תפוז וקוץ בו

זה יפה מאוד שתפוז החליטו לשלם לבלוגרים שלהם, אבל המערכת הצינית של "בשבילי החיים" לא מאמינה שקפיטליסטים נותנים מרצונם החופשי כסף לפרולטריון הבלוגרים והחליטה לשלוח כתב להסתנן לבין שורות הבלוגרים של תפוז ולבדוק מקרוב את התנאים שתחתם הקפיטליסטים מוכנים להיפרד מכספם.

התחקיר המיוחד גילה שני סעיפים מוזרים בתקנון

  1. "בחישוב מספר הביקורים ייספרו רק ביקורים אשר נעשו ממחשבים בעלי כתובת IP ישראלית." – יש מישהו שמבין מה זו כתובת IP ישראלית? יש לה תעודת זהות? או שהיא עברה גיור לחומרה?. בהנחה שהכוונה היא לכתובות IP של ספקי ISP הרשומים בישראל עדיין צריך לשאול למה? מה רע בישראלי שצופה בפרסומת כשהוא בטיול בחו"ל?. מענין האם חברות רב לאומיות השוכנות בישראל מקבלות כתובות ISP מספקים בארץ, או שהן מחוברות ישירות לISP בארצות הברית?
  2. "תפוז רשאית לשנות מעת לעת, על פי שיקול דעתה הבלעדי וללא הודעה מראש את הסכום המינימאלי לתשלום. תחולת שינוי הסכום המינימאלי לתשלום תהיה מיידית ותחול מיד עם עדכונם בעמוד הבית ובמסך הניהול. לבלוגר לא תהיה כל טענה, תביעה או דרישה בנוגע לשינוי כאמור." – בפוטנציה הסעיף הזה יכול לשמש את תפוז פשוט לא לשלם על ידי הגדלת הסכום המינימלי.

7 תגובות “תפוז וקוץ בו”

  1. אני חושב ששני הסעיפים האלה שציינת הם סתם קטנוניות. תפוז עושים את זה כי הם חייבים לעמוד בתחרות-מנגנון מעולה שהמציאו הקפיטליסטים

  2. הדגש הוא על המילה "מוזרים".

    בעוד שעל הסעיף של הIP אפשר לטעון שאין לו כל חשיבות, הסעיף שבו תפוז יכולה לשנות בלי הודעה מוקדמת את סכום המינימום לתשלום הוא מסריח. כשרוצים לשנות סעיף כל כך משמעותי לדעתי צריך לדרוש אישור של החוזה מחדש.

  3. דרומי, לגוגל זה לא מפריע, לYNET זה לא מפריע, לוואלה זה לא מפריע. למה שלתפוז זה יפריע?

    מה שמפריע במיוחד בסעיף הזה הוא חוסר ההגדרה המדויקת. אני לא מתמצא בחלוקת הכתובת לISP הישראלים, אבל אני יודע שבוובסטר רוב הדפים נצפים על ידי אנשים שתוכנת הסטטיסטיקה של האתר מזהה כנמצאים בארצות הברית.

  4. כמו שכתבתי אצל אלעד – זה עדיף מכלום.
    בסופו של דבר, הבלוגרים יצביעו ברגליים אם הם לא יהיו מרוצים ויקבלו הצעות טובות יותר, הם פשוט ילכו. וראינו שזה קרה אחרי הסיבוך עם התקנון שקרה לפני כמה חודשים.

  5. א. להארץ זה כן מפריע (הפריע?) והם דורשים תשלום מגולשים מחו"ל (או לפחות דרשו בעבר)
    ב. כל החברות שהזכרת לא משלמות ליוצרי התוכן שלהן, כך שזה לא ממש רלוונטי.

  6. דרומי, אבל המפרסמים כן משלמים, והם גם ישלמו לתפוז עבור כל צפיה בפרסומת. אבל בוא נעזוב את זה, זה באמת לא כל כך מענין כמו הסעיף האחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים