ההיסטריה הביומטרית

ההיסטריה בנוגע לחוק מאגר המידע הביומטרי מדהימה וממש מתחשק לערוך מחקר על הגנום היהודי* ולנסות לזהות את הגן הגורם להיסטריה**, או לחילופין לבדוק האם הגן הזה יושב על אותו כרומוזום שנמצא בו גם הגן שגורם לדחף כתיבה, וזה אולי יסביר את ההיסטריה בחומוספירה שמנסיון לא תשכך כאשר יפתר הענין הזה אלא תוחלף בהיסטריה הקשורה לנושא אחר.

אחת הבעיות שלי עם המצב הזה של היסטריה תמידית הוא שיש בי פגם גנטי שמונע ממני להתנהל כל הזמן בלחץ והיסטריה. הפגם הזה גורם לכך שיש לי את היכולת להיות היסטרי רק 5 דקות בחודש ושום לחץ חיצוני שיופעל עלי לא יוכל להשאיר אותי היסטרי אפילו לדקה אחת נוספת.
סביר להניח שגם אנשים אחרים שלא סובלים מהפגם הגנטי שלי כבר לא מתרשמים יותר מהצעקות ההיסטריות כי המוח מתרגל כל כך לרעש הרקע החזק שהוא פשוט מסנן אותו.

מאחר שלא הצלחתי להכנס להיסטריה אני תוהה למה בדיוק מתנגדים המתנגדים לחוק, כי כשאני קורא את מה שהם כותבים אני רואה רק היסטריה היסטריה היסטריה. האם הם באמת כל כך מתנגדים להכללתם במאגר ביומטרי עד כדי כך שהם:

  • סירבו למסור טביעות אצבע ושיניים (?) בגיוס
  • בלשכת האבטלה הם הולכים תמיד לפקיד במקום להשתמש במנגנון שמזהה אותם על ידי טביעת אצבע
  • הם לא יסעו למדינות שדורשות טביעת אצבע בכדי לקבל ויזה
  • הם לא תורמים דם
  • הם לא נגשים לעמדות מציאת תורמים מתאימים למען הצלת חייה של התינוקת חולת הסרטן התורנית

אולי חלק מהמתנגדים לחוק אכן לא מוכנים שהפרטים הביומטריים האישיים שלהם ימסרו למאגרי מידע, אבל כמה אנשים באמת ישמרו על ה"פרטיות" שלהם בכזו קנאות שהם יעדיפו לחכות שעה בתור עד שפקיד האבטלה יתפנה אליהם, או ימנעו מנסיעה לארצות הברית (?).

מאגרי מידע ביומטריים קיימים כבר שנים והמידע הביומטרי של אחד מאיתנו מצא בטח את דרכו לאחד מהם, והנה הפלא ופלא אף אחד לא מת מזה ואפילו לא ידוע לי על עדויות לכל סבל מוחשי שנגרם מקיומם.

למעשה אני לא מוצא שום הגיון בהתנגדות להקמת מאגר מידע ביומטרי מאחר שהתועלת שניתן להפיק ממנו לזיהוי אנשים שאינם בהכרה ברורה מאליה. יתכן שכמו שעומר טרן טוען, המאגר הביומטרי לא יוכל בפועל לגרום לכך שתעודות הזהות יהיו חסינות יותר לזיופים, אבל יש מספיק מקרים שבהם מספיקה הזדהות חלשה*** ואם המאגר הביומטרי יוכל לספק הזדהות חלשה טובה יותר מזו שתעודת הזהות מספקת כיום, אז למה לא להשתמש בו?

* לא שמעתי על ערבים שמוחים נגד החוק.

** פעם חשבתי שזו תכונה שהיא מוטציה שהתפתחה בגלות פולין, אבל מסתבר שסובלים ממנה כל בני העדות

*** מונח שאני כנראה ממציא כרגע – כאשר מה שהאבטחה מגנה עליו לא מספיק חשוב להצדיק את האמצעים הנדרשים לזיהוי מלא, או כאשר ברור מראש שלא ניתן לאבטח בצורה מושלמת ו"פורץ" עקשן מספיק יצליח לפרוץ, ומטרת האבטחה היא להציב רף גבוה מספיק בכדי שהאדם הממוצע לא יתפתה "לפרוץ". לדוגמא כולנו נועלים את הדלתות של הבית למרות שלרובנו יש תריסים וחלונות שניתן לשבור אותם ודרכם לפרוץ לבית.

2 תגובות “ההיסטריה הביומטרית”

    1. שאלה מענינת בהקשר הזה היא מה בדיוק גרם למאות אלפי הבלוגרים להתחיל לכתוב על הנושא דוקא עכשיו. בסופו של דבר החוק הזה נמצא בהליכי חקיקה כבר הרבה זמן ועד לזמן האחרון לא היו הרבה אנשים שיתיחסו אליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים