גוגל הפסידה 200 אלף דולר אוסטרלי בתביעת דיבה לאדם שלא היה מרוצה מהצורה בה התמונה שלו הופיעה בתוצאות החיפוש

בBBC מספרים את רוב הסיפור אבל מאחר שאיש לא קורא קישורים הגירסא המקוצרת היא שאדם שנורה במהלך מלחמת כנופיות במלבורן באוסטרליה הופיע בתוצאות חיפוש (התמונות להבנתי) כאילו הוא מקושר לאנשים ידועים בעולם הפשע באוסטרליה. אותו אדם ביקש מגוגל לתקן את תוצאות החיפוש כך שלא יראה שהוא משויך לעולם התחתון.

הדברים המענינים שעולים מקריאת פסק הדין הם

  • חיפוש התמונות של גוגל דפוק, אבל לא היינו צריכים משפט בשביל לדעת את זה. הנטיה של גוגל להציג תמונה בכל מקרה אפילו אם האינדיקציה להתאמה שלה היא שמילות החיפוש בצורה אגבית ביותר בפיסקה ליד התמונה. למשל חיפוש אחר "פשע מאורגן" יציג בין התמונות תמונה מתוך הסרט שודדי הקריבים שסתם משמשת כאילוסטרציה לכתבה על "פירטיות" תוכן,  כאשר מתחת לתמונה מופיע הטקסט "איי בטענה שמדובר ב"מיזם פשע מאורגן …". לא פלא שהתוצאות עשויות להיות מאוד משונות.
  • השופט קיבל בבסיסה  את הטענה שבמקרה הזה גוגל לא היתה סתם מתווך שהציג תוכן מתוך אתר אחר, אלא המפרסם עצמו. הטיעון שגוגל פטורה מאחריות בגלל שהכל נעשה באופן אוטומטי על בסיס תוכן הקיים שפורסם במקומות אחרים נדחה על ידי השופט מאחר שאנשי גוגל פתחו תכננו ויישמו באופן ספציפי את צורת ההצגה הזו.
  • גוגל לא נקטה בשום אמצעי להסרת/שינוי אותן תוצאות חיפוש גם לאחר שאותו אדם התלונן  ולא הביאה עדים לטיפול שנעשה בתלונה. בצורה משעשת לטעמי השופט קבע שלמרות שיתכן שבתלונה לא נמסרו כל הפרטים הנדרשים הרי שמתוך המידע שכן נמסר היה ניתן בקלות למצוא את הפרטים החסרים.
המסקנה החשובה לדעתי מכל הענין הזה לאנשים שמתעסקים בטכנולוגיה היא שלמרות שלכאורה אנחנו מתעסקים בסך הכל בהפיכת קלט לפלט, הרי שלפלט עשויות להיות השלכות משפטיות שכלל לא קשורות לאיכות הקוד שכתבנו וכנראה שבכל פרויקט צריך להקדיש מחשבה על השלכות משפטיות שעשויות להיות לשימוש בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים