המאבק בהצעת חוק 892 נכשל כי הוא היה נגד הסימפטום במקום המחלה

זה שחוק "סינון האתרים" 892 עבר קריאה ראשונה מהווה לדעתי סיבה טובה לחזור על דברים שכבר כתבתי פה שהבעיה האמיתית אינה החוק, אלא עצם קיומו של משרד ממשלתי שמעצם הגדרתו אחראי גם על תכנים, לפחות בטלויזיה.

משרד התקשורת קובע לISP של הטלויזיה איזה שידורים לשדר ובאיזה מחיר, קובע לISP של הטלפוניה תחת איזו קידומת ינתנו שירותי מין טלפוניים, ואוסר על עיתונים לפרסם שירותי מין. לכן אין שום פלא שמשרד התקשורת רוצה להחליט מה יקרה במדית האינטרנט, שעד עכשיו כנראה נראתה לו שולית.

בסוף ימיה של דליה איציק כשרת התקשורת דובר על כך שהיא חותרת לבטל את עצם קיומו של המשרד, ואז קמה הממשלה החדשה והמשרד לא בוטל ובמקום שתהיה מחאה כלשהי כנגד זה, העיתונאים היו עסוקים בלשבח את שר התקשורת החדש – אטיאס (קישור כמעט רלבנטי), כן לאיש לא היה אכפת ששר התקשורת מתערב בסוג שירותי התקשורת המוצעים כל עוד זה שירת את האג'נדה שלו :(.

משרד התקשורת צריך להעלם ואיתו כל החקיקה הקשורה אליו, במיוחד מאחד שנכון להיום אין אף חברה ממשלתית מונופוליסטית בשוק התקשורת (הדואר הפך לחברה בדרך להפרטה וממילא לא היה מונופול, ערוץ 1 הוא ערוץ איזוטרי, וגם ערוצי הרדיו אינם כה פופולאריים כמו שהם מנסים להציג את עצמם). מקומם הטבעי של הגופים המקצועים במשרד הקובעים סטנדרדים ואחראים לפיקוח על האספקטים הצרכניים הוא במשרד התעשיה והמסחר, המשרד שמטפל בנושאים האלו בכל יתר תחומי החיים.

4 תגובות “המאבק בהצעת חוק 892 נכשל כי הוא היה נגד הסימפטום במקום המחלה”

  1. גם משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה צריך להעלם כבפועל הוא עוזר למעסיקים לפגוע בעובדים במקום לדאוג להם. גם משרד איכות הסביבה צריך להעלם כשאותו משרד פוגע באיכות הסביבה וגם משרד האוצר צריך להעלם כשהוא פוגע בהכנסות המדינה.

    למשרד התקשורת יש תפקיד, התפקיד הוא להקצות תדרים, לוודא שספקיות אינטרנט לא מתערבות בתכנים ושספקיות טלפוניה לא מצותתות לשיחות ועוד.

  2. אוקי, ידעתי שלא הסברתי את עצמי טוב במיוחד.

    הבעיה היא עצם קיומו של משרד ממשלתי שבתחום אחריותו בקרה על תכנים שלא הממשלה מיצרת. ברגע שיש משרד כזה הפיתוי של פיתרון בעיות שהן בעיות של חינוך, הורות ויחסים בין בני אדם על ידי שימוש בכלי הרגולציה של המשרד הוא גדול.

    הטיעון נגד משרד התקשורת אינו קשור ליכולת שלו לנקוט מדיניות שנראת נכונה בעיניך, אלא בגלל שיש דברים שבהם למדינה כלל לא צריכה להיות מדיניות. אם אתה ממש מתעקש על קיומו של המשרד, אז אוותר לך, אבל כל גופי רגולצית התוכן שלו צריכים להעלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים