האפשרות האחרת של לבייב

מרוב עיסוק בעימותים של מנהלי אפריקה ישראל ונציגי בעלי אגרות החוב נדמה לי שהתקשורת מפספסת אפשרות שהיא לא סבירה במיוחד מצד אחד, אבל גם לא דמיונית לחלוטין, והיא שאפריקה ישראל פשוט תשלם את החובות שלה לפחות בזמן הקרוב.

נקודת הזמן החשובה כרגע להסדר היא תחילת נובמבר כי אז אפריקה ישראל צריכה לשלם 550 מליון שקל למחזיקי אגרות חוב סדרה ט' ובזאת לפרוע אותן סופית. התשלום שלאחרי כן הוא תשלום ריבית בסוף דצמבר ואני מניח שמדובר בסכומים זניחים יחסית. במרץ 2010 שוב משלמים ריבית ונדמה לי שגם סדרה כד' מגיעה לפרעון. עד סוף 2010 בטח יש עוד לפחות שני תשלומי ריביות.

הנקודה היא שכשכל המשבר הנוכחי התחיל באפריקה ישראל הצהירו שיש להם כסף לשלם את החובות עד סוף 2010 והניתוחים שאני קראתי הסכימו עם זה. יש לי הרגשה שאם זה היה תלוי בלבייב הוא לא היה הולך בכלל לחפש עכשיו הסדר ומה שגרם לו לעשות את זה זו הצהרה מפורשת של רואי החשבון שאין דרך להעלים את הסיכון המוחשי מהמאזן של אפריקה ישראלי עם כל ההשלכות.

יתכן שלבייב מאמין שאם הוא יצליח לעבור בשלום את 2010 ערך הנכסים בארצות הברית ורוסיה יעלה ואפריקה ישראל תוכל לעמוד בהחזרים גם ב2011. אם הוא ימצא עורך דין שיוכל לשכנע שופט עם הטיעון הזה, לבייב יוכל פשוט לשלם את מה שהוא אמור ולדחות את הצורך בהסדר בטח לפחות לעוד חצי שנה.

מחזיקי אגרות החוב מצד שני לחוצים להגיע להסדר כמה שיותר מהר בגלל שכל תשלום ישאיר פחות כסף בקופה. לכן המשא ומתן אינו חד צדדי כמו שהוא נראה בתקשורת,כאילו שלבייב מסרב להכיר במציאות, אלא יש ללבייב כמה קלפים משל עצמו ואם ירצו את שיתוף הפעולה שלו יצטרכו להתחשב ברצונות שלן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים