סכיזופרנית הדפדפנים של YNET

בYNET מוצאים שעירים לעזאזל לחוסר היכולת הטכנית של מפעילי האתר. מיי לדעת אנשי YNET אחראי לבעיות גלישה באתר? פעם אחת זה מיקרוסופט ופעם שניה זה אדובי.  האפשרות שמשהו שYNET עושים לא תקני/לא חכם לא עולה בכלל על מפת האפשרויות.

זה התחיל במאמר של גל מור על כמה IE7 הוא דפדפן חרא שכל הזמן מתרסק. מי שיקרא את המאמר יראה שהסיבה שגל מור לא משתמש בשועל האש היא שבYNET יש מערכת ניהול תוכן הנסמכת על IE.

האם יתכן שאותה מערכת של YNET גורמת לקריסת הIE? מה פתאום אין שום סיכוי בעולם. הרי לא יתכן שכל פעם שאנשים מתלוננים על ביצועים ונפילות של השועל התשובה המלומדת היא שרוב הסיכויים שהגורם לכך הוא באגים בתוספים שהם התקינו על השועל, אבל שאותה תשובה לא עשויה להיות נכונה גם לגבי IE? והמתכנת שבי שואל, האם YNET טרחו לוודא שמערכת ניהול התוכן שלהם עובדת עם IE7 או שאמרו "אה, זה גם אקספלורר אז חבל על הכסף/זמן לבדוק אליו תאימות".

למרות הרצון העז לכתוב על זה בזמן שבו גל מור פרסם את המאמר, החלטתי להתאפק מתוך מחשבה ש 1. מיקרוסופט לא משלמים לי מספיק (כלומר בכלל לא) בכדי לקדם את המוצרים שלהם/ שמם הטוב ו 2. מי יודע? אני לא משתמש כמעט בכלל בIE7 אז אולי כמשתמשים בו לאורך זמן מתגלות בעיות. אבל אתמול קרתה תפנית מענינת, אהוד קינן פרסם בYNET מאמר המאשים את נגן הפלאש בנפילות של האקספלורר. בסופו של המאמר, אחרי הוראות השידרוג לנגן הפלאש, באה הפואנטה שממליצה לאנשים לעבור לשועל או לאופרה, דבר שמעלה שתי תהיות

1. אם הבעיה אכן בנגן הפלאש, איך בYNET יודעים שהיא מוגבלת רק לאקספלורר ולא לשועל?

2. האם אנחנו מדברים על YNET, האתר שבו לא ניתן לראות וידאו בגירסא העדכנית של השועל ושבשביל שיהיה נעים לקרוא אותו צריך להתקין תוסף לשועל, שממליץ לעבור לשועל? (ובעצם בשביל לראות וידאו בשועל האתר ממליץ על התקנת IE – WTF)

אבל השיא הוא שהמגיבים למאמר מציגים זוית מעט שונה על הנאמר בו. לפי המגיבים, האתר היחידי שבו התרסק להם הדפדפן הוא ….. YNET. יותר מכך, ההתרסקויות החלו רק כאשר התחילו להפעיל סוג חדש של פרסומות בYNET. כנראה שבYNET כבר מחזיקים מעצמם תאגיד בסדר גודל של מיקרוסופט והחליטו שבמקום לשים פרסומות בפורמט שמתאים לגולשים, הם יכריחו את הגולשים לשדרג את נגן הפלאש. טיפה מגלומני לדעתי.

שאלה שעולה במוחי היא האם בYNET מבינים איך עובד האינטרנט. האם לא ברור להם שאת המאמר הזה יקראו אולי מספר גיקים ורוב אוכלוסית הגולשים שלהם כלל לא תקרא את המאמר ולא תדע על הצורך לשדרג? האם הם לא יודעים שביום ראשון המאמר הזה יכנס לתוך הארכיון, לאותו חור שחור שאיש כמעט לא נכנס אליו, ומי שלא קרא אותו בשישי-שבת כבר לא יוכל לדעת שיש פיתרון לבעיות הגלישה שלו? ובכלל ממתי אנשים מוכנים להתקין תוכנות על המחשב שלהם רק בשביל להיות מסוגלים להכנס לאתר שיש לו הרבה מתחרים? אני באופן אישי מזמן הפסקתי לקרוא את הארץ בגלל בעיות התמיכה שלו בשועל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים