עוד סיבה להתעצבן על השועל – לא מכבד את הגדרות הcache

אי שם בפרהיסטוריה החלטתי שהפיתרון הנכון לבעית זמן הטעינה של חלון כתיבת הפוסטים הוא הגדלת זיכרון המטמון שמשמש את הדפדפן לשמירת קבצים שהוא קורא ברשת. הגדלתי אותו מ50 מגה ל500 וציפיתי לראות שיפור דרמטי בזמן הטעינה של החלון. שיפור לא היה והייתי כנראה עסוק מדי בדברים אחרים מכדי לברר למה.

השבוע בדקתי קצת עניני ביצועים באתר וחלק מהבדיקה היה לבדוק את היעילות של ה"איתות" לדפדפן שהוא צריך לשמור קובץ בזיכרון המטמון. הפעם הקלדתי את השורה about:cache בכדי לראות אילו קבצים נמצאים בזיכרון המטמון ובכל פעם ראיתי שהזיכרון תופס בסביבות 60 מגה, אבל הרבה יותר מתמיה מכך, בכל פעם דווחתי שיש 8192 קבצים בזיכרון ואת זה כבר אי אפשר לפטור כבאג או מקריות.

גיגול או שניים הביא אותי לבאג הזה שנפתח עוד בשנת 2002 שקל להסיק ממנו שלא מדובר בבאג אלא בתכונה :(, שלפי התכנון מראש הדפדפן לא ישמור יותר מ8192 קבצים בזיכרון המטמון ללא שום קשר למה שמוגדר בחלון ההגדרות. אם מייקרוסופט היתה עושה דבר כזה היו אומרים שהיא משקרת למשתמשים….

המון דברים השתנו מאז 2002 ברשת, היום כל אתר שמכבד את עצמו שופך טונות של תמונות שהן חלק מהעיצוב וגאווהסקריפטים איפה שרק אפשר. כל אתר היום שוקל יותר ומצריך יותר משאבים במחשב של הגולש ומצד שני המחיר של מגה בכונן קשיח ירד בצורה יותר חדה מהצורה בה עלו הדרישות ורק ההגדרות של מוזילה נשארו כמו ב2002….

ב2002/3 עברתי משימוש באקספלודר לדפדפני מוזילה. אולי זה הזמן לחשוב שוב על מעבר, אולי כדאי לבדוק שוב את סאפארי….

4 תגובות “עוד סיבה להתעצבן על השועל – לא מכבד את הגדרות הcache”

  1. כדי שתתקן אותו, דרך אגב מבחינת מהירות הורדה firefox הכי מהיר ומבחינת מהירות גלישה גוגל כרום לעומתם אקספלורר גרוע בשניהם ובקשר לכרומיום ניסיתי אותו אבל הוא קורס די מהר אחרי שפותחין מספר רב של דפים.

  2. מה לעשות בכל קוד פתוח יש פגם בגלל זה הוא קוד פתוח כדי שתתקן אותו, דרך אגב מבחינת מהירות הורדה firefox הכי מהיר ומבחינת מהירות גלישה גוגל כרום לעומתם אקספלורר גרוע בשניהם ובקשר לכרומיום ניסיתי אותו אבל הוא קורס די מהר אחרי שפותחין מספר רב של דפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים