ישראל – אנגליה #2 (אנגליה יותר טובה מישראל? כאילו דההה)

נפתח בגילוי נאות – בערך בדקה השלושים של המשחק החלטתי שאין לו ערך ספורטיבי של ממש וביתר 60 הדקות הסתפקתי בזיפזופים אקראיים. ובכל זאת, למרות שהעליונות האנגלית לא עמדה לרגע בספק, אני מצטרף ליובל בהבעת התמיהה על ההשתלחות של תקשורת הספורט במאמן+נבחרת. למעשה מי שעשה את הטעות וקרא את מדור הספורט של וואלה היה יודע שההשתלחות החלה עוד לפני המשחק.

ומי שלא מאשים את המאמן מאשים את אורח החיים של השחקנים (1 ו 2). אפשר לחשוב ששחקני מקדוניה שנוצחו על ידי ישראל וסימו בתיקו באנגליה מנהלים אורח חיים ספורטיבי טוב יותר, או שאם שחקני רוסיה מנהלים אורח חיים כזה, זה עזר להם ליותר מתיקו נגד ישראל. בסופו של דבר אלו פחות או יותר אותם השחקנים שהוציאו שתי תוצאות תיקו מנבחרות שהיו עדיפות על הנייר כמו צרפת שוויץ ואירלנד ומתמודדים בצורה שקולה מול רוסיה וקרואטיה, האם אי אפשר לשפוט את היכולת שלהם בצורה אוביקטיבית לאורך זמן ולא רק ביום נתון מול יריבה מסוימת מאוד?

בסופו של דבר באירופה יש את איטליה, אנגליה, הולנד, צרפת, ספרד, גרמניה וצ'כיה כמעצמות כדורגל ברמת הנבחרות וכל היתר לא יציבות במיוחד, דבר שמשאיר בערך 6 מקומות ביורו לנבחרות שמסוגלות להתעלות זמנית או שפשוט יש להן מעט מזל. האם נבחרת ישראל כל כך רעה שזה יהיה עוול אם היא תעלה ליורו? לדעתי לא, ומי שחושב שרוסיה למשל יותר טובה, מוזמן לראות את השידור החוזר של המשחק שלהם מול מקדוניה.

 הפסד של 3-0 בכדורגל הוא לא תוצאה נדירה במיוחד, בטח ובטח כאשר מדובר בשתי קבוצות שעל הנייר יש פער איכותי גדול ביניהן. 3-0 מכל בחינה פרקטית לא שונה בכלום מ 1-0 וקבוצות יותר גדולות מנבחרת ישראל כבר הפסידו בהפרשים גדולים יותר בלי שתיווצר המולה היסטרית מסביבן. ובכלל מבט על הטבלה של הבית הישראלי מגלה שישראל שהתחילה את הטורניר בדירוג האיכות הרביעי, תסיים אותו לפחות במקום הרביעי, ועדיין יש לה סיכויים תיאורטיים להעפיל ליורו וסיכויים לא רעים לסיים במקום השלישי (רוסיה מפסידה פעמיים לאנגליה ובישראל) ואולי אפילו לעלות לדרגת האיכות השלישית באירופה, אז על מה בדיוק התלונות הקולניות?

לפני שהתחלתי לכתוב קראתי את מה שכתבתי על המשחק אנגליה ישראל ברמת גן, ונראה לי שבהבדלי שמות, 95% מהדברים שכתבתי שם נכונים גם למשחק של אתמול. במקום בניון ובאדיר אז, אתמול קטן וטל היו חלשים בצורה מדהימה, במקום בלילי המבולבל היה את יצחקי שסבל מנחיתות פיזית, וזיו לא תפקד מול רייט-פיליפס. גם קשטן לא תפקד, למרות שלזכותו יאמר שמאחר שאין לנבחרת התקפה סבירה יש לה גם מעט מאוד מה למכור ברמות האלו.

מה שהמשחק הזה הבליט באופן יחודי הוא את העובדה שבנאדו וגרשון נמצאים מעבר לשיא שלהם. היכולת שלהם אולי עדיין תספיק לביתר לזכות באליפות, אבל היא כבר לא מספיקה לרמות האירופאיות הגבוהות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים