להתראות מהפכת המידע, שלום מהפכת הקישוריות והזמינות

קראתי בטקראנץ' על מנעול שניתן לפתיחה בעזרת הפלאפון. לכאורה אין בזה שום דבר והמוצר פשוט משלב בין החלום הישן של הבית החכם לבין יכולות הגלישה ברשת מהפלאפון, אבל פתאום נזכרתי שלפני כשנתיים דיברתי עם גיסי על האפשרות שהוא יפתח עסק של התקנות "בית חכם" ואני ביטלתי אותו כי "מי באמת צריך את זה?" במיוחד כאשר אתה חייב למצוא מחשב בשביל בכלל לדבר עם הבית, ומה קורה אם אתה באוטו, פאב….

אבל עכשיו יש לי אייפון כבר כמעט חודש, ופתאום זה בכלל לא נראת לי מופרחת האפשרות של הפעלת המזגן בקיץ כשאני מתחיל לחזור מהים. תוסיפו תוכנה טובה לזיהוי קול ואנחנו יכולים לדמיין את הדור הבא מקבל כמובן מאליו הרבה מאוד דברים שנראו בלתי אפשריים בשנות השישים כאשר יצרו את "מסע בין כוכבים", ובעיקר את היכולת שלך להיות בקשר מכל מקום אל כל מקום. למעשה במסע בין כוכבים לא הלכו רחוק מספיק וכמעט תמיד הקשרשם  הוא בין בני אדם ולא בין אנשים ומכונות.

עם האייפון  אני זמין ומחובר תמידית. אם קודם הייתי מסתובב עם נטבוק ומודם סלולרי שהפכו אותי למאוד זמין יחסית, הרי עדיין המחשב היה סגור כאשר הייתי בתנועה. האפליקציות הראשונות שהתקנתי על האייפון היו של סקייפ ופייסבוק ומאחר שהאייפון פועל כל הזמן אני למעשה מחובר כל הזמן וזמין לאנשים שמעדיפים תקשורת בדרכים האלו. הבוקר התקנתי אפליקציה שתודיע לי מתי השרת שלי נופל (כרגע דרך שירות של חברה אחרת, אבל תוך כדי הכתיבה פתאום הבנתי שהשירות לא נחוץ…).

עכשיו נשאר לחכות להשלמת הפריסה של IPv6 בכדי להגיע לעולם שבו בכל רגע כל אדם ומכשיר יכול ללמוד הכל עליכם וגם לעשות באופן מיידי משהו עם המידע הזה.

תגובה אחת “להתראות מהפכת המידע, שלום מהפכת הקישוריות והזמינות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים