שוחרר פיירפוקס 3.5

אני מניח שלגירסא העברית יקח עוד יום, אבל את הגירסא האנגלית לחלונות ניתן להוריד כבר עכשיו. האם כדאי לשדרג כבר עכשיו? נדמה לי שבגדול התשובה היא שכדאי לחכות שבועיים כי לא כל התוספים שאני משתמש (ואני משתמש במעט) שודרגו ויש לפחות אתר עברי (לא גדול במיוחד) אחד שללא סיבה שאני מצליח לזהות צורך 100% CPU. כמובן שאם אתם במצב בו אני הייתי לפני חודש בו כל יומיים התרסק לי הדפדפן אז בהחלט כדאי לשדרג.

האם כדאי לשדרג בכלל (לא שיש הרבה אופציות בענין אם רוצים לקבל עדכוני אבטחה) ? הייתי אומר שכן. השינויים בצריכת הזיכרון ובמהירות בהחלט מורגשים.

5 תגובות “שוחרר פיירפוקס 3.5”

    1. זה בעיתי אחרת הייתי כותב במפורש …. אני אחשוב על איך לפתוח באג, או שאני אידע את בעלי האתר שיבדקו בעצמם למה.

    1. פעמיים לא.

      למיטב זכרוני התמיכה האקטיבית בפיירפוקס קיימת עד לחצי שנה מיום השקת גירסא חדשה – כלומר התמיכה בגירסא 3 תיפסק בתחילת 2010. המדיניות הזו היא מקור לחיכוכים עם הפצות שיש להן מסורת/התחייבות של תמיכה יותר ארוכה, ולכן הן יוצרות fork לפיירפוקס שבו הן תומכות רשמית.

      הפצות הלינוקס בעצמן לא מתחייבות לתמיכה בגירסאות קודמות אלא אם זו גירסא שיש לה מחויבות מפורשת מצד ההפצה. אני מניח שאובנטו עם קצב שיחרור גרסאות של פעם בחצי שנה לא תתן לך תמיכה לגירסא שיצאה בסך הכל לפני שנה וחצי, אבל מצד שני יש לה הפצה מיוחדת לשרתים עם התחייבות לתמיכה של 3 שנים.

      אנשי לינוקס אמיתיים מוזמנים לתקן אותי ….

  1. אני לא מכיר בדיוק את המדיניות של מוזילה אבל לגבי אובנטו אחת לשנתיים יוצאת גירסה LTS אשר מביטחה תמיכה של 3 שנים.
    גרסת ה-LTS האחרונה שיצאה היא 8.04 (לפניה 6.06 שכיום מופסקת בה התמיכה).
    קונספטואלית התמיכה היא הגרסה החדשה מכיוון שאין עלות רשיון מומולץ לשדרג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים