נטוויז'ן לא שונים בכלום מכל ספאמר מצוי

הספאם הראשון שנטוויז'ן שלחו לי היה בפסח האחרון. הוא היה אחד משלושת הספאמים הישראלים שהתערבבו לי בתוך עשרות הודעות הספאם באנגלית וסינית שקיבלתי.

אחד מהם היה מחנות מחשבים שבה תיקנתי את המחשב שלי. הדואל לא הכיל שום הוראות להסרה מרשימת התפוצה ולכן כתבתי מכתב תשובה מנומס בו ביקשתי שלא ישלחו לי יותר דואל ולא משנה עד כמה טובות הכוונות שלהם.

השני היה מנענע שופס. בעצם לא בטוח שזה הוגן לקרוא לו ספאם, הוא הכיל רשימת מבצעים לקראת החג והיה המשך הגיוני לדואל החודשי שהם שלחו לי ובו היה מפורט בבירור איך להסיר את עצמי מרשימת התפוצה, דבר שלא טרחתי לעשות במשך החודשים הקודמים.

השלישי היה מנטויז'ן. הוא פירסם איזשהו פסטיבל שהיה מיועד ללקוחות שלהם, מין הסתם במטרה לשכנע אותי לעבור אליהם. הדואל הזה מאוד הפתיע אותי מאחר ואני לא זוכר שאי פעם הייתי לקוח שלהם, ובטח לא תחת תיבת הדואל שבה קיבלתי את הדואל. לא רק שלא היתה להם שום זכות לשלוח אלי דבר כלשהו, בדואל עצמו לא היתה מצוינת שום דרך להסיר את עצמי מרשימת התפוצה.

מאחר והנחתי שאת כתובת הדואל שלי נטויז'ן משכו מתוך נענע שופס ששיכים להם, מיד ביקשתי להסיר את עצמי מרשימת התפוצה של נענע שופס. מי ששולח לי ספאם צריך לצפות לזה שאני לא אתלהב לעשות עסקים עם חברות הבת שלו.

כך עברה חצי שנה בה לא קיבלתי דואל מאותם גורמים, עד שהיום בבוקר קיבלתי ספאם חדש מנטוויז'ן. הם גילו שלפני יותר משנה וחצי קניתי מחשב נישא והחליטו להציע לי חבילת שירותי רשת ביתית. זה מעורר מעט תהיות

  • הייתי לקוח של נענע שופס. באיזו זכות אתם שולחים לי פרסומת לשירותים שלא קשורים כלל לנענע שופס.
  • בתקנון שלהם נענע שופס מבהירים טוב מאוד שהם רק מתווכים בין המוכר לקונה ולא מהווים צד לעיסקה, אז למה הם מחזיקים את הפרטים עליה הרבה מעבר לתקופת האחריות של המוצר? איזה עוד פרטים הם מחזיקים עלי? ולמה אני לא מקבל שום אפשרות להסיר את עצמי ממאגר המידע שלהם?
  • באותיות הקטנות כתוב "מייל זה נשלח אליך בדיוור ישיר, מכיוון שפרטיך נמצאים במאגר לקוחות נענע שופס אם ברצונך לבטל את ההרשמה לדיוור ישיר לחץ כאן.
    מאגר כתובות המייל מנוהל ע"י נטוויז'ן, מרכז אומגה, מת"מ חיפה 31905 ומספרו 991004404 ". אבל אני כבר ביקשתי לפני חצי שנה שתסירו אותי ממאגר המידע הזה! האם בנטוויז'ן פשוט מתעלמים מהחוק?

חוק הגנת הפרטיות קובע שבדואר שיווקי צריך להיות מצוין איך ניתן להסיר את עצמך ממאגר המידע (סעיף 17 2 ב), נטוויז'ן לא טורחים לספק את המידע הזה. כל מה שהם נותנים זה קישור להסרה מרשימת התפוצה, שזה דבר שונה לחלוטין. כמו כן החוק קובע שההסרה צריכה להתבצע תוך 30 יום (סעיף 17 ה), אצל נטוויז'ן הזמן עובר יותר לאט או שהם ממש מצפים שאני אפנה לבית משפט בשביל לאלץ אותם.

כבר הייתי בדרך לעורך הדין הקרוב, מחשב את כמות הפיצויים שאוכל לתבוע על הפרת החוק הזו, אבל אז ראיתי את סעיף 22 שאומר שמספיק שנציג שירות של נטוויזין יתנצל בפני בשביל שלמעשה לא אוכל לדרוש שום פיצוי מעבר לכך. אולי חברי הכנסת של מרצ יחליטו להטות את עודף המרץ החקיקתי שלהם לטובת הכנסת סעיף של פיצוי מינימלי לחוק.

6 תגובות “נטוויז'ן לא שונים בכלום מכל ספאמר מצוי”

  1. ובכל זאת, אם הם כבר עושים 90% מהנדרש בחוק, לא כדאי שהם ינסו להגיע ל100%? (אם אני אעבור באדום שניה לפני שהוא הופך ירוק האם אוכל לטעון להגנתי ש59 שניות עמדתי לפי החוק?).

    בינתיים פעלתי לפי ההוראות שלהם ושלחתי להם unsubscribe. בתוכן כתבתי שאני מבקש להיות מוסר ממאגר הנתונים ושישלחו הודעה כאשר ההסרה תבוצע. אני מניח שאני לא אקבל תשובה ובעוד שבוע, אם אני לא אשכח, אני אשלח להם מכתב על נייר וזה אמור להספיק לפי מה שאני מבין מהחוק. מענין מה יקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים