חנן, כל ספאם שהוא, לא יכול להיות רלבנטי

יש לי בעיה בסיסית עם זה שחנן כהן לוקח לעצמו את התפקיד של להחליט איזה מכתב שרשרת הוא "אמיתי" ואיזה שקר, או מעשה מירמה. הבעיה היא לא עם חנן עצמו אלא עם הרעיון שיושב בן אדם בחדרו ומחליט על סמך שיחה בטלפון על אמיתותה של טענה.

בדרך כלל אני כלל לא טורח לקרוא את מה שמתפרסם בלא רלבנטי, אבל היום צדה את עיני הכותרת "תרומה למימון תרופה נדירה לילדה בת 5" שהזכירה לי ספאם שקיבלתי ביום שישי, ואכן כשקראתי את התוכן הוא היה זהה לספאם שקיבתי. ולפי מה אני יודע שזה היה ספאם? לפי הכתובת אליה הוא נשלח, שמשמשת אותי רק לתגובות בבלוגים, ולפי העובדה שכתובת הדואל ליצירת קשר בתוך המכתב שונה מהותית מכתובת השולח.

האם הייתם תורמים שקל לאדם שמציג את עצמו כמשה, אבל כשנשמט לו הרשיון, אתם רואים שכתוב עליו מאיר? אני לא הייתי נותן גרוש לאדם שמשקר לי כשלב ראשון במערכת יחסים.

בקיצור – לא רלבנטי.

3 תגובות “חנן, כל ספאם שהוא, לא יכול להיות רלבנטי”

  1. מרק, לעניות דעתי "לא רלוונטי" משמש כמקור מידע מצוין לאנשים שחוש הביקורת שלהם אינו טוב כשלך. אני מכיר לא מעטים כאלה.

  2. מרק, לפעמים אתה נודניק לא נורמאלי.

    שלחת לי את האימייל כדי שאשקול שוב או שהיה לך חשוב קודם להשמיץ בבלוג?

    לחצת על הקישור בתגובה שלי באתר? חיפשת את שם הקרן והעמותה בגוגל? חיפשת את העמותה ברשם העמותות? אני עשיתי את זה. לא רק דיברתי חמש דקות בטלפון.

    אני לא מחליט בשביל אף אחד. אני מביא את העובדות כפי שידועות לי וממליץ. כל אחד בסוף יעשה מה שהוא רוצה.

  3. חנן, אם הייתי שולח לך מכתבים ומציף את הפורום שלך, הייתי מבין מאיפה באה הקביעה הזו שאני נודניק. מאחר שזו פעם ראשונה שהתבטאתי בנושא בעל פה או בכתב, ועשיתי את זה בתוך האתר הקטן שלי עם 2.5 הקוראים שיש לו, אין לי מושג מאיפה באה הקביעה הזו.

    השמצה? את מי השמצתי? האם היכן שהוא כתבתי שאתה משקר או עושה דברים לא מוסריים אחרים? האם אותה העמותה לא שלחה ספאם? אז מה פה השמצה?

    אם אתה חוקר כל כך טוב, אז איך לא גילית שחפציבה עומדת להתמוטט? כלומר אם הייתי שולח לך מייל על כך שהיא מתמוטטת היית קובע שכן?. אני מניח שכבר נעשו מעשי מרמה יותר מתוחכמים שהצריכו יותר מפתיחת אתר ורישום אצל רשם העמותות. ואם יקרה מעשה מרמה כזה ואתה תאשר את המייל כלכאן ולכאן, ואנשים יבואו אליך בתלונות מה תעשה? תגיד שהם היו צריכים לקרוא את האותיות הקטנות?

    בכל אופן מכתבי שרשרת הם ספאם ב99% ומעמיסים ללא כל צורך את תיבות הדואל של 99% מהמקבלים אותם. עידוד של ספאם ממשי מאחר שתוכן שלו נבדק ונמצא אמיתי הוא נגד האינטרסים של כל המשתמשים ברשת שרוצים להפסיק את הזיהום של תיבות הדואל שלהם בפרסומות מכל הסוגים ולא אכפת להם עד כמה הן אמיתיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים