עניני SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)

עד שלא קראתי את ביקורת הSEO שfiLI עשה לחנית, לא ממש הבנתי במה מדובר. אצלי בראש תמיד היתה המחשבה שמדובר רק על עיצוב מבנה הקישורים בתוך האתר שיהפוך את כל דפי האתר לנגישים למנועי החיפוש ומסחר הוגן יותר או פחות בקישורים לאתר בשביל להעלות את "הערך" שמנועי החיפוש נותנים לאתר. אחרי שקראתי, וגלשתי קצת לאתרים המתמחים בתחום, התברר לי שיש עוד אספקט לנושא והוא הגדלת הסיכוי שהמחפש יבחר להגיע לאתר שלך בעקבות מה שמנוע החיפוש מציג לו.

באופן עקרוני אני נרתע מלהתעסק בעניני קידום האתר במנועי חיפוש, מאחר שאני מאמין שזו הבעיה של מנועי החיפוש שיש להם אינטרס להציג את התוכן המתאים ביותר ,אבל בכל הגעתי למספר תובנות.

  •  אני לא מעונין שמנועי חיפוש יתחסו לדפים באתר שמשמשים לניווט, כמו הדפים המציגים מאמרים מתאריך מסוים ודפי הקטגוריות. בגלל הצורה שבה אנשים מחפשים, ככל שדף מכיל יותר מלל יש סיכוי יותר גבוה שהוא יתאים למילות החיפוש. בגלל שדפי הקטגוריות מכילים הרבה מלל מקבוצה של מאמרים ששיכים לאותה קטגוריה יש סיכוי לא רע שתהיה התאמה של מילים שחלקן ממאמר אחד וחלקן ממאמר אחר. התוצאה היא תוכן שאולי הגיוני למנוע חיפוש אבל לא לבן אדם שמחפש דפים הקשורים לנושא מסוים. התוצאה של התובנה הזו היא התקנת תוסף האומר למנועי חיפוש להתעלם מהתוכן בדפים בהם יש מספר מאמרים, פרט לדף הראשי. בשאיפה זה עשוי להרחיק מהאתר אנשים כדוגמת זה שמחפש את קורות החיים של דני נוימן.
  • בלוגרים בדרך כלל כותבים על מספר מצומצם של תחומי ענין. כאשר מנוע חיפוש מציג דף מהאתר בתוצאות החיפוש אין למחפש דרך לדעת שבאתר עשויים להיות עוד מאמרים שעשויים להיות אפילו יותר רלוונטיים עבורו מזה שמנוע החיפוש הפנה אליו. הדרך לתת שירות יותר טוב לגולש היא לבצע חיפוש פנימי עבור כל מי שמגיע לאתר דרך מנוע חיפוש. בשביל זה אני משתמש בתוסף landing sites שמציג רשימה של מאמרים רלוונטיים נוספים בנוסף למאמר המוצג לפי מילות החיפוש שבהן הגולש השתמש לחפש במנוע החיפוש. 
  • אצל שרון התנהל דיון על הסרת ההוראה nofollow למנועי החיפוש שאומרת להם לא להתיחס לקישורים בתגובות כחלק מהערכת איכות האתר שאליו הם מפנים. הגישה שלי לענין היתה שזו בעיה של גוגל ולא שלי ואין לי שום סיבה לקחת צד בנושא, אבל קריאת חומר הSEO חשפה בפני עובדה שלא ידעתי הקשורה לנושא – מנועי החיפוש נותנים ערך מועט ביותר לקישורים מהסוג שמופיעים בתגובות (שם המהווה קישור לבלוג). אם זה נכון, אז בכל מקרה אין שום תגמול למגיב מבחינת קידום במנוע החיפוש מעצם השארת התגובה.

2 תגובות “עניני SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)”

  1. קודם כל אתה צודק מאד שכאשר מגיעים לבלוג ממנועי החיפוש באמצעות מילים רלוונטיות חלק ניכר מהאנשים נשארים זמן רב בבלוג וקוראים לא מעט מאמרים. אני רואה את זה בסטטיסטיקות של הבלוג שלי.
    חוץ מזה כמעט לכל קישור נכנס לאתר שלך יש ערך בעיני מנועי החיפוש, לדעתי הערך החשוב של קישורים מתגובות של בלוג הוא פחות ברמת מנועי החיפוש אלא יותר ברמת התנועה האיכותית שהוא מביא. בדרך עקיפה במיוחד תנועה איכותית באתר תיצור קישורים איכותיים בסופו של דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים