צביקה בשור מספק דוגמא למה הקמפיין החומוספירי לטובת חנין דוחה אותי

צביקה בשור (אני חושב) שעושה רושם שהוא אחד המפעילים של הקמפיין החומוספירי לטובת חנין הגיב למאמר הקודם שלי בנושא, תגובה שמדגימה לפחות חלק מהדברים שטענתי.

היי מרק,

אני לא מכיר אותך, אז אני לא יודע מה הקשר שלך לריפרש וכמה חשבון הבנק שלך מושפע מכמות הכסף שיש למטה חולדאי, אבל אם הבנתי נכון ואתה אחראי שם על משהו טכני, אז הגילוי הנאות הזה שלך, המבודח, הוא וואחד גילוי נאות. קיבלת כסף מרון חולדאי. תרצה או לא תרצה, הדבר הזה מספיע על הדעות שלך. תבדוק “דיסוננס קוגניטיבי” בויקיפדיה. מי שמקבל כסף בשביל לעבוד אצל חולדאי, נוטה להזדהות עם חולדאי יותר ממי שלא. מעוגן באינספור מחקרים.

הדברים המענינים בפיסקה:

  • האלמנט הספרותי של "אני לא מכיר אותך אבל זה לא יעצור אותי לרגע מלהניח טונות של הנחות עליך"
  • צביקה בשור לא יודע מה זה דיסוננס קוגניטיבי. מאחר שלא רק שטרחתי לציין שאני מבצע עבודה עבור המטה של חולדאי, אלא גם לא התימרתי לייצג עמדה אוביקטיבית, ויותר מזה מפורטות פה באתר ההטיות הבסיסיות שלי, קשה לי לראות איך בלי טיפול פסיכולוגי מקיף ניתן לקבוע שיש דיסוננס כלשהו בין מה שאני עושה וכותב למה שאני חושב.
  • כל עובדי העיריה יצביעו עבור חולדאי בבחירות הקרובות. בעצם לא רק הם, גם המנקות של המטה, והשומר בבנין בו הוא נמצא ואפילו המלצרית שמגישה לחולדאי קפה בבית קפה השכונתי שלו.
  • לי ולצביקה יש הגדרה שונה לחלוטין של מה זה מחקר, או שחוש ההומור שלי מאוד לקוי.

אבל אני לא אסתפק רק בלפטור את הדברים שלך ככאלה של עוד אחד שקיבל כסף מחולדאי. כי יש בדברים שאתה אומר המון שמכעיס אותי. לפני הכל, עניין ה”חולדאי לא המציא את התגובות בתשלום. זה חלק מהמשחק”. אז נכון, הוא לא המציא, אבל הוא משתמש. והוא משתמש בטקטיקה שכל תכליתה לזהם את השיח, להציג דעות שאין אדם אמיתי מאחוריהן, להיכנס לדיון בין תושבים (וזה מה שקורה כרגע בבלוגספירה. זה לא “קמפיין” במובן של מנגנון מפלגתי מול אזרחים, אלא יש כאן תושבים שמנסים לשכנע תושבים), ולהציג את עצמך כתושב, לפעמים של שכונות מאוד ספציפיות, ולשקר שהדעות שאתה משמיע הן דעות של תושב מקום מסויים, שאתה מביא איתך איזה ניסיון של חיים של תושבות. זו בושה. אני לא מבין, גם אם אין מה לעשות נגד הדברים האלה בדרך כלל, איך כאזרח במדינה דמוקרטית, שכל הכוח שיש לך כאזרח זה השיח הציבורי, אתה אפילו לא מוחה נגד זיהום כזה של השיח? אני אשמע מאוד שיפוטי עכשיו, אבל דיבורים מהסוג שלך נשמעים לי כדיבורים של מי שהובס, שוויתר לחלוטין על הרצון שלו להשפיע בתוך המערכת העצומה הזו של מדינה וממשל ופוליטיקה. הכל מותר, כסף זה כוח, אין כסף אין כוח. איך אפשר לחיות בתוך מערכת כזו ולא לפחות להגיד “זה לא בסדר!”? שלא לדבר על זה שכתומך חולדאי (זה מה שאתה? לא ראיתי פה איזו הצהרה על תמיכה במועמד איזשהו, רק התנגחות של קבלן של חולדאי במתנדבים של הצד השני) אתה מוצא את עצמך עכשיו במצב בו כל מה שאתה אומר זוכה לחשדנות, ובצדק גמור. השיח זוהם, ועכשיו כולנו שוחים בזיהום הזה. אם חם לך מדי, גם אתה יכול לעוף מהמטבח.

והמענין:

  • כאילו לא היה מספיק לנו הדיון על מיהו יהודי לצרכי אזרחות, צביקה מוסיף דיון פילוסופי עם השלחות פרקטיות נרחבות – "מיהו אדם אמיתי" שמותר לו להגיב וראוי להתיחס לדעתו. אני בהחלט יכול להבין שלא ברור שיש טעם להתיחס לטקסט שכתב רובוט והוא עשוי מגיבוב אקראי של מילים, כך שאיש לא יודע האם הזמה שלו תמיר ולו מצביע אחד, אבל איך מבחינים מי מהאנשים הביולוגיים ששולחים תגובות הוא אמיתי? אולי כדאי לדרוש מכל מגיב פתק מהפסיכולוג שיראה שאין לו דיסוננס קוגניטיבי?
  • הבלוגרים של חנין חושבים שהם עושים פרסום ממוקד למועמד שלהם – "יש כאן תושבים שמנסים לשכנע תושבים". לא ממש ברור לי איפה הם למדו גיאוגרפיה, אבל איפה שאני למדתי לימדו שתל אביב היא אולי העיר השניה בגודלה בארץ אבל בסך הכל היא לא יותר מ6% מהאוכלוסיה. גם אם נניח את קיומה של בועת בלוגים תל אביבית נגיע לסביבות 10% מהאוכלוסיה. כלומר סביר להניח ש90% מהאוכלוסיה כלל לא מתענינים בבחירות בתל אביב ועבורם אולי המילה הכי מתאימה לתאר את הזיהום של דב חנין בגרייפס, גוגל רידר ותיבת הדואל שלהם, היא ספאם (האם אני טועה ואנשים מירושלים וחיפה ממש מתענינים בזבל הפוליטי הזה?).
  • מסתבר שאסור לי לבקר צורת פרסום של מוצר אם אין לי את הנתונים להשתמש בו, כלומר לא יתכן שאני אבקר את מכונת הפרסום של חנין בלי שאני אנסה את המוצר כמו שלא יתכן שאבקר פרסומת לטמפון בלי להשתמש בו….. כמו שכתוב די במפורש במאמר המקורי אני תושב רמת גן ולכן גם אם היתה לי דעה, והייתי רוצה בכלל לגבש דעה, היא היתה לחלוטין לא רלבנטית.
  • כל מי שמראה דעה טיפה שונה הוא קבלן של חולדאי. תודה שהדגמת את נקודה 3 מהמאמר המקורי.
  • בתור בין היחידים שמציג את עצמו בצורה עקבית כ"קפיטליסט חזירי" וגם כותב בהתאם, למרות כל מסע ההשמצות החברתי כנגד האידאולוגיה הזו, אני מוצא את הצורה בה חוברתי ל"כניעה" כאחד הדברים המגוחכים ביותר שנכתב פה.
  • מסתבר שכתיבה באתר הפרטי שלי שקולה בעיני צביקה לכתיבת תגובות באתרים אחרונים. אם הוא לא היה אדם מוכר הייתי טוען שבבית שלי מי שמזהם וזוכה לחשדנות זה הוא ולא אני. אני בכל זאת הייתי שמח אם הוא היה מוכיח שהוא לא מקבל שכר מחנין.

לגבי האתר של “עיר לכולנו”, אז מאוד ברור שאני לא בוחר בהם בגלל כישורי האינטרנט שלהם. יש להם גם בעיות תקציביות, אני מתאר לעצמי (זה או סטיקרים או אתר מדהים. ככה זה. יש כאלה שצריכים לבחור). “עיר לכולנו” עם דב חנין הציגו בפני (דרך האתר שלהם וגם בע”פ) תוכנית סדורה, הגיונית וישימה כלכלית לפתרון בעיות המפתח של העיר תל-אביב, בעיות שראש העיר הנוכחי מתעלם מהן, או לפחות לא מכיר במלוא חומרתן. זו הסיבה שאצביע דב חנין ולןא רון חולדאי. לא בגלל שחולדאי מצנזר בבלוג שלו.

  • וכל הפיסקה הזו כמובן לא תפריע לאף אחד לטעון שבאתר של חולדאי לא מאשרים תגובות, כי באתר של חנין היו מאשרים אם רק היה להם את התקציב העצום הנדרש בשביל לאפשר תגובות בדרופל

ונקודה שלישית, אחרונה. כתבת בתגובות שאנשים מפחדים להתמודד עם האלפא-בלוגרים. אין מה לפחד. אנחנו קוראים לכל מי שתומך בחולדאי, ויסנר, אורן שחור, פרת משה רבינו, להצהיר על כך בצורה גלויה, לעורר דיון. אנחנו מבטיחים (ואני מרשה לעצמי להבטיח בשם אחרים דברים שקורים ממילא) מבטיחים להגיע לכל הצהרה כזו ולהתמודד איתה. לא בבריונות, אלא בפירוט, בהגיון, ברגש. האמונה של רוב מי שמשתתף במאמץ הזה למען דב חנין “ועיר לכולנו” היא שיש כאן זירה חדשה של שיח ציבורי, שהגיעה לרמת בשלות מסויימת, ואנחנו רוצים לנצל אותה. כדי לדבר. כדי להתווכח. וכן, גם בשביל לנצח, להחזיר את העיר הזו לתושבים, ולהוריד את הטמפרטורות בקיץ! (הומור, מרק. מכיר?)

  • אולי חוש השיפוט שלי לקוי לחלוטין אבל להבדיל מהתגובות האחרות שהיו למאמר הקודם זו לטעמי בהחלט גובלת בבריונות ובטח שאין בה שום רגישות.
  • גם מרידור התבדח כשאמר שנורה אחת תאיר את רמת גן, חבל רק שכל יתר האנשים במדינה לא הבינו את זה. במקרה הזה לא עושה רושם שהאזרח דרור חשב שהוא מתבדח. הבעיה שמעבר לזה שהבדיחה לא מצחיקה גם הטיעון שלו פגום. הבעיה בתלאביב היא שאין מספיק שדרות רחבות וישרות מערב-מזרח (ובעצם אם אני לא טועה כיוון הרוח הוא מדרום מערב ) שיובילו את הבריזה בערב לתוך כל הרחובות וישאו את החום שהצטבר ביום לכיוון רמת גן וגבעתיים. מעבר לזה הבניה בלב העיר היא צפופה דבר שמקשה עוד יותר על פיזור טבעי של החום שלמעשה לכוד בין הבנינים. ואולי האזרח דרור יודע יותר ממני וחנין מתכוון להרוס ולבנות מחדש חלקים של תל אביב, או להקטין את כמות האספלט קולט החום על ידי הריסה מסיבית של כבישים.

28 תגובות “צביקה בשור מספק דוגמא למה הקמפיין החומוספירי לטובת חנין דוחה אותי”

  1. לעובדי העירייה – ויותר מכך, למי שמועסק בקמפיין של חולדאי – תהיה נטייה לתמוך בחולדאי יותר ממי שלא. זה די בסיסי בפסיכולוגיה חברתית, וגם אם זה לא נבדק בסיטואציה התל-אביבית, זה נבדק בסיטואציות דומות מספיק.

  2. היי מרק,

    הייתי ממשיך להדיין ולהתווכח איתך, אבל כמעט שלא העלית נקודות שמתנגדות לדברים שאמרתי, אלא רק הבעת את שאט הנפש שלך מהדברים שלי. סבבה. מותר לך.

    היו לך שתי נקודות שאני רוצה להתייחס אליהן בכל זאת. האחת היא עניין הורדת הטמפרטורות – כשאמיתי סנדי הרים את הסטנסיל הזה הוא התבדח. האזרח דרור טען שזה אפשרי, לא בדקתי את זה עד הסוף למרות שהאזרח דרור, מישהו שאני מכיר אונליין בקושי שלושה שבועות, עושה רושם של בנאדם סופר רציני. כך או כך, החניניה הרשמית לא אמרה כלום על החום.

    השניה היא עניין הספאם בגרייפס ובגוגל רידר. יש כאן הפגנה, הפגנה שהיא גם שיחה, והיא תופסת נפח. ככה זה. אנשים באים, ובזירות הפרטיות שלהם מדברים על מה שחשוב להם באותו רגע. עצם זה שהתגייסות כזו, התנדבותית, נתפסת כספאם, מראה כמה נדפק עצם הרעיון של שיח ציבורי במדינה הזו.

    (וכן, פספסתי עם עניין המגורים שלך מחוץ לתל אביב. קשיים בהבנת הנקרא)

  3. דרומי, אתה יכול לספק הפניה למחקר שמראה את זה?

    אני יכול להבין את זה באיגון קטן והומוגני, אבל מה בדיוק הקשר בין הפקידה שדיברתי איתה בקשר לקנסות שלי הנמצאת בתחתית שרשרת המזון במחלקה שלה ובין מדיניות בניית מגדלים בתל אביב? אני יכול להבין שהיא תזדהה עם מדיניות החניה של העירייה, אבל זה לא הגורם היחידי לבחירה במועמד.

    האם בירושלים יצביעו ללופליאנסקי כל הערבים והחילונים שעובדים בעירייה רק בגלל שהוא ראש העיר (בהנחה שהוא יתמודד)?

  4. צביקה, מה שאני הכי אוהב בתנועות של "אזרחים למען x" היא האפשרות של X להגיד "אני אמרתי את זה? זה האזרחים למען x אמרו את זה ואני בכלל לא מכיר אותם ומעולם לא דיברתי איתם ובטח שאני לא אחראי לכל דבר שהם אומרים שיוצר סוג של ספין שלילי".

    בא אולי תסביר לי וליתר 2.5 הקוראים פה איך אדם פשוט עם IQ 100 ביום חם כמוני אמור לדעת מתי המאמרים שאזרחים למען חנין כותבים משקפים את עמדת חנין? אם לרמן, בתור סמכות מקומית לעניני תכנון עירוני, יכתוב מחר שחנין יהרוס את המגדל בנווה צדק, איך אני יכול לדעת אם זו העמדה הרשמית של חנין?

    (וספאם זה ספאם זה ספאם. ספאם מזוהה בעיקר על ידי חוסר הרלבנטיות שלו למי שמקבל אותו וחוסר היכולת שלו להפסיק לקבל אותו.)

  5. מרק,

    זאת דוגמה קלאסית לפוסט-מודרניזם המחורבן שהורס אצלנו כל חלקה טובה: הכלל אומר שהכל יחסי, והכל נכון, כי הכל נמדד בהתאם לנקודת ההשקפה של כל אחד ואחד.

    למתחסדים האלה יש רק חריג אחד: לכל אחד מותר שתהיה לו דיעה, כל עוד הוא לא מתנגד לדיעה שלי.

    ממש פלורליזם במיטבו.

    תמשיך לכתוב מה שבא לך, ולומר את מה שאתה חושב. למי שזה לא מתאים לו, שיילך לבנות ארמונות בוץ על גדות הירקון.

    דותן

  6. ספאם מזוהה על ידי זה שהוא נשלח למי שלא ביקש לקבל. למיטב ידיעתי, כשאתה נכנס לגרייפס אתה מבקש לקבל את מה שיש בו. לא נוח לך – אל תיכנס. אבל לקרוא לזה ספאם לא אומר שזה ספאם, רק אומר שזו דעתך העניה.
    בעניין הטמפרטורות, רבאק, אם לרגע קטן אחד חשבת שזה רציני – מגיע לך. ביג טיים.

  7. אכן יש פה תמיכה ווירטואלית גרופת.
    זב ישרלאים בישראל, אנחנו חזקים במחאות קולניות בבית שלנו…

    נראה מישהו יוצא מהבלוג שלו לקלפי.

  8. גדי, אם אתה רוצה אל תקרא לזה ספאם, אבל בוא ניתן לך זוית ראיה אחרת.

    גרייפס, בלוגיש, אוזרוקס, בלוגרים, האוגדן ודף הבית של רשימות הם אגרגטורים של בלוגים שמי שיצר אותם הניח כל מיני הנחות לגבי התוכן שיגיע מתוך הבלוגים האלו. נדמה לי שאחת ההנחות המשותפות לכולם היא שאף אחד מהבלוגים אינו בלוג פרסומי נטו.
    בשבוע שעבר עשה רושם שלפחות חלק מהבלוגים שמוצגים בהם הפכו ביותר מחצי משרה לאתרים פרסומיים של "עיר לכולנו". להגיד שהתקצירים מהבלוגים שמופיעים באתרים האלו לא מפריעים בגלל שלא חייבים לקרוא דומה לדעתי כמו לטעון שספאם לא מפריע כי לא חייבים לקרוא, או שהפרסומות בערוץ 2 לא מפריעות כי אפשר לזפזפ.

    ההפגנה שצביקה מדבר עליה מתנהלת גם בשטחים מעין ציבוריים אלו ואף אחד לא ביקש רשות ממי שמתחזק אותם להפגין בהם. רוצים לפרסם את חנין? אולי תקנו שטח פרסום כמו פירסומאים הגונים במקום להתחזות ל"ג. יפית".
    מילא אם כל הקטע היה באמת ויראלי וכל בלוגר היה כותב פוסט ביום אחר על כמה חנין מוכשר ויפה מנקודת המבט האישית שלו, אבל מדובר בקבוצה קטנה של בלוגרים שחפרו וחפרו בלי להוסיף אפילו שורה אחת של תוכן משמעותי. הבנו שהם שונאים את חולדאי ונציגו עלי אדמות – אדם שוב, האם אפשר כבר לחזור למתכונת השידורים הרגילה או שזה ימשך עד נובמבר?

    אולי באמת לא באמת הגיוני לקרוא ספאם לדברים שמגיעים לרידר של אנשים, אבל אני אתן פה הימור לחלוטין לא מבוסס שאם הקטע הזה ימשך לא ישארו לאותם הבלוגרים הרבה קוראים שאינם חסידים של חנין.

  9. דרזיק, נכון לשבוע האחרון באיזורים שיצא לי להסתובב בתל אביב – נחלת יצחק והאזור שבין ארלוזורוב לדיזנגוף סנטר לא ראיתי שום סימנים למערכת בחירות פרט לשני פעילים של "עיר לכולנו שחילקו פלאיירים. אין סתם אנשים בחולצות האהבה לחנין, אין שלטים במרפסות אפילו לא בבראסרי.

    איזה ניגוד מול מערכת הבחירות הפורחת שראיתי במודיעין לפני שבועיים, מול רמת גן שמתחילה להתכסות בשילוט ואפילו בגבעתיים העייפה ראיתי שלט חצות. בתל אביב פרט לאנשים שקוראים יותר בלוגים ממה שהרופא מרשה האנשים לא יודעים שאפילו יש בחירות.

  10. מרק,
    כפי שאתה אוהב להציג את עצמך,גם דעותייך מוכפפות למסגרת הקפיטליסטית שבה המדינה שלנו מתקיימת כיום.
    כחלק מצורת החשיבה הזו, אנו נוטים להשוות בין דברים שאנו מקבלים אותם כמובן מאליו. דברים, שכשמתסכלים עליהם באור אחר, לא יכולים להיות מוזכרים באותו משפט.

    ההשוואה שלך בין דב חנין למוצר היא עקומה מיסודה. מועמד פוליטי שצומח מתמיכה עממית אינו נתמך על ידי חברה מסחרית והאינטרס של מי שתומך בו הוא לא בכדי לקדם מוצר נוחות מסוים על פני אחרת כחלק מאקט שיווקי שמושפע על ידי קמפיין פרסומי ולא כהתמכרות אלא כצורך עז ואמיתי בשינוי הסטטוס קוו.
    כנ"ל לגבי הערת הספאם : ענן פרסומי אולי רובץ מעל ראשך ושיקול דעתך נפגם כנראה קלות עקב שכרון הפרסומות שאופף אותך מכל כיוון, אך כמי שמשתדל להתנתק משטיפת המח השיווקית שמתקיפה אותנו מכל עבר -אני יכול לומר לך שהקמפיין הזה הוא אנטי פרסומי בעליל, בז לכל הזבל המסחרי מסביב ומייצר שיח חברתי אמיתי בניגוד לתאגידי עליו ביססת את כל התזה שלך.

    כנראה שכפי שצביקה טען, וויתרת לחלוטין על הרצון להשפיע תמורת המטרה העליונה – כסף ונוחות. גם אם הם (כרגע) לא שלך.

    זה גם סוג של סולידריות.

    אגב, מערכת בחירות פורחת קיימת גם בעיריות כושלות וזמן רב לפני הבחירות (אפילו 4 חודשים לפני). לא הבנתי מה הקשר? בגלל זה אנשים צריכים להפסיק לדבר על זה או בגלל שלא נח לך עם זה שהם מדברים על זה?

  11. אלון, ודאי שחנין הוא מוצר נוחות. הוא מציע לעזור לאנשים לחסוך 5 דקות נסיעה ברכב או באוטובוס ולספק להם מקום לפקניק ליד הבית, אצלי זה לחלוטין נופל בתחום של הנוחות. למעשה זה בדיוק מה שראש עיר אמור לעשות – לדאוג לנוחות של התושבים. בסך הכל ב11.11 אנשים יבחרו האם חנין, חולדאי, או מישהו אחר יעניק להם יותר נוחות בחיים שלהם.

    קשה לדבר על קמפיין במונחים ויראליים כמו שיהונתן עשה http://www.2jk.org/praxis/?p=1457 ואז לטעון שלא מדובר בפרסום.

    והערת אגב – רק סוציאליסטים חושבים כל הזמן על כסף ומעמדם היחסי לעומת אנשים אחרים.

    בקשר למערכת הבחירות – זן היתה תגובה לדרזיק שבה פשוט הסכמתי איתו שיש הרבה רעש וצילצולים כל עוד מדובר בלכתוב פוסטים בכיסא הנוח כאשר המזגן פועל. מהסקר הלא משקף שלי אין כרגע פעילים שמוכנים להשיל אפילו טיפת זעה אחת בשביל המועמד שלהם וזה נכון לכל המועמדים.

  12. מרק, מסכים עם כל מילה שלך כאן, חוץ מאותו עניין לפי תושבים שאינם מתל אביב לא מתעניינים בה.
    אני אינני תושב תל אביב, אף על פי שהייתי תושב במשך 10 שנים (עד לפני 3 שנים). הבחירות האלה בהחלט חשובות. הדרך שבה משתמשים הבלוגרים למען דב חנין היא בעייתית.
    כל מה שהעלית פה הוא נכון, כולל ה"בדיחה" המאוסה הזו.
    כמו שכבר כתבתי בתגובה לפוסט הקודם שלך, כבר כתבתי על עניין השיווק המעיק הזה פה:
    http://gelram.blogli.co.il/archives/425

  13. גיא, בינינו, לפי הנוכחות של תעמולת בחירות ברחובות תל אביב, גם התל אביבים לא הכי מתענינים בבחירות הקרובות.

  14. שמע, אני לא התייחס לכל המאמר הארוך שלך, רק בחלק שבו אתה מנסה לדבר על דברים שאני כתבתי.

    "גם מרידור התבדח כשאמר שנורה אחת תאיר את רמת גן, חבל רק שכל יתר האנשים במדינה לא הבינו את זה. " – מרידור קצת התעלם מחוקי הפיזיקה. אני דווקא מנסה להכניס אותם לדיון. אתה, עושה רושם, לא מכיר ולא אפכת לך, (ואפילו לא טרחת לקרוא מה אני כותב).

    "במקרה הזה לא עושה רושם שהאזרח דרור חשב שהוא מתבדח. " – נכון הפוסטר היה בדיחה, ההמשך לא.

    "הבעיה בתלאביב היא שאין מספיק שדרות רחבות וישרות מערב-מזרח (ובעצם אם אני לא טועה כיוון הרוח הוא מדרום מערב ) שיובילו את הבריזה בערב לתוך כל הרחובות וישאו את החום שהצטבר ביום לכיוון רמת גן וגבעתיים. "

    אתה טועה.
    – הקטנת אי חום עירוני לא צריכה שדרות שיובילו רוח. היא יכול להעזר בהן. רוח עוזרת, אבל בכלל לא על זה דיברתי.
    – תתפלא, אבל ברמת גן וגבעתיים יש רוח, האויר אצלנו לא עומד.

    "מעבר לזה הבניה בלב העיר היא צפופה דבר שמקשה עוד יותר על פיזור טבעי של החום שלמעשה לכוד בין הבנינים."
    – הבניה בתל אביב לא נחשבת מאוד צפופה, חלק גדול מהשטח מוקדש לחניונים (אזור קריית ספר לדוגמה)
    – אם היית טורח לקרוא בעניין הייתי יודע שגם באזורים של בנייה צפופה יש מה לעשות – גינות גג לדוגמה, ושימוש בצבע לבן.

    "ואולי האזרח דרור יודע יותר ממני וחנין מתכוון להרוס ולבנות מחדש חלקים של תל אביב, או להקטין את כמות האספלט קולט החום על ידי הריסה מסיבית של כבישים."

    עושה רושם שאני יודע יותר ממך, כי לדוגמה הקטנת כמות האספלט יכולה להעשות על ידי הקטנת חניונים (על ידי שימוש בתחבורה ציבורית הצורך בהם פוחת). עוד אפשרות היא שימוש באספלט לבן.

  15. האזרח דרור,

    1. אני מאוד שמח שקיבלת גרבטר מחייך כי לי זה די נמאס שיש לי גרבטר עצבני. אולי באמת הגיע הזמן שאעשה משהו בענין הזה.

    2. אני שמח שלא היתה לי בעיה בהבנת הנקרא כשקראתי את הפוסט שלך

    3. בלי קשר, אני אשמח אם ההבטחה שנתת תפורסם כחלק מהמצע של חנין והוא יבטיח להתפטר אם הוא לא יעמוד ביעד הירידה בחום.

    4. הבעיה של תל אביב היא הלחות ולא החום. הלחות מהווה בעיה לבני אדם במיוחד כאשר אין רוח שתעזור לאידוי הזעה, דבר שקורה במתחמים הצפופים של תל אביב.

    5. בחניונים שמשמשים לחניה בדרך כלל חונות מכוניות בשעות היום. מכוניות הן לא מאספלט ויש להן מקדם החזרה הרבה יותר גבוה מאשר האספלט ולכן סביר להניח שמגרשי החניה לא תורמים לחימום כמו שאתה חושב.

    6. ומה בדיוק היחס שבין שטח מגרשי החניה לבין שטח הרחובות? בוא תיתן מספר בשביל שאפשר יהיה לנחש מה תהיה ההשפעה היחסית של הריסת החניונים

    7. ואם כבר – מה שטח החניונים של בנינים ביחס לחניונים הציבוריים והאם אתה מתכוון להרוס גם אותם?

    8. הגגות מחממים את האויר שמעליהם שעולה למעלה ולכן תהיה מעט מאוד השפעה לצביעת הגגות בלבן על החום במפלס הרחוב.

    9. למה להרוס? אם החניונים מפריעים כל כך אפשר פשוט לבנות חניונים תת קרקעיים או לקרות אותם עם גגות מחזירי אור.

    10. איפה בעולם ראית שימוש באספלט לבן? לא שאני טוען שאם אני לא מכיר זה לא קיים או לא עובד, אני פשוט מסוקרן.

    11. לב העיר אינו זהה לתל אביב למרות שמהקמפיין של דב חנין אפשר לחשוב ככה. הצורה שאני מגדיר לב העיר לצורך הדיון הוא רוטשילד מערבה ובוגרשוב דרומה. למיטב זכרוני יש רק חניון פתוח אחד באיזור הזה פרט חניוני הטיילת – חניון מוגרבי, וגן ציבורי אחד. כל היתר בניה צפופה ברחובות צרים. כמובן שחוסם הרוח שהאזור הזה משמש בצירוף העובדה שרוטשילד לא מגיע לים משפיע גם על האזורים הסמוכים.

    12. ברור שאתה יודע יותר ממני.

    13. בגבעתיים יש רוח? עוד מעט תגיד לי שבגבעתיים יש חניה. אה, אתה גר באחד מהפנטהאוזים בבן צבי – סליחה הבנתי הכל.

  16. מרק, אני לא מדבר על מי שיזכה. אני מדבר על הדרך שבה הקמפיינים האלה רצים: כאמור – אין לי שום בעיה שצברי או חנין או קיפי קיפוד יזכו בבחירות האלה. מה שמעניין אותי, כצופה מהצד, כמי שמתעניין בשיווק באמצעות האינטרנט – הוא הדרך שבה מריצים את הקמפיינים האלה.
    כרגע נראה, שהחבר'ה שמריצים את חנין עושים כמעט את כל השגיאות האפשריות בקמפיין הזה. נכון – זו פעם ראשונה שמנסים דבר כזה ובצורה כזו, אבל האנשים האלה לא יודעים להקשיב לאחרים, אלא רק להדים של הקולות של עצמם. זו הבעיה שלי. זה לא משנה איזה טיעון אתה תעלה – הם ישר יעלו טיעון נגדי. הם לא עוצרים כדי להקשיב, למרות שזו אמורה להיות סיסמת הקמפיין – "עיר לכולנו". מה שנראה כאן, זה יותר "עיר לכולנו – אבל לא לאלה שמתנגדים לדב חנין, כי דב חנין יהיה האבא של הילדים שלנו, והוא כזה חלומי". התגובות האלה הן לא של אנשים בוגרים, אלא של ילדות בנות 14 שמאוהבות באליל התורן שלהן. הם מתנהגים בצורה ילדותית להכעיס.
    הנקודה שהעלית, לפיה חנין יכול להתנער מהם – היא בהחלט דבר בעייתי, כי:
    א. מצד אחד הוא לא עושה את זה.
    ב. מצד שני, הוא גם לא אומר שזה מה שהוא מתכנן.

    בסופו של דבר, אחרי כל הקמפיין הזה שרץ ב-3 שבועות האחרונים, אני שואל את עצמי עדיין: מי זה לעזאזל דב חנין, ולמה שאני אצביע עבורו (אם הייתי, לצורך הדיון, תושב תל אביב)? הרי בינתיים כל מה שאני שומע זה חבורת בלוגרים, שאין להם שום גיבוי לדברים שלהם.

    לא שאצל חולדאי המצב יותר טוב, כי גם הוא לא ממש מחובר למציאות, וגם המצע שלו לא ממש ידוע, אבל ממתי אנחנו מנסים לחקות את מה שרע? זו ההרגשה שאני מקבל מהמחנה של חנין: "אנחנו ניקח את מה שחולדאי עושה, בדיוק באותה צורה, ונשתמש בזה נגדו!". אנשים אטומים.

  17. אה, ועוד משהו – חוסר היכולת של הקמפייניסטים להבין שדב חנין הוא "מוצר" בדיוק כמו כל מוצר אחר, היא בעיה לא פחות גדולה.
    בדיוק כמו שמייקל פלפס הוא מוצר, או שרית חדד היא מוצר. זה לא סותר את היותם בני אדם, אבל ברגע שאתה יוצא בכזו פומביות על מנת שאנשים יכירו אותך – אתה מתחיל את חייך כמוצר שצריך לדעת לשווק אותו.

  18. גיא:
    א. אם אתה שואל את עצמך – ברצינות – 'מי זה לעזאזל דב חנין, ולמה שאני אצביע עבורו', כדאי אולי שתיכנס לאתר של עיר לכולנו. לא רק שהאתר הזה מקיף בהרבה מכל מתחריו, הן ברמת החזון והן ברמת התוכניות הפרקטיות – הוא יותר אינפורמטיבי מרוב אתרי המפלגות לכנסת שראיתי.

    ב. הטענה שמועמד פוליטי הוא מוצר בדיוק כמו סבון כביסה היא לא עובדה אלא גישה – לפוליטיקה בפרט ולחיים בלבד. רבים מתומכי עיר לכולנו חושבים שהגישה הזו בעייתית.

  19. גיא, בחורה שמזדהה כשרון.מה בתגובות במקומות בהם גם פעילים אחרים מגיבים היא לפי הודעתה שרון מלכי שמועמדת מטעם עיר לכולנו. נראה לי שיהיה לה באופן אישי מאוד קשה להתנער מהבטחות שמפזרים הבלוגרים למען חנין ובכלל לכל המטה של חנין לטעון שאין תיאום.

    וכמובן שכל אחד מאיתנו הוא מוצר, אבל כבר התיאשתי מלהסביר את זה….

  20. דרומי, אני מניח שאפשר לפרש את המילה "מוצר" בכל מיני צורות, אבל האם זה לא נכון שבכל מקום בו אנו פוגשים אנשים חדשים אנחנו נוקטים בצעדים בשביל "למכור" את עצמנו? אם נקרא לזה "קידום מטרה מוצדקת" האם בפועל המטרה לכל צורך פרקטי לא תהיה מוצר?

    ואתה צודק בקשר לאתר של עיר לכולנו שחבל שהבטחתי לא להתיחס ישירות אליו או למועמדים האחרים בבחירות (ואני כמעט מצליח לעמוד בזה).

  21. אין ספק שהאלגוריה של 'כל דבר הוא מוצר' היא אלגוריה יעילה, ושימושית במקרים רבים. אבל זו רק אלגוריה, וכמו כל אלגוריה – היא חלקית בלבד ומנתבת את קו המחשבה שלנו לכיוונים מסויימים במקום לאחרים.

    למשל, עוד לא ראיתי אף מוצר שבלוגרים* כה רבים מתגייסים למענו, בלי שיקבלו תמורה חומרית. לא ראיתי מוצר שמתקיימים אודותיו דיונים עקרוניים (המאמר 'יתרונותיו הבריאותיים של פפסי קולה' ומאמר התגובה 'תוספת השיק של קוקה קולה').

    *דוגמת הבלוגרים נמצאת כאן על השולחן, ולכן אני משתמש בה; יש סוגים אחרים של מתנדבים במערכות פוליטיות.

  22. אוקי, לא כל דבר מוצר.
    במקרה הספציפי שלנו כן מדובר במוצר ומופעלות כל הטכניקות השיווקיות הידועות לכל מי שקרא ספר על פרסום. העובדה שחלק מהאנשים לא מקבלים על זה כסף נראית לי שולית לצורך הענין.

  23. אתה באמת חושב שהקמפיין של דב חנין נראה כמו קמפיין סטנדרטי של מוצר צריכה מהשורה?
    עם אתר רשמי, בלוג לא-רשמי (שמתואם עם הרשמי רק בצורה חלקי) ועוד הרבה בלוגרים שכותבים בנושא מדי פעם?

  24. ואיך זה שונה מהבלוגטור של פג'ו 308 או מינואר המחוספס של ג'ילט?

    שים לב שגם כמעט איש מהבלוגרים של חנין לא כותב כמעט דבר על המצע שלו (האם ידעת שהוא רוצה להכריח כל בית עסק להתקין מקלחת?), למרות שאין לכאורה מגבלות מקום וזמן. וזה קידום מוצר קלאסי כמו שלמדנו להכיר בסוף המאה העשרים ותחילת ה21.

    הבעיה כשאתה מתחיל לדון במוצר במקום באריזה היא שאתה צריך להתחיל לדון גם בפגמים ולהכיר בכך שמוצרים אחרים עשויים להיות זהים ואולי אפילו טובים יותר מבחינות מסוימות….

  25. הבלוגטור נתן לבלוגרים תמורה חומרית, גם אם לא כספית.
    ינואר המחוספס הוסווה – אנשים לא ידעו (או לא היו אמורים לדעת) שהם משתתפים בקמפיין.

    עוד לא ראיתי קמפיין שבו בלוגרים מתגייסים כדי לקדם את מכירת המוצר.

    ולגבי תכנים – תמיד אפשר יותר, אבל ההרגשה שלי לגבי הקמפיין הנוכחי בתל אביב היא שאני יודע הרבה יותר על המצע של דב חנין מאשר על המצע של רוב המפלגות בכנסת. ואני לא מעורב בקמפיין בשום דרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים