nana(not)me

אחרי יום של שיטוטים מסוקרנים באתר נענע המחודש הגעתי לתובנות בגרוש* הבאות

  • בעיקרו העיצוב האפור לא כל כך נורא ומתרגלים אליו. האם הוא יפה? ענין של טעם אישי, בעיני הוא בסדר
  • מוח האדם הוא דבר נפלא בסתגלנות שלו והיכולת שלו להתעלם מדברים שלא כדאי לצפות בהם. אחרי הפעם הראשונה בא חיפשתי במיוחד אחרי הלוגו החדש, יותר לא שמתי לב לקיומו, כאילו שלא היה קיים.
  • אחר הצהריים עברתי במגדלים שעל צומת עלית ברמת גן. יש בהם מספר מסכי טלוויזיה גדולים שבתחתיתם מוצגים בצורה ברורה הלוגואים הישנים של נענע וערוץ 10. ניסיתי לדמיין לעצמי איך תיראה אותה פינה במסך עם הלוגו החדש ומייד הלכתי להקיא.
  • הדבר הכי דוחה באתר מבחינתי הוא הקישורים המעוצבים בצהוב כהה (?) על גבי רקע שחור לחלוטין המופיעים על רקע אפור בהיר. אולי זה בעיה של המסך שלי, או של תפיסת הצבעים שלי, אבל נראה פשוט רע. יתר הקומבינציות יותר סבירות אבל רק בגלל ההשואה לצהוב.
  • לא אהבתי את התפריטים העליונים, בין היתר כי סתם הזזה אקראית של העכבר (למשל בזמן שרוצים להגיע לתפריטים של הדפדפן) עשויה לפתוח אותם, והם גדולים. מה כל כך רע בלפתוח תפריט רק אם לוחצים עליו?
  • באתר שעוצב לחלוטין מחדש בשנת 2007-8 הייתי מצפה שיפסק הנוהל לקבוע לי מתי לרפרש את הדף, במיוחד כאשר אין שום תוכן חדש באותו הדף!
  • תמיכה בדפדפנים? זילזול בדפדפנים הוא התיאור המדויק יותר. למה הקישור להורדת התוסף לשילוב WMP בשועל לא מביא אותך לשום מקום שהאדם הסביר יוכלח להוריד ממנו את התוסף? וגם אחרי שהתקנתי את התוסף לא הצלחתי לראות את הוידאו. את יתר הבאגים של תמיכה בסאפארי ובשועל אני מניח שיפתרו, אבל אני שואל את עצמי איזה סוג של אנשים טכניים עובדים בנענע אם אין 100% תאימות לשועל? האם ניתן בכלל לפתח אתר עם אקספלורר?
  • ונקודת השפל של האתר היא אותה עמודת naname הנמצאת בצד שמאל של המסך. האם באמת רוב הגולשים באתר רשומים לשירותים של נענע ויכולים להפיק ערך מבזבוז הנדלן הזה? ומילא אם זה היה סתם בזבוז שטח מסך, אבל הדבר הזה פותח 30000 קריאות AJAX שמאטות את הדפדפן המסכן.

* גילוי נאות בעקבות תגובות למאמר הקודם: אני לא גולש ביום יום בנענע פרט לישראבלוג, ובנוסף לא עברתי מעולם הכשרה בעיצוב ולכן כל מה שכתבתי פה זה שטויות….

2 תגובות “nana(not)me”

  1. לי העיצוב הזה נראה מחריד. אני לא בתחום המקצועי, אבל פעם מזמן קראתי שהעיין האנושית מפענחת הרבה יותר טוב צבע כהה על רקע בהיר. פשוט עשה לי שחור בעיניים העיצוב הזה עם הצהוב על אפור כהה.
    לא שהאתר הוא דף הבית שלי, אבל גם לכניסה אקראית היום הוא מעורר בי רתיעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים