פעם היינו שולחים את ה1 ו0 של האינטרנט דרך יוני דואר והיום כל ילד רק נולד וחושב שהוא יודע להכין גוגל בומב

ירדן לוינסקי, הפסיכיאטר ואגדת האינטרנט, מרגיש צורך לגייס את החומוספירה בשביל להעלות את הדרוג של הבלוג שלו בגוגל בתוצאות החיפוש אחרי המילה פסיכיאטר.

בהתחלה היתה לי נטיה לשתף פעולה כי ירדן עושה רושם של בן אדם נחמד, ומענין אותי לקרוא את הדברים שהוא כותב על כל מיני נושאים שקשורים לבריאות הנפש. שתי שניות אחר כך נזכרתי שסיסמת הקרב שלי היא "ספאם הוא ספאם, ולא חשובה הסיבה שגרמה לשליחתו" וירדתי מהרעיון, כי אם עקרונות הם כל כך גמישים שניתן לוותר עליהם מבלי אפילו לקבל טובת הנאה, אז כנראה שאפשר לוותר עליהם לחלוטין. מעבר לזה, אני בכלל לא יודע אם הוא פסיכיאטר טוב, אחד כזה שהייתי ממליץ עליו לחבר אם הוא היה נזקק לטיפול נפשי….

אז למה שיניתי את דעתי? כי זה נהיה פשוט פתטי מה שאנשים עושים בשביל "לעזור". אני לא יודע מהיא רמת ההבנה של ירדן בSEO, אבל אני בטוח שכל מומחה SEO היה אומר לו שההתמדקות במילה ספציפית וכל כך גנרית היא מוטעית. אנשים מחפשים את המילה פסיכיאטריה ודאי בשביל למצוא מידע כללי ולא ספציפי. אני מהמר שהתמקדות על צירופי מילים כמו הפרעות אישיות, הפרעה ביפולאירית, סכיזופרניה, פרנויה וכדומה היו מביאות הרבה יותר לקוחות בפועל. בנוסף אני מחכה למחקר שיפריך את התיאוריה שלי שאין חשיבות רבה להמצאות בדף הראשון בגוגל, ושהחשיבות נמצאת ביחס הפוך לחשיבות של הנושא עבור הבן אדם שמחפש. מי שמחפש מידע בנושאים של מחלות נפש ודאי שלא יסתפק בלקרוא את האתרים שהגרילו את המקומות הראשונים בגוגל וימשיך לדפדף עד ש"רמת הרעש" בתוצאות תהיה יותר גדולה מהתוצאות הרלבנטיות.

אבל אף אחד לא העיר את זה לירדן והרבה אנשים (לפחות באופן יחסי) אכן החליפו את התמונה שלהם בפייסבוק לתמונה של גלעד שליט קישרו לאתר. סליחה על גלישת המחשבה, אבל רמת האפקטיביות כנראה תהיה דומה בשני המקרים. לא יודע עד כמה המנוע הישראלי של גוגל לוקה בשכלו, אבל מכל עבודת הSEO שאני נחשף אליה בשפה העברית לא עושה עלי רושם שאנשי הSEO המקצועיים חושבים שמספיק לתת קישור בלי למלא בתוכן מתאים מסביב, וכל הנשמות הטובות בינתיים שמו קישור בלי הקשר.

טוב אז מצאתי סיבה לגיטימית להענות לבקשה של ירדן. אני מניח שהפוסט הזה עם כל הביקורת יניב קצת יותר משקל בגוגל ממה שכל הילדים שמשחקים עם גוגל בומב יניבו. ילדים, בפעם הבאה לפחות תנסו לקרוא את הוראות ההפעלה לפני שאתם מתחילים לשחק עם הצעצוע….

6 תגובות “פעם היינו שולחים את ה1 ו0 של האינטרנט דרך יוני דואר והיום כל ילד רק נולד וחושב שהוא יודע להכין גוגל בומב”

  1. הלו הלו, דווקא חלק מאיתנו שמו קישור עם הקשר.
    אני לא מבינה כלום ב-SEO, אבל אני מסכימה שצריך להיזהר בספאם. שני הגרוש שלי היו לא לעדכן את המנויים על הפוסט. הוא מיועד לגוגל, לא להם.
     

  2. הזנב הארוך של החיפושים מאד רלוונטי, ואני גם מודע למילים שמביאות גולשים לאתרים שלי (יחי אנליטיקס), אבל גוגל כן בודק קישורים שמגיעים מפוסטים בבלוגים וכן מתייחס אליהם, ולכן ביקשתי קישורים מבלוגים. וזה נכון שאנשים מחשפים "טיפול בחרדת בחינות פסיכולוג" אבל תתפלא גם כמה מחפשים "פסיכיאטר" "חרדה" "דיכאון" וכדומה.
    בסופו של דבר, אחרי החיפוש והגלישה לאתר חובת ההוכחה היא עלי.
    כמו שמישהו פעם אמר גם פרסום רע הוא טוב כל עוד מאייתים את השם שלך נכון. אני לא חושב שזה נכון, אבל אני מאד מודה לך על הביקורת הרלוונטית.

  3. פינגבק: ערימה מאוחרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים