פרס האנלוגיה הגרועה של השבוע הולך לאדר שלו

 לפעמים כאשר מנסים לפשט את ההסבר של דברים הקשורים למחשבים, במיוחד אם מדובר בהסבר לאנשים לא טכנולוגיים, משתמשים באנלוגיה למוצרים שבשימוש יום יומי. ב95% מהמקרים האנלוגיות מוטעות ומטעות אבל האנלוגיה של אדר שלו שמשווה מחשב לעגלת סופר מרקט (במאמר על השימוש במנהל התהליכים של חלונות) היא ודאי אחת המוזרות שבהן.

אדר כותבת "מחשב הביתי שלנו דומה לעתים לעגלת סופר עמוסה. אנחנו מתקינים עוד ועוד תוכנות, חלקן שמישות רק פעם בירח מלא, ואחר מתפלאים איך זה שכפול ליבה אחד נופל וכורע תחת העומס", ואני לא מבין מה האנלוגיה. האם הכוונה היא למשקל המצטבר על העגלה שממותת אותה או מביא למצב שבו לא ניתן להזיז אותה? אני אף פעם לא זכיתי לראות דבר כזה קורה.

גם העורך כנראה לא ממש הצליח להבין את האנלוגיה והחליט שבאיזשהו אופן היא קשורה לכסף "המחשב לא שונה בהרבה מעגלה בסופר – מעמיסים עליו תוכנות חופשי ולא חושבים על החשבון בקופה.". אני לא חושב שהוא עשה עבודה יותר טובה מאדר….

בעצם, אולי אני פשוט מחמיץ פה פרט חשוב בקשר לעגלות בסופר שממש כדאי לי ללמוד. האם מישהו מהקוראים יכול להסביר לי את האנלוגיה?

3 תגובות “פרס האנלוגיה הגרועה של השבוע הולך לאדר שלו”

  1. מחשב הוא כמו עגלת סופרמרקט – לפעמים קשה לכוון אותו לאן שאתה רוצה שהוא ילך

    מחשב הוא כמו עגלת סופרמרקט – אם אתה רוצה להשתמש באחד אתה צריך להפרד מכסף בהתחלה…

    מחשב הוא כמו עגלת סופרמרקט – בסוף הדרך (בקופה) אתה מוצא את עצמך עם מליון דברים שאתה לא באמת צריך.

  2. כנראה שאף פעם לא עשית קניות לפני פסח, כשכל המשפחה אמורה להתארח אצלך (ולא עומדים בפיתויים של הסיילים המיוחדים של 2+2 ועשרים במחיר של 19 )
    (-:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים