שאותי יאשימו שאני לא מוכן לדון במשהו?

יש לי דעה על בערך כל דבר ואם במקרה אין לי אני מבטיח לגבש אחת תוך 30 שניות. כמובן שהעובדה שיש לי דעה לא אומרת שיש לי חשק להתעסק בקידום שלה, בעיקר כי זה מעייף מאחר שלאנשים אחרים בדרך כלל יש דעות אחרות וגם הם כמוני די בטוחים שהדעה שלהם היא הנכונה ואחרי פעם או פעמיים כבר מבינים את העיקרון שאף אחד לא ישכנע את האחר.

קל מאוד לראות שלמרות שיש לי דעות מאוד מוצקות בתחום, כמות הפוסטים באתר שעוסקים בשוק חופשי היא זניחה לעומת כמות הפוסטים הכללית ואין בכלל פוסטים על אתיאיזם (מישהו ממש אמר לי פעם שזה נועז מצידי להגיד שאני אתאיסט ועדיין לא ממש הצלחתי להבין למה). על שלי יחימוביץ אני ממש נהנה לרדת, רק בגלל שאני מוצא את ההתנהלות שלה מגוחכת ולא בגלל שאני מאמין שמישהו לא יצביע עבורה בגלל שהוא קרא אחד מהפוסטים עליה.

אבל לפעמים אני במצב רוח מוזר ואז אני חורג מהכללים שקבעתי לעצמי ואני מוצא את עצמי מגיב לפוסט שברור שאין שום הגיון להגיב לו, כי לקרוא פוסט שהכותרת שלו היא "למה אני לא מתקינה עידכונים של וינדוס" מחרפן אותי, ובמיוחד כאשר אני קורא בו תלונה על כך שמיקרוסופט דוחפת את IE8 כעידכון אבטחה חשוב. אז אני חורג מהכללים שלי ומגיב אנונימית משהו בסגנון של "את אדיוטית".

למה אדיוטית? כי חלק מאוד חשוב מאפליקציה מודרנית הוא מערכת עידכון אוטומטית שאמורה לפחות לפתור בעיות אבטחה שמתגלות עם הזמן ואולי גם באגים קריטיים. כמו כל התקנת תוכנה על המחשב יש פה ענין של אמון – המתקין מאמין שספק התוכנה ביצע מספיק תכנון ובדיקות בשביל להבטיח שהתוכנה לפחות לא תגרום נזק. אם אין אמון בספק התוכנה, אז פשוט לא צריך להשתמש בתוכנות שלו ואיפה אמון יותר קריטי מאשר במערכת ההפעלה?. אז אם אין אמון במיקרוסופט זה אומר שצריך להשתמש בלינוקס או מק, או כל מערכת הפעלה אחרת שיש לך אמון ביצרן שלה. האפשרות האחרת היא שעומד לו מחשב לא מעודכן באינטרנט והוא חשוף לחלוטין להשתלטות של גורמים זדוניים שישתמשו בו להנאתם כחלק מרשת הספאם שלהם או אולי להתקפות DOS. לפני 4 שנים מחשב כזה לא היה מחזיק מעמד יותר מ30 שניות לפני שהיה חוטף וירוס שמצריך פירמוט בשביל להתגבר עליו.

ומה כבר יש להגיד על IE8? האם לאנשים שעוסקים באינטרנט צריך באמת להיות אכפת תחת איזה תירוץ מיקרוסופט מפיצה אותו? מצידי הם מוזמנים לטעון שהוא יפתור את בעיות ההתחממות הגלובלית, רק שידאגו לכך שIE6 יעלם מעל בימת העולם ואם גם IE7 יעלם בדרך אף אחד לא יזיל דמעה.

התגובה לא אושרה (די לשמחתי). אולי חוסם הספאם שבו היא משתמשת מזהה לבד תגובות חסרות ערך ומוחק אותן. אבל אני הייתי מספיק מעוצבן ממה שקראתי בשביל להזכיר את הפוסט הזה בצורה מרוככת בדיון זניח בקבוצת הדיון של וורדפרס.

עבר כמעט חודש ופתאום היא גילתה שמישהו כתב עליה משהו לא הכי מחמיא וישר נגשה למשימה של בדיקת גודל הביצים שלי (בתירוץ של אם אני לא מנהל איתה דיון אז אני לא גבר). חשבתי שהתשובה שלי שאני חושב שהיא מטומטמת תספיק, אבל מסתבר שלא :( . אני מקוה שעכשיו היא מאוד מרוצה מהדיון שנוצר אחרת אני אצטרך להעלות לפה תמונת עירום שלי ונדמה לי שזה עונש קשה מדי לתושבי האינטרנט באשר הם.

2 תגובות “שאותי יאשימו שאני לא מוכן לדון במשהו?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים