כמה מילים על ההבדל בין, והשימוש הנכון בקטגוריות ותגיות

נדמה לי שטכנוראטי יצרו את המוטיבציה להוספת תגיות למאמרים. למי שלא מכיר את השירות, טכנוארטי מיודעים על ידי פלטפורמות הבלוגים המובילות על פרסום מאמרים חדשים, הם קוראים אותם ומאפשרים ביצוע חיפוש ספציפי בתוכן של בלוגים. מעבר לחיפוש הם מאפשרים ניווט במאמרים חדשים דרך התגיות שהיו מצורפות אליהם.

כרגע רוב מערכות הבלוגים מאפשרות שימוש בשני סוגים של תגיות – קטגוריות ותגיות והשאלה היא בעצם, אם שניהם תגיות, אז מתי צריך להשתמש באחד ומתי בשני?

לפחות במקרה של וורדפרס יש לשני סוגי התגיות אפשרויות שימוש והצגה שונות שמשפיעות על אופן השימוש הרצוי בהן. מהקטגוריות ניתן לבנות מבנה היררכי דמוי עץ בעוד שתגיות הן חסרות היררכיה לחלוטין. לי זה מזכיר מבנה של ספרים, כאשר הקטגוריות הן תוכן הענינים של הספר בו מפורטים כל הפרקים בו, בעוד שהתגיות הן מילות המפתח שמופיעות בדרך כלל בעמודים האחרונים עם איזכור של כל המקומות בהן הן מופיעות.

הצורה שאני משתמש בקטגוריות ותגיות היא:

  • קטגוריות נועדו לניווט היררכי באתר והן משקפות את הנושאים הכלליים בהם עוסק הבלוג. בבלוג עם ותק, הוספת קטגוריה היא אירוע נדיר מאוד.
  • תגיות נועדו לניווט רוחבי באתר, למציאת מאמרים הקשורים לאדם, מקום, או אירוע מסוים שאינם בהכרח נמצאים באותה קטגוריה. למשל פה באתר, התגית "גלובס" מקשרת למאמרים הקשורים לאתר גלובס, והמאמרים האלו נמצאים בקטגוריות של טכנולוגיה, בלוגוספירה ישראלית והתשקורת עוינת. להבדיל מקטגוריות, זה הגיוני להוסיף תגית חדשה עבור כל מונח שנראה סביר שתתיחסו אליו שוב בעתיד.

וכל זה כמובן הוא השקפתי האישית על הנושא, ולא חוק בספר החוקים.

2 תגובות “כמה מילים על ההבדל בין, והשימוש הנכון בקטגוריות ותגיות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים