גיבוי דואל מציפור הרעם ופרופילים של שועל האש

חמש שנים עברו על כונן C בעבודה נאמנה ללא תלונות ומחאות, אבל בזמן האחרון צלילי המאמץ שהוא משמיע מבשרים על כך שגם אם הוא לא מתכוון למות בשבוע הקרוב, כדאי להתחיל לבצע הכנות לקראת האירוע.

יתכן שאני זקוק לאסטרגיה מעט יותר מושלמת, אבל לבינתיים החלטתי להסתפק בגיבוי של תיבת הדואל שלי, שמעבר לתכתובת יום יומית מכילה גם אישורים, שמות משתמשים וסיסמאות וקבלות על תשלומים, מכונן C לכונן השני שלי F.

למרות שבאופן עקרוני ניתן לבצע את הגיבוי פשוט על ידי העתקת הספריה בה נמצאים הקבצים הרלוונטיים, החלטתי לחסוך לעצמי את העבודה הידנית ומצאתי את תוכנת mozbackup שבאופן עקרוני יכולה לשמש לא רק לגיבוי הדואל אלא גם לגיבוי כל מיני סוגי מידע הנמצאים בפרופילים של כל התוכנות מבית מוזילה. יש לה אפילו תרגום לעברית.

3 תגובות “גיבוי דואל מציפור הרעם ופרופילים של שועל האש”

  1. תוכנה מעולה, אני משתמש בה כבר הרבה זמן ולמעט פאשלה קטנה שהייתה לה בתקופת המעבר מציפור הרעם 1 ל 2 היא עושה עבודה מצוינת.

    רק הערה קטנה – אם חשבון הדואר שלך מכיל כל כך הרבה דברים שחשובים לך כל כך – גבה למדיה חיצונית גם. פשוט תעתיק את הקובץ ש mozbackup מייצרת. אני מבטיח לך חגיגית שכשהדיסק יילך לך – גם העותק על הדיסק השני ייכשל. מרפי אף פעם לא טועה.

  2. יש הפרש גילאים מאוד גדול בין הכוננים שלי ולכן נראה לי שהסיכוי ששניהם ימותו יחד הוא קטן, אבל בכל מקרה אני יודע שזה לא פתרון אופטימלי ועדיף מדיה חיצונית, אבל לפחות כרגע אין לי.

  3. מרק,

    אם הכונן הקשיח משמיע רעשים, אז כדאי שתמצא כבר מחר את ההזדמנות הראשונה לקנות כונן חדש ולהחליף אותו.

    יש למידע נטייה מאוד מרגיזה להיות מחולק על פני אזורים מאוד גדולים. ואז, כאשר השגיאות על הדיסק מתפרשות במקומות שאין בהם בינתיים שימוש, אתה יכול לחיות באשליה שהכל בסדר. אבל זו אשלייה. צא וקנה כונן.

    הבהרה: אין לי מניות באף חברת כוננים קשיחים.

    וחבל.

    דותן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים