מעבר לסף לא גבוה במיוחד, הגדלת מהירות החיבור לרשת לא תגדיל מהותית את מהירות הגלישה

באופן תיאורטי זה צריך להיות ברור לכל מי שמבין קצת באיך פועל הווב שמהירות טעינת הדף מושעת מהרבה גורמים ומהירות החיבור לרשת הוא אחד השוליים שבהם, אבל זה תמיד נחמד שמישהו בא ומראה שהתיאוריה אכן נכונה.

אחד מאנשי גוגל ביצע מחקר שבו הוא השווה את זמן טעינת הדף תחת מהירויות חיבור שונות ותחת "מרחק"* שונה מהשרת.  וגילה ששינוי במרחק משפיע הרבה יותר משינוי במהירות חיבור, כלומר עדיף למשתמש הישראלי להשתמש בgoogle.co.il (בהנחה שהשרת נמצא בארץ) מאשר בgoogle.com.

מסקנות: ללקוח הביתי כנראה שחיבור של מעל 2 מגה לא מצדיק את תוספת המחיר, ולמי שגולש הרבה לאתרים המאוחסנים בחול חשוב יותר המהירות שבה עוברת הבקשה ברשת של הספק שלו מהמחשב ועד ליציאה לכבל שמחבר את ישראל לעולם. ומי שרוצה לשפר את מהירות הגלישה האפקטיבית ברשת צריך להפסיק לדבר על מהירויות בגישה מהבית ולהתמדק בשדרוג התשתית הפנימית של הספקים.

אבל…. מי שמוריד קבצים גדולים, כלומר תוכנות, סרטים, סרטונים ארוכים מיוטיוב וכדומה, להגדלת המהירות תהיה השפעה משמהותית יותר, כאשר הורדות בביטטורנט נדמה לי שדוקא לא יושפעו מאחר שהן הרבה יותר דומות לטעינה של דפי ווב.

*מרחק במשמעות של הזמן שלוקח לבקשה שנשלחת מהמחשב להגיע לשרת שאליו היא נשלחת, שזה הרבה פעמים קשור למרחק פיזי, אבל לא בהכרחץ

תגובה אחת “מעבר לסף לא גבוה במיוחד, הגדלת מהירות החיבור לרשת לא תגדיל מהותית את מהירות הגלישה”

  1. יש לי אינטרנט 12 מגה ואני אומר לך שהרשת הישראלית לא בנויה לזה עדיין.
    לא מורגשת איזה שהיא עליה חדה במהירות בגלישה. הכל עדיין זז כרגיל.
    איפה באמת הרגשתי שיפור ? כמובן ב-P2P. אחר כך הרגשתי שיפור בזה שיכלתי גם לשתף תחת פרוטוקולי P2P וגם לשחק באותו הזמן בלי שיהיו לי פינגים גבוהים. אבל חוץ מזה אני חושב שזה באמת לא שווה את המחיר.
     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים