טיול ראשון עם גוגל כרום

מסתבר שמישהו במשרד יחסי הציבור של שטרן אריאלי הכניס אותי לרשימה של הטמבלים שאולי יהיו מוכנים לכתוב על טכנולוגיה ללא תמורה. מסתבר שהיו דברים בגו כי עובדה ששלחו דואל על ההשקה של הדפדפן עצמו והנה אני כותב עליו.

הדפדפן די ערום, פרט לשורת הכתובות המשמשת גם לחיפוש, קיימים רק כפתורי הקדימה אחורה* והטעינה מחדש. חלון האפשרויות נותן הרגשה של סרח עודף ומכיל פחות אפשרויות שליטה מאשר כל דפדפן מודרני אחר.

הדף הראשון המוצג אחרי העליה של הדפדפן מציג את האתרים האחרונים שביקרת בהם, וזה חידוש נחמד, אבל גם גם החידוש היחיד מבחינת חווית השימוש בדפדפן.

מבחינת מהירות לא הרגשתי שום הבדל יוצא דופן לעומת FF3 או IE8 ואפילו להפך. עושה רושם שכרום לפעמים מחכה שתסתיים הטעינה של כל הדף לפני שהוא מתחיל להציג אותו דבר שגורם לא להראות איטי בדפים מסוימים.

למרות שתוך כדי הכתיבה הצלחתי להפיל את הדפדפן, רב הזמן לא ראיתי בעיות רציניות במיוחד מבחינת הצגת הHTML ומה שהפריע לי יותר מהכל זה חוסר היכולת לחסום פלאש.

כמובן שאחרי שכתבתי את זה, הדפדפן נפל שוב בגלל הפלאש. למרות מה שכתוב בהודעת השגיאה אין בה שום מקום שבו ניתן היה להתחיל טעינה מחדש…

הענין המיוחד לכרום הוא היכולת לשמור לשולחן העבודה קישור לישום

 

כאשר משתמשים בקיצור שנוצר האתר נפתח בחלון חסר תיבת כתובת או כל מאפיין אחר של דפדפן. לי זו נראית החלטה מוטעית, אם יש משהוא שבו חווית השימוש בדפדפן עולה על חווית השימוש באפליקציות אחרות היא האפשרות לנווט קדימה ואחורה בקלות בממשק סטנדרטי. בנוסף טאבים חדשים נפתחים בחלון חדש, שוב ויתור על יתרונות של עבודה עם אתרים.

המממ, אחר כך גיליתי שלפחות חלק מהאפשרויות הסטנדרטיות של הדפדפנים הוגלו אל האייקון בפינה הימנית העליונה של הדפדפן. אולי לאחר שימוש ניתן להתרגל לזה?

 

* חבל שגוגל לא הפנימו את השינוי מגלישה של קדימה ואחורה לגלישה לאורך "קו" רציף שהציג IE7 ואומץ בFF3. מצד שני גוגל אימצו את דעתי שבדפדפנים בישראל כפתורי הסגירה של הדפדפן צריכים להיות מצד שמאל, למרות שהפסדתי בוויכוח עם המתרגמים של פיירפוקס בזמנו 😉 

10 תגובות “טיול ראשון עם גוגל כרום”

  1. כן, ההודעה בקריסה מניחה שסרגל הכלים של הדפדפן מוצג. אם הוא לא מוצג, F5 או CTRL+R ירפרשו את הדף, ויפעילו מחדש את הפלאג אין.
    אגב, יש גם כפתור לדף הבית, אבל הוא לא מוצג כברירת מחדל (צריך להכנס להגדרות בשביל להציג אותו).

    1. אכן מציג את ההיסטוריה של כל הטאבים
      למחוק את ההיסטוריה – זה סיפור אחר
      קחו לכם איזו שעה של מחיקות …

  2. מעניין אותי לדעת איך נכנסו אנשים לרשימת התפוצה של משרד היחסים הזה. דווקא אני, שיש סבירות גבוהה שאני אכתוב משהו בנושא, ממש לא מופיע שם. עולם אכזר.

    (אולי ג'ימייל סימן אותם בתור ספאמרים?)

  3. תומר, ממש אין לי מושג. עד שקיבלתי את הדואל הזה הייתי די בטוח שאף בן אדם עם השפעה בעולם האמיתי לא טורח לקרוא פה. כמובן שיתכן שהם פשוט ביצעו חיפוש לפי מאפינים שבצורה מוזרה אתה לא מופיע בהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים