עוד מחשבה טורדנית על הפרסום של מרכז אדוה – האם אירופה באמת צמחה ביותר מ60%?

כל מי שטיפה מנסה לעקוב אחרי הכלכלה העולמית יודע שבעוד שאירלנד צמחה בקצב גבוה בשנים האחרונות, הרי הצמיחה הכוללת של הכלכלה האירופאית מקרטעת בגלל שמדינות כמו אירלנד צריכות "לסחוב" סרבני צמיחה כמו איטליה וצרפת. לכן הנתונים של מרכז אדוה (ניתן לראות פה) שאירופה צמחה ב60% בתשע שנים, או ביותר מ5.3% בשנה הם נורא מפתיעים.

פה כמובן צריך לשאול מהי אירופה שאליה מתיחסים במרכז אדוה? האם היא כוללת רק את מדינות היורו או שגם את בריטניה?. נתוני הבנק הארופאי מצביעים על כך שהצמיחה ב7 השנים משנת 2000 עד וכולל 2006 היתה בסביבות 2% בשנה ובסך הכל כ 20% במדינות היורו. האם בריטניה לבדה צמחה בקצב שיכפר על הצמיחה האיטית של יתר המדינות? לפחות לפי המסמך הזה מאז 2003 הצמיחה בבריטניה לא היתה גבוהה יותר מ3.5%.

5 תגובות “עוד מחשבה טורדנית על הפרסום של מרכז אדוה – האם אירופה באמת צמחה ביותר מ60%?”

  1. שמע מרק, תן להם קצת קרדיט.

    אולי זה… לא, בעצם זה תירוץ מפגר.

    שנייה, תן לי לחשוב…

    אה! זה בטח ה… אה, גם זו לא מי-יודע-מה סיבה.

    אז אולי הצמיחה של 60% מתייחסת לאחוז השינוי בצמיחה. משהו כמו: מצמיחה של 3% עלו לצמיחה של 5%. זה כבר נשמע יותר הגיוני, למרות שלהגדיר את זה בתור "צמיחה של יותר מ- 60%" זו סתם הגדרה פופוליסטית ריקה.

    דותן

  2. נדב, יש לי הרגשה משונה שהנתונים של הבנק העולמי והאו"ם שלכאורה עליהם מסתמכים הכותבים המכובדים מסתמכים על על הנתונים של הבנק המרכזי של אירופה שבתורו מסתמך על הנתונים של כל מדינה ….
    או במילים אחרות, כשאני רואה שהשמש זורחת במזרח אין לי שום סיבה אמיתית לקרוא את הרפרנס של המחקר שטען שהיא זורחת במערב.

    ובשני המסמכים, לפחות בחלק הנגיש (המסמך של האום נגיש כולו), לא היה כל סיכום בצורה כל שהיא של צמיחה בין 1998 ל2006. מה שכן בחלק הנגיש של המסמך של הבנק העולמי היה רמז לפרק על "הוצאה ממשלתית". אולי לזה התכוון המשורר?

    שאלה: אם היו מגישים לך עבודה אקדמית עם רפרנס שחלקו לא נגיש וחלקו לא תואם לתוצאות המוזכרות בעבודה, מה היית חושב על עורכי המחקר? (ופה אולי המקום להזכיר שמכון אדוה משתמש בהגדרה לא סטנדרטית של "מעמד הביניים, כי השימוש בהגדרה הסטנדרטית שהיא +-20% מהשכר החציוני לא מביא לתוצאות המקוות)

  3. הם אומרים שזה עיבוד של הנתונים.
    תשמע, אני חייב להודות שזה לא מספיק מעניין אותי בשביל לנבור בשני הדוחות האלה ולגלות מאיפה הם הוציאו את הנתונים (אגב, לא נתקלתי בשום בעיית נגישות – יכול להיות שזה בגלל שאני דרך פרוקסי של אוניברסיטה).
    אם זה באמת מעניין אותך, אתה יכול לשלוח להם מייל ולשאול.

  4. בנגישות התכוונתי שלא כל המסמך של הבנק העולמי נגיש ברשת אלא רק חלקים ממנו. עם כל הכבוד לחשיבות הענין יש לי דברים יותר טובים לעשות עם ה20 שקל שלי מאשר להזמין CD עם המסמך (בעצם אפילו אם זה בחינם, בכל זאת יש גבול לחוסר החיים שלי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים