להעניש את לבייב #2

למעשה אני מתקשה להבין על מה צריך להעניש את לבייב. נכון לסיום המסחר אתמול הייתי בהפסד של 20% על אגרת חוב אחת, של 29% על אחרת ורווח של 3% על שלישית. אם יגיעו להסדר או פירוק שבו החברה מחזירה 70% מהחוב אני אהיה עם רווח קטנטנציק על הראשונה, הפסד של פחות מ10% על השניה ורווח של 40% על השלישית, ובסך הכל עם רווח של לפחות 10%. וכל זה לפני שספרתי את הריבית שקיבלתי במשך הזמן (3%, אולי יותר).

אז מי צריך להענש? אולי מייצרי ההיסטריה האופטימית והפסימית שיושבים בעיתונים, ואולי אנשים שמתיחסים להשקעה שאמורה להתבצע על בסיס רציונלי כאל הימור? בעצם הסוג השני תמיד נענש לאורך זמן, חבל שהראשון לעולם לא נענש.

מאז הכתבה המאוד מפרגנת על נטקס בכלכליסט שהביאה לזינוק מרשים בערך המניה, המניה הצליחה לאבד יותר מרבע מהערך שלה. מי יחזיר את הכסף למשקיעים שקנו על בסיס הכתבה ההיא?

מנית נטקס

5 תגובות “להעניש את לבייב #2”

  1. לא צריך להעניש את לבייב רק צריך לודא שהחברות בשליטתו יעשו הכל בכדי להחזיר את ההלוואות שלקחו. קרנות הפנסיה והגמל שהלוו לו את הכסף לטווח ארוך חייבות לדאוג למשקיעים שלהן ולנסות לצמצם את התספורת והפסד של 30%.

  2. כלומר, מקובל עלי שדורשים ממנו להוציא מליארדים מהבלטות שאצלו בבית, אבל לא כחלק מנקמה כלשהי אלא כהצעה שהוא באופן אישי יקנה מבעלי החוב חלק מהחברה בכדי להמשיך להיות הבעלים שלה. עסקים נטו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים