העיצוב החדש של YNET, האם יש משהו טוב להגיד עליו?

אז YNET עלה בעיצוב חדש, אבל מה הבשורה שהעיצוב הזה מביא איתו? לדעתי הבשורה היא שYNET באופן רשמי סובל מפיצול אישיות חמור ולא יודע להחליט האם הוא עיתון, חנות, לוח מודעות, רשת חברתית, אתר פורומים או אנציקלופדיה, הרי אם עד היום ניתן היה להניח שזו תוצאה של הוספת טלאי על טלאי, היום ברור שזה עיצוב מכוון.

הדבר הנחמד ביותר שלדעתי ניתן להגיד על העיצוב החדש הוא שהוא יותר מתאים לרעיונות עיצוביים של שנת 2008 ונראה הרבה יותר קליל ומודרני. מעבר לזה אין בו שום בשורה עיצובית, שום רעיון חדשני שגורם לך לחשוב וואו.

מבחינה טכנולוגית אני הייתי מצפה מאתר שעולה בשנת 2008 להפיק לקחים מכל מה שנלמד על עיצוב ארים בשנים הקודמות, אבל לYNET לא אכפת. למרות שלכאורה כל מעצב אתרים יודע שגלילה אוטומטית, כמו בחלון המבזקים, היא דבר רע כי אף אחד לא מצליח לקרוא בו דבר פרט לידיעה הראשונה או האחרונה, עדיין השיקוץ קיים ונוסף לו אח בדמות נתונים מהבורסה. יתר על כן השיקוץ של המבזקים דורש פלאש. מה לכל הרוחות הם חשבו בYNET? האם הם באמת חושבים שעל כל מחשב מותקן פלאש (אצלי הוא מותקן אבל לא פעיל פרט למקרי חירום) במיוחד היום כאשר לפחות חלק מהגלישה עוברת לסלולר? (הIPHONE כבר תומך בפלאש?)

נקודה טכנולוגית כואבת נוספת היא הוידאו בשועל האש. פעם הם היו מבקשים שתשתמש בגירסת שועל שקיימת רק במוזיאונים, אבל היום הם כבר לא יעשו צחוק מעצמם, והם מציגים תמונה עם כפתור יפה של play רק שבשועל הוא לא עושה דבר.

ומהטכנולוגיה נעבור לפירסומות. בעצם זה אולי עוד שיפור בעיצוב כי באתר שעושה רושם ש40% משטח הדף שלו מוקדש לפרסום (ואני כולל גם את ההפניות לאתרים האחרים של YNET שאינם קשורים בשום אופן לעיתונות) טוב לדעת שבצד ימין של הדף יש רק פרסומות. האם מישהו יכול לכתוב תוסף לשועל שפשוט מעלים את הצד הזה?

ואולי כדאי להתיחס גם לדברים של יון פדר ולקרוא דרכם את הניסיון הדי נואש של YNET לגרום לאנשים לצאת מגבולות הדף הראשי והמאמרים המקושרים ממנו אל חלקי התוכן האחרים שבאתר. בעיה שבמקום לנסות לפתור אותה על ידי שינוי עיצובי שיחשוף את התכנים, מנסים לפתור אותה על ידי תכמונים.

  • דף רחב למסכים גדולים – המסך שלי כבר יותר גדול מ1024 פיקסל שאליהם כנראה כיוונתם, ואני דוקא אוהב להתקין את הדפדפן לגודל שנוח לי בלי שיתפוס את כל המסך. אני נשבע שאני לא יודע לאיזה גודל אני מקטין אותו. אה, ובאיזשהו יום אולי אקנה Iphone, מה תהיה חויית הגלישה שלי איתו?
  • נגן וידאו חדש – שכמו הישן לא עובד בשועל האש. היו הרי רק שנתיים להכין נגן שיעבוד.
  • מנוע חיפוש מתוחכם וידידותי – אני לא יודע איפה יון פדר חי, אבל אני ומיליוני ישראלים אחרים משתמשים בגוגל לחיפוש ואין לנו שום כוונה למצוא איפה עושים חיפושים פנימיים בכל אתר שאליו אנו מגיעים בלי סיבה מעולה. ומה הסיבה שYNET נותנים? חיפוש באתרים – גוגל כבר עושים את זה מצויין, חיפוש בכתבות – גם זה גוגל עושה מצויין (אלא אם בYNET חושבים לחסום את גוגל), חיפוש באנציקלופדיה – למה לי לחפש ערכים באנציקלופדיה בתשלום כאשר ויקיפדיה העברית מכילה את רוב הערכים העיקריים ובחינם, חיפוש בפורומים – מדף הבית של אתר חדשות? תגידו השתגעתם? מי רוצה את זה.
    יתר על כן, מסתבר שYNET החליטו לשים מערכת שתעקוב בצורה פרטנית אחרי כל גולש באתר בשביל להתאים לו תוצאות חיפוש. את מדיניות הפרטיות של אותם נתוני הגלישה יון פדר לא טורח לפרט.
  • גישה ישירה למאגרים – נדמה לי שמישהו צריך לעבור סדנאת הסתגלות לאינטרנט. עבור כל אחד מאותם מאגרים יש מאגרי מידע יותר טובים באותם נושאים ברשת העברית, וכולם נגישים באותה קלות מגוגל. נדמה לי שמודל הפורטל המכיל הכלללללל כבר מת לפני שנים ואם YNET רוצים לחשוף את התוכן הזה, במקום הפניות מהדף הראשי היה כדאי שהם ישקיעו בשיפור שלו. (האם באמת זה הגיוני שאני אחפש הסבר רפואי או חיית מחמד בYNET?)
  • מדד הגולשים – כי אנחנו צריכים מערכת סטאטיסטית מתקדמת בשביל לדעת שמאמר על תצלומי העירום של בריטני ספירס הוא הנקרא ביותר והמאמר על הביזבוזים של נתניהו הוא המוגב ביותר. בחיים לא היינו מנחשים לבד. מעבר לסרקאסם שלי, נראה לי שיש פה כשל לוגי עמוק כי נראה לי יותר הגיוני לחשוף איכותי שמשום מה אנשים לא הגיעו אליו, מאשר תוכן שממילא אנשים קוראים.
  • קניות משתלמות – הלו, זה עיתון או מכולת? ואם אנחנו כבר פה, אז אפשר לשאול האם יש מדי פעם קידום כתבות בעיתון שיקדמו מוצרים במכולת?
  • הרשת החברתית – לפחות בדה-מרקר מעמידים פנים כאילו שהרשת החברתית שלהם מיועדת לקידום קשרים עסקיים. ולמה מיועדת הרשת החברתית של YNET? איך היא תורמת לי, או ליתר 90% מהגולשים שעברו את גיל 18?
  • האזור האישי – נכון לרגעים אלו הקישור לא עובד ואולי טוב שכך.

5 תגובות “העיצוב החדש של YNET, האם יש משהו טוב להגיד עליו?”

  1. מסכים עם הרבה דברים שאמרת, אבל רוצה לסייג משהו אחד: יש לי רק שועל אש על המחשב (אני משתמש אך ורק בלינוקס) – והוידאו בוואינט עובד אצלי. מה שכן – שכשלוחצים על 'פליי', הוידאו נפתח בתוכנה חיצונית – אבל שם הוא רץ מצוין.

  2. אני התכוונתי לוידאו בדף הבית…. אולי אפילו לא שמת לב שהוא שם. יש לו את כל המאפינים של וידג'ט וידאו בסגנון יו-טיוב, אבל כשלוחצים על הplay במרכז התמונה דבר לא קורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים