הרפתקאות שלי יחימוביץ וחבורת טמטום מוחלט – פרק 153

תקציר: והפעם שלי יחימוביץ וחבורת עוזריה הנאמנים מבקשים להפוך מסמך הנגיש לכל אדם על גבי כמעט כל פלטרופמה אפשרית למסמך שנגיש רק למי שיכול להרשות לעצמו לשלם את מס מיקרוסופט.

12 תגובות “הרפתקאות שלי יחימוביץ וחבורת טמטום מוחלט – פרק 153”

  1. שתי הערות:
    1. ניתן לפתוח כל מסמך .doc הרמה זו או אחרת עם OpenOffice
    2. הבעי עם המסמך של משרד האוצר היא לא סיומת הקובץ אלא העובדה שמדבר בפקס סרוק ולא בקובץ טקסטואלי למרות שבטו שלא כתבו את זה עם מכונת כתיבה במשרד האוצר.

    1. 1 א. אפילו בין גירסאות אופיס השונות אין תאימות מלאה בתמיכה בפורמט הdoc
      ב. נראה לי שהסיכויים למצוא קורא PDF לאייפון הם הרבה יותר גדולים מהסיכויים למצוא אופן אופיס לאייפון.

      2. אני מצטט "כמו תמיד מערימים עלינו בקבצי PDF ואנחנו זקוקים לעזרתכם הדחופה להפיכה ל WORD כדי להקל עלינו את העבודה. ". מה שאתה אומר זה שהחברה של יחימוביץ משקרים והם לא קיבלו את המסמך בפורמט PDF במקור? ואם כך למי בדיוק הם מתכוונים במילה "מערימים"?

  2. מרק,

    לא ברור לי אם אני לא מבין אותך או שאתה לא הבנת אותם – הם קיבלו את הטיוטה סרוקה כך בPDF ומבקשים עזרה מהציבור להפוך את זה למשהוא "עריך" ע"י OCR אנושי או אחר.

    מה רע בזה? אחרי שיהיה את זה ב-DOC לא תהיה בעיה להפוך אותו לכל פורמט שתרצה, לא?

  3. פתח את הקובץ. תראה שהוא סרוק ולא מגיע בפורמט טקסטואלי. ז"א שאם תנסה לחפש מילה בתוך ה – PDF הזה לא תמצא דבר.

    זו הכוונה ב"מערימים" לעניות דעתי. העובדה שאצל שלי יחימוביץ' לא ממש מבינים במחשבים עדיין לא עושה אותם לשקרנים או תומכי המונופול של MS.

  4. רן ואודי, אני מעריך את ההגנה שאתם נותנים לגברת יחימוביץ וודאי שאני נהנה להיות נבזי קצת יותר מהראוי כלפיה וכלפי הדעות שלה, אבל אני בסך הכל קורא את מה שנכתב בפוסט עצמו ולא מדובר שם על שום מאמצים להציל לטובת הציבור מסמך שהיא בטעות גילתה ליד מכונת פקס במסדרונות הכנסת….
    הדרך שאני קראתי את זה היא שמשרד האוצר התחכם והעביר לה קובץ PDF (ואולי העוזרים שלה הדפיסו וסרקו בשביל לחלק לפרקים), אם היה מדובר בח"כ חסר יכולת הבעה הייתי יכול להבין שזו הלשון העילגת שלו שניתנת לפרושים רבים, אבל פה מדובר באדם שיכולת הבעה עצמית היתה המקצוע שלו במשך שנים רבות ולכן קשה יותר לקבל טיעון של "בעצם היא התכוונה למשהו קצת אחר" (וזו חלק מהבעיה של להחזיק אתר שכאילו אתה כותב אותו כאשר בפועל אנשים אחרים עושים את זה).

    לי באופן אישי אין וורד וולכן אני לא יכול "להפוך לפורמט אחר" ואני חושב שאופן אופיס הוא תוכנה כבדה ומעצבנת שצריך להשתמש בה כמה שפחות. מסמכים טקסטואליים שרוצים שיהיה עריכים צריכים להיות מפורסמים בפורמט HTML ולא בשום פורמט אחר. והתירוץ שיחימוביץ לא מבינה בטכנולוגיה לא תופס כי בדיוק בשביל דברים כאלו יש לה תקציב "קשר עם הבוחר" שהיא יודעת להשתמש בו יפה מאוד, שלא לדבר על חבורת גרופיז טכנולוגיים שמעריצים אותה והיו שמחים לעזור לה חינם אם היתה פונה אליהם.

  5. "מסמכים טקסטואליים שרוצים שיהיה עריכים צריכים להיות מפורסמים בפורמט HTML" (אני מניח שהכוונה ב"עריכים" היא ל-editable?) דווקא HTML? עם כל התגים? למה HTML?

    לפי צורת הקובץ (עיינתי בו בשעתיים האחרונות) די ברור שמדובר במסמך סרוק, בלתי ניתן לעריכה (לענייננו – העתקת קטעים מתוכו כדי למתוח עליו ביקורת, ואפילו לי, קפיטליסט שכמוני, יש ביקורת עליו), ונראה שבמצבו הנוכחי של המסמך משרד האוצר לא ממש מקל על העניין ומעביר קובץ שכזה לחברי הכנסת ולציבור (אלא אם כן מישהו יראה לי אחרת).

    1. אני חושב (דעת מיעוט שבמיעוט) שHTML הוא פורמט מצוין ליצירת מסמכים שמורכבים רק מטקסט. קורא HTML יש לכל אחד במחשב ובטח יש עשרות עורכי HTML, שלא לדבר על כך שכל ילד בן 10 עם טיפה רצון יכול ללמוד את המשמעות את התאגים ולערוך מסמך עם notepad. אם באמת יחימוביץ רוצה המרה לפורמט אחר זה צריך להיות HTML שיועלה לאתר בשביל שיהיה נגיש גם ממנועי חיפוש וניתן יהיה לקשר לקטעים רלבנטיים.

      אני לא חושב שיש טעם לבוא בתלונות למשרד האוצר על כך שהוא לא מפרסם באופן רשמי מסמכים שהם בסטאטוס של טיוטות…. יחימוביץ בעצם מתלוננת שהיא לא קיבלה הדלפה בפורמט שנוח לה :)

  6. אתה בהחלט במיעוט. HTML הוא אולי נוח לקריאה, אבל ממש לא לעריכה, ולא אפרט פה שמות של כל האנשים שביקשו ממני עזרה ואמרתי להם "למה שלא תלמדו HTML, זה לא מסובך" והסתכלו עלי במבט מזועזע. אני מכיר הרבה אנשים שגם יאמרו שהמרה לפורמט לכתיבה צריכה להיות ל-LATEX, אבל זו (כמו HTML) תהיה תשובה של מתמטיקאי – נכון, אבל לא שימושי במיוחד.

    אני חושב שראוי שטיוטות חוקים, במיוד חוק בעייתי כמו חוק "הכל או כלום" ההסדרים, יועברו לחברי הכנסת.

    1. טוב, דעתי על החוק היא שהוא לא צריך להיות קיים וחברי הכנסת צריכים פשוט לסרב לדון בו במתכונתו הנוכחית שמשלבת יותר מדי נושאים, אבל אם כבר החוק קיים, לא כדאי לחכות לשלב שבו הוא לפחות מגיע לאישור הממשלה לפני שמציגים אותו ברבים?
      אני מניח שהשלב הנוכחי של אישור מהיועץ המשפטי הוא בעיקר פורמלי, אבל בכל זאת האם זה יהיה כל כך נורא לחכות עוד שבוע עד שההצעה תוגש בפועל לממשלה? בסך הכל מדובר ב66 סעיפים בלי כמעט אף רפורמה משמעותית שלא נדונה כבר בעבר (להבדיל למשל מהחוק של 2007 שהיו בו שלוש רפורמות חדשות גדולות) …..

  7. א. הרצון לדון בו כמה שיותר מוקדם נובע בדיוק מטראומות העבר – כשהיו בו מאות סעיפים, רבים מהם משמעותיים מאוד, והחקיקה נעשתה בהליך בזק.
    לכאורה, אתה יכול להגיד לשלי יחימוביץ' – מה את דואגת, כחברת כנסת את תקבלי את החוק. אבל זה יקרה כשיהיו לה בערך ארבע דקות לקרוא אותו לפני ההצבעה.
    נכון, הפעם יש 66 סעיפים. אבל כשיחימוביץ' ניסתה להשיג אותו, היא לא ידעה את זה.

    ב. מה רע ב-rtf? פתוח, חופשי, עריך.

    1. שלי וברק כל כך צ'ילבה שהוא לא יתן לה עותק מסודר כשהוא יקבל אחד לפני הדיון בממשלה? 😉 בעצם היום דיון בממשלה כמעט זהה לדיון הכנסת :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים