דה מרקר הוא עיתון כלכלי לכן אין פלא שאין בו איש שמבין בעניני מיסוי

בכמה ישלם האזרח האירופאי יותר מחברו האמריקאי תמורת הזכות לקנות את חלונות 7? לפי דה מרקר ב41% עד 100% יותר, לעומת 119$ שישלם האמריקאי האירופאי ישלם שווה ערך של 169$ והבריטי 132$ (לטובת דה-מרקר אני רוצה להניח ש100% זה על גירסא מסוימת של חלונות).

אז האם שוב האמריקאים דופקים את האירופאים? לפני שמגיעים למסקנה הזו כדאי לזכור את הנתונים הבאים

  1. בארצות הברית המחירים נקובים בלי להכליל מעמ (משתנה ממדינה למדינה ולפעמים גם בין ערים במדינה)
  2. באירופה המחירים כוללים מעמ

אם נניח שהמעמ באירופה הוא 20% נגיע לכך שהמחיר ה"הוגן" באירופה הוא 143$ ולכן הבריטי כנראה מרויח בעוד שהאירופאי משלם כ20% יותר. אבל דה-מרקר הוא עיתון כלכלי ולא עיתון של רואי חשבון אז אולי אני דורש מהכותבים והעורכים שלו יותר מדי.

2 תגובות “דה מרקר הוא עיתון כלכלי לכן אין פלא שאין בו איש שמבין בעניני מיסוי”

  1. אני אמנם בדימוס ואפילו במחשוב אין לי שליטה מלאה. נסיון רב בארץ ובחו"ל יש גם יש. מסתכל אני על ההמולה שקמה סביב המע"מ ומרגיש כמו הילד מ"בגדי המלך החדשים" שקראתי בילדותי בעיראק. ולכן יש לי הצעה שתהיה טובה לכל הציבור שומר החוק במדינתנו, אביון גם עשיר, זקן וגם צעיר. הצעה למע"מ הולם חכם וצודק אני מציע להחיל בתוך כחדשיים מהפרסום ע"י האוצר, או ההסתדרות (-: וזאת בכדי לתת לכל המערכות זמן התארגנות. 1. כלל המוצרים, 17% מע"מ (כן מספר שלם לא חצי % אנחנו לא יודעים לחשב חצי %) וזאת בדיוק למשך 18 חדשים. שאחריהם יורד המע"מ ל- 15% וזאת למשך 18 חדשים נוספים. ולאחריהם יורד המע"מ ל 10% בלבד, זה מספיק לכל מדינה מודרנית (ודמוקרטית) וגם יספיק עקב הרחבת גביית המע"מ שבתכנית זו תביא. 2. אילת חד משמעית להחיל מע"מ שיהיה חצי מזה שבשאר המדינה(כלומר 8% > 7% > 5%) זאת בעיקר בכדי לעצור את אפשרות העוסקים והרוכשים להיות עברייני מס ללא מפריע. 3. מוצרי יסוד כולל ירקות וביצים ובשר עוף קפוא, מע"מ סמלי של 4% עד 5% בלבד ! כך יוטבו מעוטי היכולת, וגם ייווצר איזון שיצור הכנסות גבוהות וצודקות. כמובן שבד בבד ניפטר מהמון מעלימי מס ומע"מ מטעם סיטונאי הירקות, הירקנים, המכולתניקים שכאילו נהיו ירקנים, חלק נכבד מחקלאינו, מתווכי תוצרת חקלאית ועוד רבים וטובים אחרים.. (סליחה אישית באם שכחתי להזכיר מישהו?) מקוה שמישהו שם למעלה יקרא ויפנים את הרעיון.? גם למר"ן הרבובדיה וסביבתו זה צריך להיות טוב יותר. 4. תיירות 10% כמו שנהוג בכל העולם הנאור. תייר שיקנה בארץ מוצרים פיזיים מעל 1000 ש"ח יקבל כמו באירופה החזר מע"מ בצ'ק לביתו בחו"ל מהמדינה. מאמין שתוכניתי צריכה להיות טובה לכולנו, גם לליכוד וגם לש"ס וגם להסתדרות וגם לקדימה, ובמיוחד למעוטי היכולת, אכן הסוחרים בשוק לא יאהבו את זה וכאן הסכנה שהממשלה הנכחית תתקפל, גם הציבור שמקפיד לא לשמור על החוק לא יאהב את זה. לכשתפרסמו את הצעתי מיד תראו שמי שמתנגד, כנראה שבוער לו הכובע… אבל אנחנו רוב הציבור צריכים לקבוע, ולא קומץ כלשהו שדעתו נתונה אך ורק לטובתו האישית. בהצלחה ובעיקר בואו ונהיה חכמים ולא נוהים בזרם אחרי מנהיגים מקובעים, אול הם צריכים את עזרתנו, אז בכיף עם כל הלב. משה כהן, רעננה

    1. הייתי במרחק של שני מילימטר מלמחוק את התגובה הזו, אבל החלטתי להשאיר בשביל לספק לאנשים הזדמנות לתהות מה בדיוק הרווח שיוצא למי שהתחזה והתאמץ להשאיר את התגובה דוקא במאמר שכלל לא רלוונטי לעניני מיסוי בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים