מה בדיוק עבר לאנשי גוגל בראש כשהם הסירו את ממשק התכנות של האדסנס?

אנשים עם יכולות ראיה מינימליות שמו ודאי לב שהעיצוב של האתר השתנה. בעקבות השינוי רציתי להתאים את העיצוב של מודעות האדסנס לעיצוב החדש וגלשתי לאתר הניהול של המודעות, שיחקתי עם הפרמטרים וכשהגעתי לתוצאה הרצויה ניגשתי לתיבה בה אמור היה להיות הקוד לשתילה באתר וקיבלתי חום – במקום קוד עם בערך עשרה פרמטרים קיבלתי קוד שמכיל רק את המספר המזהה של המודעה.

מסתבר שלגוגל נמאס מזה שאנשים יכולים לשנות באופן  עצמאי את הצבעים במודעות והיא עכשיו מעונינת שכל שינוי יעבור דרך האתר שלה. זה ענין מאוד מטופש כי זה אומר שאני לא יכול להתאים למשל את הצבע של המודעות לעיצוב בצורה תכנותית. אם הפוסטים בקטגוריה טכנולוגיה באתר הזה מעוצבים להיות עם גוון כחול מטאלי קר בעוד שהפוסטים של הספורט הם בעלי עיצוב ירוק אז בכדי להתאים את הפרסומות לצבעים השולטים אני צריך לעבור את כל התהליך של יצירת מודעה חדשה שמותאמת לקטגוריה.

אבל יש יותר גרוע וזה עניני שיתוף רווחים. מי שרוצה שאנשים שתורמים לו פוסטים לבלוג יקבלו חלק מרווחי הפרסום היה יכול פשוט להזין לפי אלגוריתם כלשהו את המספר המזהה של הכותב במקום הנכון בקוד. עכשיו, הוא צריך לתת לכותב הוראות איך ליצור מודעה שתיראה בדיוק כמו העיצוב הקיים של המודעות בבלוג.

למעשה גוגל מציעה מנגנון לתוכניות שיתוף רווחים אבל הוא כל כך מסורבל והוא דורש פיתוח נוסף מצד בעל האתר ואישור מגוגל שאכן הפיתוח עומד בקריטריונים שלהם, שזה לא מציאותי לבעל האתר הקטן להשתמש במנגנון הזה.

האם גוגל בכח מחבלת בשימושיות של ערוצי הפרסום שלה, או שאני פשוט מחמיץ משהו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים