הגיע הזמן לעשות fork לויקיפדיה העברית?

יש שלוש סיבות טובות מאוד למה אני לא תורם תוכן לויקיפדיה

  1. אני שונא את ממשק העריכה של תוכנת הויקי. שונא – במובן החזק של שונא.
  2. אני נהנה לכתוב בשביל עצמי, עם כל המגרעות הסגנוניות והתוכניות שיש בכתיבה שלי. אני נהנה כי אני לא צריך שמישהו יאשר שעקבתי אחרי כללי העברית, לא היו לי שגיאות עובדתיות, וכיוצא בזה.
  3. והסיבה החלשה מכולן היא שאני מאמין בביזור.

אבל אני אולי יוצא דופן והרבה אנשים שכותבים צריכים להרגיש שיש מטרה מוצהרת לכתיבה. אז בעוד שיש בארץ 100000בלוגים שהמפעילים שלהם כנראה דומים לי במידה מסוימת, יש גם 100000 משתמשים רשומים בויקיפדיה העברית (ודאי שיש גם חפיפה מסוימת) שכנראה חשובה להם המטרה של העשרת הידע האנושי הזמין ברשת.

מה שאני לא מבין במריבות האחרונות הקשורות לויקיפדיה*, זה למה אנשים שחושבים שויקיפדיה לא מקדמת את המטרה המרכזית שלה, או שלא עושה את זה בדרך הנכונה, לא קמים ומתחילים ויקיפדיה 2? כבר היה ניסיון כזה בויקיפדיה האנגלית… בסופו של דבר הקוד שמניע את ויקיפדיה הוא קוד חופשי, והתוכן נמצא תחת רשיון מאוד ליברלי, אז כל מה שצריך הוא מישהו שיש לו יכולת להרים שרת ברשת שיעמוד בעומס התנועה הצפוי, ובין כל ה"מורדים" ידוע לי שיש לפחות אחד כזה.

בויקיפדיה 2 כולם יהיו מנומסים, יקבלו ערכים על כל נושא, וכל יתר התלונות של המורדים, שאני מודה שלא ממש התעמקתי בהן יתר על המידה.

ההתעקשות הזו לזכות בחסות של מותג מוכר במקום להעז ולפרוץ דרך חדשה מזכירה לי את הויכוח שהיה לפני יותר מחודש לגבי איגוד האינטרנט הישראלי שגם לו נראה לי שיותר קל להקים ארגון מתחרה מאשר לשנות מבפנים, אבל אף אחד לא מעז.

*שאלה שהיא שילוב של רצון אמיתי לדעת, רטוריקה ריקה וציניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים