, בדיוק כמו שיריב לא העורך של ישרא.

  8. השאלה היא לא האם תוכן ספציפי צריך לרדת או לא, השאלה היא האם יש קריטריונים בהם מפעילי אתרים צריכים בכלל להתערב בתוכן שנכתב, מה ההבדל בין פלטפורמה כמו רשימות לבין ישראבלוג ומה ההבדל בין שתיהן לבין טוקבקים בynet מבחינת חירות ביטוי (במקרה גם כתבתי על זה היום).

    לא נראה לי שהתפקיד של אורי לצנזר. אם העמוד הראשי באמת מכיל את "המיטב של" אז ראוי שהוא יבחר ביד, ואם הוא סתם מראה תוכן שעודכן, אז בכל מקרה לא קרה כלום… אבל מה קורה אם פתאום מישהו יפר זכויות יוצרים של אמן מפורסם ואורי יקבל מכתבי התראה ממשרדי עורכי דין מפוצצים? אני לא יודע איך הוא יתנהג, ואני מקווה שהוא יתנהג באותה צורה כמו שהוא נוקט כאן. הוא שומר על הזכויות שהוא נתן לבלוגרים שלו (הוא ולא המדינה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים