צל"ש או טר"ש – עדכון

בסופו של דבר, אחרי כל ההדלפות ההיסטריות לעיתונות, אפריקה ישראל הגיע להסדר די צפוי – תקופת פירעון אגחים בשווי של 4.5 מליארד שקל תיפרס מחדש דבר שיקל על אפריקה לעמוד בהחזרים, בנוסף 500 מליון שהיתה אמורה לשלם למחזיקי האג"ח שהיתה אמורה להפרע בנובמבר יחולקו כנראה בצורה פחות או יותר שווה בין בעלי האגח ומניות של אפריקה ישראל והחברות הבנות בשווי* של 2.6 יחולקו בין בעלי האג"ח ויהפכו אותם למעשה לבעלים.

איפה זה מעמיד אותי בין צל"ש לטר"ש? ממש קשה לי להבין. לפי מה שאני מבין אני אקבל 10% מהערך הנוכחי של האג"ח שאני מחזיק במזומן. מאחר שהפריסה מחדש מתבצעת ביחס של 3 אג"ח ל8 שנים על כל אג"ח לשנתיים ומאחר שרוב האג"ח שלי היו לתקופה קצרה יחסית אני מניח שבזמן הקרוב אני אהיה בהפסד לעומת שער הקניה ואפילו לעומת השער הנוכחי.
למניות אני אפילו לא יודע איך להתיחס. מצד אחד נדמה לי שבהמרה למניות בוצעה "תספורת" והערך שבו בוצעה ההמרה לא משקף את הערך הנוכחי של המניות, מצד שני זה יותר טוב מכלום, מצד שלישי חלק מהמניות הן מניות של אפי פיתוח שנסחרת בלונדון ואין לי מושג אם הכמות שאקבל תהיה יותר גדולה מהעמלות שנדרשות בשביל לבצע פעולות בלונדון, ומצד רביעי, אידאולוגית אני לא רוצה להחזיק מניות בחברות שיש בהן בעל בית יחיד (כנראה שרוב החברות בבורסה בארץ) אבל כנראה שלא יהיה חכם למכור אותן מיד אחרי שאקבל אותן.

לסיכום, כנראה שאקבל לפחות רב"ט, אבל בשביל לדעת אם אני אקבל גם צל"ש תצטרכו להמשיך לקרוא פה בשמונה שנים הקרובות.

* עבור צורה כלשהי של הערכת שווי, שיתכן שבמקרה הזה היתה קשורה מאוד לכך שנגמר הקפה בחדר, ולא קשורה כמעט בשום דרך למחיר המניה או ערך הנכסים של החברה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים