ישראל -אנגליה, או געגועי למגרלשווילי

לאחותי יש חוצפה, לא מספיק שלמרות שמוגדר עבורה חשבון באתר היא לא טורחת לכתוב (רוצה לכתוב על התפוחים?), אלא היא עוד מעיזה לדרוש ממני לכתוב על המשחק בין ישארל לאנגליה מאתמול.

ומה כבר יש לכתוב על משחק שבו חזו 40% ממי שפתחו טלביזיה אתמול? זה שרמי וייץ של ערוץ 1 לא מזכיר את זה שמשדר בערוץ הספורט?, שכאשר דני נוימן מפרשן עדיף להשתיק את הווליום של הטלביזיה?, שבישראל היום יש בקושי חלוץ אחד – טוטו תמוז?, שהאיכות של הליגה האנגלית בנויה על היכולת הכספית להביא שחקנים זרים ולא על היכולת הבינונית של השחקנים האנגלים?, או אולי שפיני בלילי הוא אצן שמשחק כדורגל ולא כדורגלן מאוד מהיר?

היו גם נקודות יחודיות למשחק אתמול. בניון היה חושך, באדיר היה עוד יותר גרוע והחילופים של קשטן לא פגעו בכלום. שלושת המחליפים שקשטן הכניס לא נגעו בכדור, לא בהגנה ולא בהתקפה. אני לא יודע ולא מתימר להבין יותר מדי בכדורגל, אבל מהספה שלי זה נראה כאילו שהחילוף שקשטן היה חייב לעשות הוא הכנסתו של טועמה לעזרה במרכז המגרש על חשבונו של בן שושן שלא תרם כמעט כלום במשחק. אם ממילא אין התקפות מאגף ימין, עדיף שבמקום החלוץ יהיה קשר שיכול להבקיע מבעיטת עונשין מקרית.

אבל הדבר שדיכא אותי יותר מהכל אתמול, זו ההופעה של יואב זיו כמגן שמאלי. בכל פעם שהכדור היה ברגליו והוא שעט לאורך הקו השמאלי חיכיתי וקיוויתי שהינה תבוא המסירה לתמוז/בלילי/בניון או הגבהה לתוך הרחבה, אבל כל מה שהוא הצליח ליצר זה איבוד כדור. אחרי כל איבוד כדור של זיו נחמץ לי הלב על כך שהמגן השמאלי הטוב ביותר בארץ – חיים מגרלשווילי,  עם כ15 הופעות בגביעי אירופה, עם הופעות סבירות עד מצוינות נגד צסקא ואספניול, לא נמצא כלל על ספסל המחליפים בגלל שהוא לא שרת בצבא.

מגרלשווילי לא שירת בצבא. אפשר לחשוב שבאדיר, טועמה, או סואן כן שירתו. אפשר גם לחיות באשליות שהכדורגלנים שמשרתים בצבא עושים יותר מאשר הופעה במסגרת הנבחרות הפיקודיות, או שיפוט בכל מיני ימי ספורט שעורכות יחידות צהל. בערך 50% מהאנשים בגיל גיוס לא משרתים היום בצבא וזה לא מונע מהם להיות שופטים, חברי כנסת או ראשי ממשלה, אבל השתתפות בנבחרות ישראל הוא כמובן ענין הרבה יותר רציני מראשות הממשלה.

לא שטועמה או מגרלשווילי היו מנצחים את המשחק עבור ישראל, קשה לנצח בלי חלוצים, אבל אולי היינו זוכים לראות משחק טיפה יותר מהנה מהנבחרת.

 

2 תגובות “ישראל -אנגליה, או געגועי למגרלשווילי”

  1. יואב זיו באמת היה גרוע, אבל להגדיר את מגרלשווילי כ"מגן השמאלי הטוב ביותר בארץ" זאת פשוט שערוריה.
    במשחקים בארץ הוא נראה מהיר, רץ על האגף כאילו יש לו פלפל בתחת אבל בכל התמודדות באירופה ראו עד כמה גרוע משחק ההגנה שלו, מה שעובד בארץ לא תמיד מצליח באירופה…..

  2. יניב,

    מהספה שלי נראה שמגרלשווילי מצליח להסתדר די יפה עם רוב החלוצים האירופאים שחיפה פגשה בגביע אופ"א.

    העובדה היא שקשטן לא מצא מגן שמאלי "טבעי" לעמדה הזו והרכיב את זיו שהוא יותר קשר ממגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים