איך אפשר לדעת כמה מבקרים אתם מקבלים מהאוגדן

התשובה הפשוטה היא כרגע אי אפשר לדעת ולמעשה התשובה הזו נכונה לא רק עבור האוגדן אלא גם לבלוגיש.

הסיבה לכך היא שהדרך היחידה לתוכנות סטטיסטיקה לדעת איזה אתר הפנה קוראים לאתר שלכם היא דרך מידע הנקרא referer המצורף על ידי הדפדפנים לבקשת הקריאה של הדף באתר שלכם ומכיל את כתובת הדף בו נמצא הקישור דרכו הגיעו אליכם.

אבל בעולם של קוראי הרסס הדברים מעט יותר מסובכים. האוגדן ובלוגיש מאפשרים קריאה של כל עדכוני הבלוגים דרך רסס. כרגע כל הדפדפנים הראשיים מאפשרים קריאה של רסס מתוך הדפדפן עצמו, אבל כאשר הקורא בוחר לקרוא מאמר מתוך רשימת העדכונים שהוא רואה בדפדפן, הבקשה לקריאה נשלחת ללא מידע הrefferer פחות מאחר שלא הגיעו לדף הזה דרך קישור..

קוראי הרסס הגדולים מסבכים עוד יותר את הנושא. כרגע יש לכל היותר 10 אנשים הקוראים את האוגדן דרך google reader ו netvibes , כאשר אנשים אלו קוראים מאמר זה למעשה נעשה על ידי לחיצה על קישור באתרים של אותם קוראי רסס ולכן הreferer שעובר בבקשת הקריאה הוא של האתר (google) ולא של האוגדן.

הדרך היחידה לקבל מידע אמיתי הוא דרך האוגדן עצמו הסופר את כל ההפניות שהוא עושה ללא תלות במקור ההפניה (מאתר האוגדן, דרך קוראי הרסס בדפדפנים או דרך קוראי הרסס הגדולים). נכון לעכשיו המידע נאסף אבל עוד לא פיתחתי, ואני לא בטוח אם ומתי אפתח, את ממשק המשתמש המאפשר גישה למידע הזה. נכון להיום יש לי רק את המידע הכללי שהאוגדן משמש בערך 150 פעם ביום לקריאת מאמרים (יותר בימי חול, פחות בסוף השבוע) כלומר כל מאמר נקרא 1-2 פעמים דרך האוגדן, כאשר ברור שלמאמרים מבלוגים פופולאריים יש יותר קוראים (4-5 ומעלה).

4 תגובות “איך אפשר לדעת כמה מבקרים אתם מקבלים מהאוגדן”

  1. תראה, אם מישהו קורא ב־RSS אז אי אפשר לדעת מה קרא או לחץ מעבר לספירת הורדת RSS של ה־FEED.

    אבל באתר? בטח שאתה יכול לדעת על מה אנשים לוחצים.
    יש לי תוסף קטן של http://pmetrics.performancing.com והוא אומר לי (אני מניח בעזרת ג'אווה סקריפט) על איזה לינקים אנשים לחצו באתר שלי. אז הטכנולוגיה בטוח קיימת.

  2. למעשה אני יודע כמה אנשים אנשים קוראים כל מאמר גם דרך האתר של האוגדן וגם דרך הרסס שלו, פשוט המידע לא נגיש בצורה ידידותית. אבל בבלוג עצמו אין דרך חד משמעית לזהות את מי שהגיע דרך הרסס של הבלוג. (ואולי לא ממש הבנתי למה אתה מתכוון)

  3. יש כמות משמעותית של אנשים שקוראים את האוגדן ברסס?
    תמיד נראה לי קצת מטופש, לקחת אגרגטור ולקרוא אותו ברסס. אם כבר, הייתי מעתיק את ה-OPML שלך, ואז הייתי יכול להוסיף ולהוריד פידים. היתרון של האוגדן (\גרייפס\בלוגיש וכו) הוא הנגישות שלו בצורת אתר, לא?

  4. נראה לי שכן (במיוחד בהתחשב במיעוט המשתמשים ;)). אני באופן אישי קורא בעיקר דרך הlive bookmarks של השועל. מעבר לזה יש תנועה מתוך google reader ו netvibes לקריאת הרססים של האוגדן, חלק מהם קוראים ערוצים ספציפיים, ובערוצים מתבצע טיפה יותר מאגרגציה פשוטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים