אז מה נסגר עם אוריילי וWEB 2.0?

לפני בערך חודש התרחשה סערה קטנה בביצת הטכנולוגיה האינטרנטית בקשר למי רשאי להשתמש בשם WEB 2.0. מי שמשום מה ציפה שהסיקור בבלוגוספירה הישראלית יהי טיפה יותר רציני מאשר בעיתונות הכתובה וילווה את הענין עד סופו התאכזב. אפילו חרמון לא כתב על זה כלום.

בסופו של דבר אוריילי חזר מהחופשה שלו וגילה בתדהמה את הבאלגן שהתרחש בהעדרו. כמובן שמיד הוא ישב וכתב תגובה שאומרת שהוא לא היה נגיש בזמן החופשה כי לא היתה קליטה והסוללה של הפלאפון נגמרה וכריש בלע את הבת שלו, ובכלל זה לא יפה שמנכל החברה שאותה איים לתבוע פרסם ללא רשות את התכתובת הפרטית שהוא ניהל עם אוריילי ועוד דברים בסגנון מתנצל ותוקפני לסרוגין. כמובן שכל הענין היה אי הבנה אחת גדולה והוא יאשר את השימוש ב סימן הרשום של WEB 2.0 לכמעט כל מי שירצה.

בשבילי משפט המפתח מכל התגובה הזו הוא "We just want to keep other conference companies from putting on events that trade on the name and concept that we created". אז תזכרו ילדים, כשואלים אותכם מה זה WEB 2.0? התשובה הנכונה היא – המצאה של אנשי שיווק.

4 תגובות “אז מה נסגר עם אוריילי וWEB 2.0?”

  1. רוגל, התאריך של המאמר של גדי שמשון הוא 27/5 בעוד שהתגובה של אוריילי ניתנה ב30/5. (אני לא מצליח להתאפק ;)) האם יש פה מקרה מתועד ראשון של ראיית הנולד?

    בכל מקרה מה שאוריילי כותב צריך להיקרא היטב על ידי האנשים היותר פאנטים של הקוד החופשי כי הוא נותן הצצה למורכבות המסחרית של קיום מקוד חופשי.

  2. גדי, מצטער אבל אם התיחסת לתשובה של טים אוריילי עצמו ולא רק לתשובות של העוזרים שלו אז פספסתי את זה.

    בכל מקרה מטרת הרמיזה לא היתה דוקא אליך אלא לאותם אנשים שטוענים שכתיבה בלוגרית יותר חשובה/טובה מכתיבה עיתונאית רגילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים