למה לכל הרוחות המועצה לצרכנות משקרת לגבי מספר המבקשים לבטל את עמלות העו"ש?

קראתי ש700 אלף חתימות נאספו למען ביטול עמלות העו"ש ונכנסתי להלם. 700 אלף זה כמעט 10 אחוז מהאוכלוסיה בארץ כאשר סופרים גם את התינוק בן יומו, הזקן על ערש דווי, משוחררים טריים שמטיילים מסביב לעולם, נפולות הנמושות היושבת בלוס אנגלס, חרדים שאסור להם להתחבר לאינטרנט, וערבים שלא יכולים להרשות לעצמם, ההומלס על הספסל בשדרות בן גוריון ומנכלי הבנקים עצמם.

מאחר שמעולם לא שמעתי על שכן, חבר, או קרוב משפחה שחתם על העצומה הזו, החלטתי לבדוק האם יתכן שהענין טריביאלי מכדי לשתף אותי בו, או שהמועצה פשוט מזיפת מספרים, לכן ניגשתי לאתר המועצה בכדי לראות איך ניתן להשיג את הרשימה בכדי לבדוק כמה כפילויות יש בה.

רשימה? מטופס ההצטרפות עולה שיש סיכוי קלוש ביותר שקיימת רשימה. נראה שכל מה שצריך לעשות בשביל להצטרף הוא להזין שם פרטי, שם משפחה וכתובת דואל. אני מודה שנדהמתי לגלות שאין בו אפילו את הדבר הבסיסי של "וידוא" שמדובר באזרח ישראלי על ידי בקשה להזין את מספר תעודת הזהות שלו. כלומר לכאורה ההנחה שלי שמדובר ב10% מהאוכלוסיה אינה נכונה כי נקודת היחוס היא כל אוכלוסית העולם.

אבל זה אפילו יותר מעצבן – על כל קלט שהוא שמזינים לטופס מתקבל הודעה "תודה שנרשמת הפרטים נשלחו בהצלחה". שמות באנגלית, שימוש כפול בכתובות דואל, ואפילו כתובות דואל לא חוקיות מתקבלות בשמחה. ומה עם שימוש בקאפצ'ה בשביל לודא שלא מדובר ברובוטים? דברים כאלו המועצה שומרת רק לטופס הפניות למועצה עצמה.

בנוסף מופיע בצידו השמאלי של הדף מספר המכתבים שנשלחו עד עתה. כל הנסיונות שעשיתי, כאשר אחד מהם לפחות היה עם נתונים תקינים, לא הזיז את המספר (שהוא כרגע 741,286). יותר מזה, כאשר במשך שנתיים, כלומר כ700 ימים נרשמים 700 אלף אנשים, זה אומר שבכל שתי דקות  בממוצע נרשם אדם אחד, ובמשך 40 הדקות שהקדשתי לנושא הייתי מצפה שבלי קשר אלי המספר יעלה ב20. האם יתכן שהמספר הזה מחכה שזוסמן יגיע למשרד ביום ראשון בבוקר בשביל לעדכן אותו?

אז האם מוצג בפנינו זיוף נתונים או עבודת תוכנה רשלנית מאוד? אני מהמר על עבודה רשלנית במכוון.

נ.ב. כל הרעיון הרי אווילי ולכל ילד קטן כבר צריך להיות ברור שאם הבנקים לא יגבו עמלה מכיס ימין הם יגבו אותה מכיס שמאל, ואם המצב יהיה ממש קשה הם יסגרו חשבונות של לקוחות שאינם רווחיים להם. אבל כנראה שבמועצה לצרכנות מקפידים על חוקי התעסוקה ולא מעסיקים ילדים קטנים.

עדכון: למרות שאני לא מאמין בקיומה של הרשימה, שלחתי בקשה לקבל אותה על בסיס חוק חופש המידע. המועצה לצרכנות, למי שלא יודע, היא חברה ממשלתית. מאחר שכרגיל באתרים ממשלתיים אין שום משוב לגבי אם הבקשה התקבלה בשרת, אז אני לא יודע אם לא בזבזתי סתם דקה מחיי.

תגובה אחת “למה לכל הרוחות המועצה לצרכנות משקרת לגבי מספר המבקשים לבטל את עמלות העו"ש?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים