אור הירשאוגה ופז וייסמן מציבים סטנדרטים חדשים לעיתונאים

אור הירשאוגה ופז וייסמן חגגו 5 שנים לשועל במאמר שהיה מבייש אפילו את YNET הומור, מאמר שבו העובדה המדויקת היחידה היא כנראה שמות הכותבים.

כמה שטויות נכתבו במאמר הזה:

  • שהטקטיקות של מייקרוסופט בהדחת הנוויגטור של נטסקייפ היו קשורות לעברות על חוקי הגבלים עסקיים* , כאשר גם אם זה היה נכון זה היה מסביר רק את השליטה בשוק האמריקאי ולא העולמי. כל אדיוט שכותב בעיתון כלכלי היה צריך לדעת שמייקרוסופט עשתה זאת על ידי חלוקה של הדפדפן בחינם בתקופה בה נטסקייפ מכרה את הדפדפן שלה. כל מי שחי בתקופה ההיא (וזה לא היה מזמן) אמור לדעת שנוויגטור 4 היה חתיכת זבל שלא הצדיקה את המקום שתפסה על הכונן הקשיח, וכל אדיוט שהוא גם כתב טכנולוגי אמור לדעת שמייקרוסופט עשתה את זה על ידי שיחרור כלי פיתוח חינמיים שיצרו קוד שמתאים לדפדפן שלה.
  • מוזילה הוקמה על חורבות חברת נטסקייפ. מוזילה לא הוקמה על חורבות נטסקייפ מאחר שהיא הוקמה שנים אחרי שנטסקייפ נבלעה לתוך AOL. פרויקט מוזילה התחיל את דרכו כפרויקט קוד פתוח במימון של AOL. קרן מוזילה הוקמה כאשר AOL החליטה שאין לה יותר אינטרס בפיתוחו של דפדפן והיא עזרה ליצור את הקרן. אני משוכנע שאת כל הפרטים האלו ניתן למצוא בויקי.
  • זה מרשים שלשועל 1.0 היו 3.6% שימוש בזמן ההשקה רק אם אתה לא כתב טכנולוגי שאמור כבר להבין שאין הרבה משמעות למספרי גרסאות, ושגם אנשים שלא הריצו חלונות רצו לגלוש ברשת עם דפדפן סביר, אפילו אם הוא היה רק גירסא 0.9 (אופרה בזמנו היה חינמי רק אם היית מוכן לראות פרסומות)
  • על הטבלה המופרכת של השוואת תכונות הדפדפנים תומר כתב
  • שכרום הוא דפדפן קוד פתוח….
  • שמוזילה הוסיפה תיבת חיפוש עבור גוגל. בתיבת החיפוש ניתן היה מהיום הראשון לקיומה בגירסא 2.0 לקבוע בקלות מנוע חיפוש אחר.
  • שגוגל שיתפה פעולה עם מוזילה בגלל שהדפדפן היה מוצלח. גוגל שיתפה פעולה עם כל מי שרצה בכדי למנוע ממייקרוסופט להשתלט על שוק הדפדפנים לגמרי, עמדה שהיתה מאפשרת לה לקבוע את התקנים ברשת על דעת עצמה ולפגוע על ידי כך בגוגל.
  • שכרום מהיר יותר מהשועל. שכחו רק לציין האם בריצה למאה או למאתיים מטר.
  • שיש הבדל עקרוני בין התקנת תוסף לדפדפן לבין התקנת כל תוכנה אחרת על המחשב.

ועל איזה תוסף פופולארי הם לכאורה ממליצים?

FlagFox

אתרי אינטרנט רבים מאוחסנים בשרתים שנמצאים בצד אחד של העולם, בעת שעיקר הגולשים שלהם מגיעים מצדו האחר. כך למשל, אתר ישראלי יכול להיות מאוחסן בשרת שנמצא בארה"ב או בכל מקום אחר בעולם. FlagFox יציג את דגל המדינה שבה נמצא השרת המאחסן את אתר האינטרנט שאליו אתם גולשים.

אני לא מכיר תוסף פחות שימושי מזה.

* מייקרוסופט שיכנע באיומים יצרני מחשבים להתקין את האקספלורר על המחשב כדפדפן ברירת מחדל. מאחר שהשוק של יצרני מחשבים קיים בעיקר בצפון אמריקה יש גבול ליכולת להשתמש בעובדה הזו בשביל להסביר למה אקספלורר היה הדפדפן הפופולארי ביותר בארץ ובמדינות אחרות.

6 תגובות “אור הירשאוגה ופז וייסמן מציבים סטנדרטים חדשים לעיתונאים”

  1. נטסקייפ לא היה "חתיכת זבל טכנולוגי", כהגדרתך, ולא סתם הוא היה דפדפן מספר אחד. הוא אכן קיבל נוקאאוט רציני מענקית התוכנה, אבל זה לא נבע מאיכות הקוד, ובמידה ואתה זוכר את הגירסאות הראשונות של אינטרנט אקספלורר, גם הן לא היו עילוי גדול.
    הקוד של נטסקייפ לא שוחרר שנים אחרי שהם נבלעו לתוך AOL, אלא ממש באותה שנה (1998). ליתר דיוק, נטסקייפ שיחררו חזרה את הקוד של הדפדפן שלהם, כאשר הם הבינו שזה נשק יום הדין שלהם בשביל להישאר רלוונטיים בעתיד. לנטסקייפ זה לא עזר הרבה, כי בסוף AOL פיטרה אנשים והעבירה אחרים למחלקות אחרות, אבל זה לא מנע ממנה לממן את ההקמה של קרן מוזילה.
    בקשר לתיבת החיפוש, אני לא זוכר באיזו גירסה היא הופיעה לראשונה, אבל אני בטוח שזה היה הרבה לפני 1.0. וכבר אז אפשר היה להוסיף מנועי חיפוש נוספים ללא כל קושי.

    1. מאחר שהניסיון האישי שלי, ושל אנשים שעבדו איתי, של קבלת מחשב NT4 עם נוויגטור ואחרי ימים של נפילות מעצבנות התקנת אקספלורר במקום חתיכת הגרוטאה הנפוחה כנראה שאינו מספק, אני אצטט את ויקי (הדגשה שלי)

      The aging Netscape Communicator 4.x code was slower than Internet Explorer 5.0. Typical web pages had become heavily illustrated, often JavaScript-intensive, and encoded with HTML features designed for specific purposes but now employed as global layout tools (HTML tables, the most obvious example of this, were especially difficult for Communicator to render). The Netscape browser, once a solid product, became crash-prone and buggy; for example, some versions re-downloaded an entire web page to re-render it when the browser window was re-sized (a nuisance to dial-up users), and the browser would usually crash when the page contained simple Cascading Style Sheets. Moreover, Netscape Communicator's browser interface design dated in comparison to Internet Explorer.

      עד כמה הקוד היה גרוע תעיד העובדה שפרויקט מוזילה החליט לכתוב את רוב הקוד מחדש.

      לגבי היתר יתכן שהסניליות מכה בי בקשר לתאריכים, ועדיין הסיבתיות המוצגת תמוהה. נטסקייפ/AOL נתנה כסף ואנשים לפרויקט לכן הוא לא הוקם על חורבות החברה, ובטח שתיבת החיפוש לא נולדה במטרה לקבל כסף מגוגל.

  2. תומר אני חושב שהוא התכוון לאינטרנט אקספלורר 4 שאכן היה חתיכת זבל טכנולוגי שבייש אפילו את את גרסה 3 שהייתה, אם איני טועה, הגרסה הראשונה של אינטרנט אקספלורר שנלחמה בנוויגטור באמת.
    לגבי הקביעה כי מוזילה הוקמה על חורבות נטסקייפ, גם אם זה זה לא נכון עובדתית, סמנטית לדעתי זה נכון.
    וכדי להתעצבן עד הסוף אפשר לקרוא את הטור של גיא גרימלנד שקובע כי כרום ינצח את פיירפוקס. זכותו להניח זאת, אבל הוא עושה כמה טעויות עליהן הוא בונה את הקביעה הזו.

    1. אפילו סמנטית אני לא בטוח שזה נכון. הדפדפן הראשון שמבוסס על הקוד של מוזילה שהשתמשתי בו היה נטסקייפ 6 ולאחר מכן עוד שוחרר נטסקייפ 7. מאחר שהיתה חפיפה של מספר שנים קשה לי להבין מאיפה בה הביטוי "חורבות".

      כלומר אני כן מבין. הדבר הזה בטח נכתב ב5 דקות כי מישהו החליט ברגע האחרון שחייבים לציין את היום הזה. היה יותר מכובד לדעתי אם היו פונים לתומר ומבקשים ממנו לכתוב משהו, הרי הם כבר פרסמו דברים שלו….

      1. שוכענתי, אבל אני מאלו שכבר התחילו לנטוש את נטסקייפ בגרסה 3 של אינטרנט אקספלורר, אז כנראה שאותה תקופה כבר לא ממש זכורה לי

  3. למיטב זכרוני גרסה 4.71 של הנטסקייפ היתה סבירה לתקופת (אל תשכחו שהתחליף היה IE 4 שהיה באמת זבל.
    גרסאות 6 ו-7 של הנטסקייפ היו המקבילות של המוזילה כך שכנראה הקוד שוחרר כבר ב-98.
    בכל מקרה הכתבה של שני החברה זוועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים