סוף סוף התגלה הפיתרון של השמאל למצב בדרום

חבל שלקח שמונה שנים להבין שהפיתרון לבעית שדרות הוא מיגון, אבל בכל מקרה הרעיון לא פחות מגאוני ואין ספק שהממשלה צריכה להתחיל לישם ולפתח אותו באופן מיידי. בפיתוח המלא שלו תיושם שיטת העברת הבתים שפותחה בשביל העברת בתי הטמפלרים בשרונה וכל הבנינם יועברו אל חפיר בעומק 100 מטר שיכוסה בבטון ואדמה בעומק 20 מטר. עם מיגון מסיבי כזה לא יהיו יותר נפגעים בשדרות ולא יהיה שום צורך בפעולה בעזה. אחרי היישום בשדרות והפקת הלקחים יהיה ניתן לבצע את אותו פיתרון באשקלון, אשדוד ובאר שבע.

במרץ 20009 שוב ישאלו בשמאל למה התושבים של האזור היהודי העני במדינה לא מצביעים עבורם, אז אני אספק להם את התשובה כבר עכשיו – כי אין חשיבות על כמה כסאות אתה יושב בעבודה, מה תדירות הפסקות הפיפי וכמה כסף אתה מרוויח, כל זמן שבפועל אתה לא יכול לחיות פיזית או רוחנית.

9 תגובות “סוף סוף התגלה הפיתרון של השמאל למצב בדרום”

  1. אני לא אמרתי שמיגון הוא הפתרון היחיד, אבל אין ספק שביזוי הוראות בג"צ בכל הנוגע למיגון בתי הספר, כמו גם העדר ההשקעה ביישובי הדרום, עזרו לחרחורי המלחמה.

    אתה יודע טוב מאוד שהמלחמה הזו לא תפתור את בעיית הקסאמים ושהדרך היחידה להפסיק אותם היא להגיע לנורמאליזציה של היחסים ולפעול למען שלטון דמוקרטי אמיתי ברצועה ועצמאות מתלות בישראל. עד שזה לא יקרה, אתה יכול להמשיך לטעון למען המלחמה כמה שאתה רוצה, אבל הפתרון שלך יותר מזיק מהפתרון שלי בינתיים.

    1. 1. ב10:10 (סתם יצא ככה) יתפרסם הפוסט של מה שאני חושב על רעיונות שניתן לסכם במשפט אחד לפיתרון בעית עזה.
      2. אתה רוצה להגיד שחמאס ירו קסאם על שדרות בגלל שהממשלה לא קיימה את הוראות בג"ץ? טיעון מענין ומקורי. רק שאלה קטנה, למה החמאס ירה על שדרות עוד לפני החלטת בג"ץ? ולמה הוא יורה על אשקלון שעבורה לא קימת למיטב ידיעתי הוראת בג"ץ?

  2. לא ברור לי מה אתה רואה בעיני רוחך כשאתה אומר "אם יישובי הדרום היו ממוגנים כהלכה … המוטיבציה לצאת למלחמה היתה יורדת".

    על מנת שתושבי ישוב דרומי מופגז יצליחו לחיות חיים נורמאלים ונטולי מוטיבציה למלחמה צריך לבנות כיפת בטון מזויין בעובי של 2-3 מטרים מעל פני כל הישוב כולו.

    חופת בטון שמכסה ישוב שלם נראה לך כמו פיתרון סביר/אפשרי/רצוי ?

    ולא, אני לא מגזים ומקצין. אי אפשר לחיות חיים נורמאלים וחסרי בעתה עם מבני בטון ממוגנים כל 30 מטר. וגם לא כן 10 מטר. וגם אם כן עדיין יש את הרחובות ונראה לי שאנשי ישוב דרומי מופגז ירצו משום מה להשתמש בהם.

  3. אני בקלות יכול לדמיין לעצמי את דיאלוג הראליסטי הזה:

    אורח תל אביבי בישוב דרומי מופגז: מה זה היה?!

    תושב ותיק בישוב דרומי מופגז: מה זה היה מה?

    אורח תל אביבי בישוב דרומי מופגז: שמעתי קול פיצוץ עמום ומרוחק.

    תושב ותיק בישוב דרומי מופגז: הא, זה כלום. החאמסניקים שוב יורים גראדים. זה ששמעת עכשיו פגע פה בגג מעלינו אבל אין לך מה לדאוג זה גג ממוגן כהלכה.

    אורח תל אביבי בישוב דרומי מופגז
    נכון מאוד, אתה צודק. עם גג ממוגן כהלכה אין לנו צורך להיות מוטרדים מירי טילים עויין. עם גגות ממוגנים כהלכה אנחנו בלתי פגיעים ובעלי מוטיבציה נמוכה למלחמה.

    גילוי נאות: אני תל אביבי בעצמי.

  4. אריאל, דבר אחד אני לא מבין – למה שמישהו יצטרך לנסוע לדרום בשביל ביקור בעיר ממוגנת כהלכה כאשר הוא יכול להסתפק בנסיעה הרבה יותר קצרה ליבנה.

  5. לא משנה מה השם של העיר, אם היא מופגזת אז היא דרומית.
    ואל תטריד אותי יותר עם פרברים דרומיים נידחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים