להשוות ביצועים של תוכנה זה כל כך ניינטיז

בYNET פורסם מאמר המשווה ביצועים של XP לויסטה (תחת הכותרת המגוחכת של "ראש בראש: Vista מול XP – מה עדיף?"). המסקנה הלחלוטין לא מפתיעה של המאמר היא שהביצועים של ויסטה פחות טובים מאלו של הXP. זו כמובן מסקנה ברורה מאליה לכל מי שאי פעם כתב שורת קוד – כל תכונה חדשה מחייבת עוד שורות קוד לביצוע (אפילו עם זה בכדי לא להשתמש בה) ולכל שורת קוד יש עלות של ביצועים.

עד כמה ההשוואה לא רלבנטית ניתן להדגים על ידי השוואת השיפור בביצועי החומרה מאז שXP הושקה להיום ולהשוות אותם לירידה בביצועים בויסטה.

  • בחמש שנים שחלפו, לפי חוק מור, הביצועים של המעבדים השתפרו פי 8 (המחשב הראשון שאליו הרצתי XP היה סלרון 400, וכרגע אני עובד עם סלרון 1.7 שנקנה לפני 3 שנים). המאמר מצביע על כך ללא ממשק האירו החדש ויסטה איטית ב2% מ XP. כלומר במקום לקבל שיפור של 700% מקבלים שיפור יחסי של 698%.
  • באותן חמש שנים הכוננים הקשיחים עברו ממהירות סיבוב של 5400 סל"ד ל 7200 סל"ד, כלומר שיפור של 30% במהירות הגישה למידע. ויסטה לעומת זאת איטית רק ב10% מהXP בגישה לדיסק.

כלומר מבחינת חווית משתמש כוללת ויסטה של היום היא הרבה יותר טובה מ XP בתקופה המקבילה.

כמובן שכל המבחן הזה הוא שטויות. המחשב הצולע שלי עובד מצוין על חומרה נחותה בהרבה מזו ששימשה למבחן ההשואתי. בשביל לכתוב מאמרים משמימים כאלו לאתר סביר להניח שהייתי יכול להסתפק גם במחשב הישן שלי עם קצת תוספת זיכרון. עברנו מזמן את התקופה בה ביצועים היו חשובים (אני לא רואה הרבה אנשים מריצים DOS שהיא מערכת הפעלה הרבה יותר יעילה), ועכשיו אנחנו רוצים תכונות שישפרו את השימוש שלנו במחשב. בשבילי התכונה החושובה ביותר בויסטה שבגללה אני רוצה לשדרג, היא ניהול משתמשים אמיתי שיאפשר לי לפחות בתיאוריה ליצור משתמש בו אוכל להוריד ולהתקין כל מיני שטויות מהאינטרנט בלי לחשוב לפגיעה במחשב ( בין אם בזדון או בגלל באגים). התכונה הזו לא קימת בXP לכן אין מה להשוות ביניהן בכלל.

גם יצרני החומרה יודעים שביצועים הם כבר ממש לא הכל, ומשקיעים חלק ממשאבי הפיתוח שלהם ליצור רכיבים שצורכים פחות חשמל, דבר שבדרך כלל בא על חשבון ביצועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים