תבניות וורדפרס אינן בהכרח GPL #2

הגבתי לדב, אבל נדמה לי שזה ראוי לפוסט משלו.

רק אתמול הבנתי שהעורך דין דיבר עורכדינת במבטא כזה כבד שגרמה לכך שכנראה איש לא הבין בדיוק למה הוא מתכוון. באופן ראשוני הטענה שלו היא שתבנית היא יצירה נגזרת של וורדפרס (בלי קשר להאם היא יצירה נגזרת של תבנית אחרת).

הקטע הגאוני במה שהוא אמר הוא שהמסקנה שלו אינה חלה על תמונות וקבצי CSS. כולם רצו להסיק מזה שניתן לבנות תבנית מנוונת מספיק שלא יהיו חייבים לשחרר אותה תחת הGPL, אבל תוך כדאי מנוחת השבת הבנתי שבעצם מה שהוא אומר שהGPL גם לדעתו אינו חל על תמונות, ולכן גם אם אתה מקבל את ההגיון שלו עדיין אסור לך להפיץ את התמונות אם אין לך אישור מפורש מהיוצר המקורי, ומה כבר שווה תבנית ללא האלמנטים הגרפיים שלה?

6 תגובות “תבניות וורדפרס אינן בהכרח GPL #2”

  1. גם אותך לא הבנתי (כנקרה שהגיל משפיע עלי) האם המשמעות של הפוסט הזה שמה שאומר עורך הדין אינו בולשיט, כלומר יש הגיון בדבריו.
    לדעתי כל תבנית שהיא נגזרת (מספיק קרובה) של תבנית ב-GPL צרכיה להיות GPL.

  2. אבל העורך דין לא מדבר על תבנית כיצירה נגזרת מתבנית אחרת, אלא מנסה להוכיח שהיא יצירה נגזרת של וורדפרס בכל מקרה. אם זה היה מקבל אישור בבית משפט כל התוכנות שהיו רצות על לינוקס היו אוטומטית תחת הGPL ולא היתה יותר פירטיות של תוכנות בלינוקס (ובעתיד גם לא תוכנות מסחריות).

    אפילו הענין של תבנית כיצירה נגזרת של תבנית אחרת לא לחלוטין ברור לגמרי. נניח שלקחתי את התבנית קובריק והחלפתי את התמונה הראשית בתמונה שלי שהיא תחת רשיון CC לא מסחרי (שכמובן לא תואם GPL). מה הרישיון הנכון של התבנית החדשה? אני יכול להפיץ אותה ומי שמוריד ממני יכול גם כן, אבל בטח שאי אפשר לטעון שהיא כולה GPL כי YNET לא יוכלו להשתמש בה.

  3. אתה צודק חלקית.
    לדעתי (אני ממש לא עו"ד ולא מבין ב-GPL) אתה צריך לומר כי רק התמונה היא תחת CC והיתר GPL. ואז YNET יוכלו להחליף את התמונה והשתמש בתבנית. בכל מקרה לא תוכל לקבל זכויות יוצרים על התבנית.

  4. הנקודה היא שלא כל התבנית היא  GPL ולכן מי שרוצה להפיץ אותה צריך עדיין להתעמק ברשיונות שזו נדמה לי הבעיה היחידה שכל הדיון הזה יכול לפתור בפועל.

  5. אם אתה בונה תבנית ל וורדפרס אין מצב שהיא לא GPL, אם משתמשים אפילו פעם אחת לפונקציות מובנות של וורדפרס כמו the_content אז אין הרבה ברירה ואם וורדפרס ירצו אז הם יכולים לתבוע ולחייב את כולם להפיץ את התבניות תחת רשיון GPL וזה לא אומר שלא תהיה אפשרות למכור תבניות אלא הגישה תהיה שונה!!!

    1. כלומר מה שאתה אומר הוא שאם בוורדפרס יש פונקציה שנראת is_admin אז כל מי שכותב קוד שקורא לפונקציה כזו צריך לשחרר אותה כGPL ולא משנה אם הוא אפילו לא שמע מעולם על וורדפרס?
      ובטח שתחת GPL אפשר למכור תבניות, רק שכל תבנית במקום לעלות 50$ תעלה 1000$

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים