דברים שאני קורא ברשת

זה לא שאני מהועד להגנה על השפה העברית אבל זו הסטיה הקטנה שלי לנסות להשתמש באתר הזה בשפה שתהיה מובנת לכל דובר עברית ללא צורך בידע קודם. זו למעשה לא הסיבה היחידה שבגללה אני לא אוהב את השימוש במילה בלוג. בלוג הוא קיצור באנגלית של Web log או יומן רשת, והשימוש במילה יומן מזמין אסוציאציה של דבר שנכתב בסדר כרונולוגי והוא קשור מאוד לזמן הכתיבה בין אם בהקשר של מאורעות חיצוניים שקרו באותו זמן או מאורעות שקדמו להן, ולכן צריך לקרוא אותם מההתחלה לסוף או שצריך לעקוב אחרי העדכונים בזמן בו הם מפורסמים.

אבל במחשב, להבדיל מיומן הנייר, אין כיוון שמובנה מראש. עבור המחשב כל אותם קטעים וסיפורים הם בסך הכל קבצים שמסודרים בצורה אקראית לחלוטין, שניתן להמשיל לאוסף סיפורים קצרים בספר, וצריך להשקיע מאמץ בשביל ליצור את הרצף הכרונולוגי שמקבלים מלכתחילה ביומן. משום מה האנשים שכתבו את התוכנות שמפעילות את האתרים האישיים החליטו שרצף הזמן הוא תכונה בסיסית שלהן ורק בגלל דרישת קהל הכותבים שלא רצו לכתוב יומן הוסיפו חלוקה לנושאים.

וכל ההקדמה הארוכה והמיגעת הזו נועדה להסביר למה אני עומד להפנות בין היתר לאתרים שלא מתעדכנים או כאלו שכדאי לשוטט בהם באופן אקראי.

  • וובסטר. למרות ש XSLF ו הלמו סנטו בו, אני מוצא שהוא מספק חומר קריאה טוב לאותם רגעים שבהם אני צריך להראות עובד ובכל מקרה הוא הרבה פעמים יותר טוב ממה שניתן למצוא באתרים הממוסדים.
  • תות, הוובסטר של בלוגים ערביים באנגלית. מאפשר זוית ראיה שונה לחצר של השכנים שלנו מצפון מזרח ודרום, בצורה שונה מזו שניתנת על ידי התקשורת הממוסדת. מתוכם אני נהנה לקרוא את פרעה הגדול, האביב של בירות וקיטורים של קוף חול.
  • ואם כבר אתרים שמקבצים בלוגים, אז צריך להזכיר את הקיבוץ של המפתחים של שועל האש. חומר קריאה מענין למי שרוצה לדעת מה קורה מאחורי הקלעים של הפיתוח ושל אירגוני התקינה של הרשת.
  • ואחרון חביב מחו"ל חדשות ומחשבות מונצואלה. אתר אופוזיציונרי למשטר של הוגו צ'אבס.
  • יואב קרני . העיתונאי היחיד לדעתי שמצליח לכתוב בצורה כזו שתהיה שתעמוד גם במבחן הפרסום בעיתון וגם במבחן הפרסום באינטרנט
  • אורי קציר. למען האמת אהבתי יותר את הבלוג שלו ברשימות זצ"ל (למה אנשים מוחקים את הבלוגים שלהם ????!!!!)
  • רוני גלבפיש. אם אני לא טועה זה הסיבוב השני של הבלוג שלה (הראשון נמחק על ידה למרבה הצער), כרמל ויסמן, ודנה צימרמן, לא מעדכנות מספיק לטעמי אבל שוות קריאה.
  • מרגי. עיזבו את השיר שלנו וגם את האלופה, מרגי היא הטלנובלה הטובה ביותר שנוצרה בישראל והיא משודרת רצוף כבר שלוש שנים. דמויות סטראוטיפיות, מין ,פסיכולוגיה בגרוש ו סיפור שעובד קצת על מוטיב ליכלוכית, הנוסחה האולטימטיבית לטלנובלה. מי שלא מכיר, כדאי שיתחיל ממש בהתחלה.
  • זו ש. מחברת מילים (ומוסיפה תמונות) שידברו לאנשים שלא ממש בטוחים בעצמם ובמיוחד בקטע של "איך מפעילים את החיים האלו ולמה זרקו את הוראות ההפעלה לפח?". אחד מהיומנים שכדאי לנבור בו גם בצורה אקראית.
  • דברים טבים קורים במחסן הפסנתרים. במקום מוזיקה מעלים בו מופע של סיפורים קצרים מענינים ומעוררי מחשבה. במחסן פגשתי את על הסף ואקס-אקסטרימיסטית שהדברים שהיא כותבת מאוד הזכירו לי את רפונזל.
  • סבסטיאן הוא סופר/פילוסוף מאוד דעתן. את הדעות שלו ניתן לקרוא בדיאבלוג (שאולי צריך כבר לשנות את שמו למונובלוג) ואת הסיפורים הרומנטיים והארוטיים בחדר המוקדש להם.
  • יומן אבטחה. בעולם בו כל מחשב כמעט נמצא ברשת, זה מצב די נורא שהאתר הזה הוא היחיד ברשת העברית שעוסק בעקרונות אבטחת המידע מהצד היותר תיאורטי שלהם.
  • יואל על תוכנה. אקס צנחן, אקס מיקרוסופט וכיום בעל חברה, יואל ספולסקי כותב (באנגלית) על הדברים הנדרשים בשביל להביא מוצר תוכנה משלב הרעיון ועד לשלב הרווח.
  • ניימן 3.0. כי צריך לדעת על אירועי התרבות האמיתיים של גוש דן, כאלו שלא נוצרו רק בכדי ליחצן את פליט הריאליטי האחרון.
  • E-male. פשוט כתיבה גברית משובחת ואומרים שגם המוזיקה טובה (אני לא יודע, לא מוכן להתקין FLASH)
  • כרמית מזרחי היא בעלת אתר העוסק בכישוף שהוא גם האתר היפה ביותר ברשת הישראלית. אין לי מושג האם הכישוף שלה מעשי אבל בחלק האישי של האתר היא בהחלט מצליחה לכשף מילים
  • יוסי לוי, דיסוננס קוגניטיבי. כי מדי פעם צריך לנסות להבין החיים בצורה אנליטית/מתמטית
  • בלוגרים לא יודעים לכתוב על פוליטיקה. הם בדרך כלל ממחזרים טענות שחוקות ולא מנומקות של הפוליטיקאי החביב עליהם מהסוג שפשוט כבר נמאס לשמוע, לא מעודדות שום דיון ובטח לא משכנעות איש. הבלוף הדמוקרטי מנהל בלוג פוליטי מענין ומנומק שמשאיר אותי תוהה למה הוא כותב רק למאה איש (ביום טוב) במקום שאחד מחברי מפלגת העבודה או מרץ יספח אותו כעוזר פרלמנטרי

7 תגובות “דברים שאני קורא ברשת”

  1. פספסת את יום הבלוג באיזה יומיים – אבל נסלח לך על זה :-)

    אחלה רשימה יצאה לך (כוללת לא מעט דברים שלא הכרתי). נראה לי שזה מחזק את הנקודה שאמרה לי לפני כמה זמן מישהי: "לא ברור איך פעם חשבתי שאין מספיק אנשים מעניינים בעולם הזה. הרי כיום יש כל כך הרבה, שאני אפילו לא מספיקה לקרוא את כל מה שיש להם לכתוב!"

    ותודה על ההמלצה. מחמם את הלב :-)

  2. נשבע שלקח לי יומיים לכתוב, חלק מזה בגלל שהייתי עסוק בחיים האמיתיים וחלק בגלל שהייתי צריך להמציא תירוצים, ועליך כבר המליצו בצורה הרבה יותר משכנעת.

  3. שלום, באתי להגיד תודה.

    ובאותה נשימה אשמח להפנות אותך לשני בלוגרים שכותבים על פוליטיקה, כל אחד/ת בסיגנונו/ה. אני נהנת לקרוא את שניהם:

    כוסית עם אובססיית שואה –
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=254138

    ומקס הזועם –
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=209718

  4. סגרתי את הבלוג שלי ברשימות משום שכל מיני אנונימיים (שאפשר לדעת יפה מאוד מי הם, לפי הטקסט והסגנון) ביקרו בו רק במטרה לגדף ולנאץ. משמחקתי את תגובותיהם, הם העבירו את גידופיהם והשמצותיהם לאתרים אחרים. מאחר ואין לי שום הנאה מסוג השיח הזה, פניתי למנהלי "רשימות" ושאלתי אם אינם יכולים להתערב. התשובה הייתה שלילית. לפיכך הודעתי על סגירה ופניתי להקים לי בית משלי, שבו אקבע אני את הכללים ואדאג שהאווירה תהיה קצת יותר נעימה ועניינית והרבה פחות רעילה ומתלהמת.

    אגב, אחת לכמה חודשים הייתי נכנס גם לבלוג הישן ומעדכן אותו ברשימות שהופיעו ב"אפלטון" – עד ש"רשימות" סגרו בפני גם את האפשרות הזו. אבל אם אתה באמת מעוניין, הוא עדיין אמור להיות שם: http://www.notes.co.il/ori .

  5. אורי, הסתובבתי שם בשביל להודיע שאני צריך לאכול את הכובע בגלל התפקוד הלא מדהים של אולמרט כיו"ר איגוד הכדורסל, ולא מצאתי את הפוסט ההוא. לדעתי חבל שמחקת את הפוסטים הפחות "רציניים" משם, עובדה שאיבדת את היכולת להגיד אמרתי לכם לפחות בנושא הזה :).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים