קהילות בוובסטר

זו סתם זריקת רעיון לאויר, בחלקו כתוצאה מהמאמר של אלעד על קהילתיות בבלוגלי.

אפשר בקלות להקים בוובסטר ערוץ "קהילתי" המורכב מבלוגים של חברי ה"קהילה". הערוץ יציג תקצירים מהמאמרים האחרונים ותגובות אחרונות אליהם, וחברי הקהילה יוכלו להציע/לקבוע עיצוב לערוץ.

יש בכלל ענין בדבר כזה?

(פה צריכה לבוא השאלה מה ההבדל בין זה לקורא רסס רשתי רגיל המאפשר שיתוף? התשובה היא שאין לי מושג, אבל מאחר והגרגרן לא מכיל תכונה כזו אני אצטרך לקנפג באופן ידני לפחות בהתחלה, לכן אני מכוון לקבוצות של אנשים ולא לאדם בודד)

 

10 תגובות “קהילות בוובסטר”

  1. אני חושב שיהיה לך הרבה יותר קל לעשות את זה באחד הרכיבים הקהילתיים הפתוחים – JOOMLA וDRUPAL מאשר לשנות את הגרגרן.

    אישית, אני חושב שזה הכיוון שאגרגטור באינטרנט צריך ללכת אליו. קהילתיות זה מה שחשוב…

  2. פאק, כשהתחלתי לכתוב התכוונתי לקשר לישראלבנטי.

    אני מכיר את DRUPAL רק ממה שאתה עשית, אז בהחלט יתכן שאני טועה, אבל נראה לי שהרעיון של הכלים האלו הוא להקים אתר עבור קהילה. השאלה היא האם ניתן לתחזק יותר מקהילה אחת על כל התקנה, ועד כמה ניתן ליצור חפיפה בין הקהילות.

    תיאורית כמתכנת אני מעדיף כלים קטנים שניתן לעשות ביניהם אינטגרציה (למשל הגרגרן ומערכת פורומים) מאשר כלים גדולים שמכריחים אותך לצורת שימוש משוימת אם הם לא מספקים כמעט בדיוק את מה שאני רוצה, וDRUPAL לפי מה שאני רואה אצלך הוא כבד מדי מבחינת GUI.

    אבל הסיבה האמיתית שאני לא מנסה אפילו להתעסק עם DRUPAL היא בגלל שבסופו של דבר מכל הדברים האלו לא יצא לי שום דבר שמצדיק את ההשקעה. את היכולות והקוד של הגרגרן אני מכיר ואת DRUPAL לא, ולכן מבחינתי אין מצב לDRUPAL.

    מצד שני אם אתה מעונין לנסות להרים דבר כזה יחד איתי על בסיס DRUPAL (בהנחה שיש בכלל אנשים שמעונינים בזה), אתה מוזמן.

  3. טוף, נו, GUI אצלי זה בעיה, אבל ברור שיש אתרים של דרופל שנראים מדהים והרבה פחות עמוסים. נגיד, לייצור את אפקט הJAVASCRIPT של הגרגרן לא בעיה ליישם.

    כל הישראלוונטי הזה התחיל כאיזה משחק התכנות קטן והגיע לאיפה שהגיע. אין ספק שאפשר להרחיב/לשנות/לצמצם את היכולות שלו באופן משמעותי.

    דרופל לא יתן לך בהתחלה בדיוק את מה שאתה רוצה, אבל הוא יתן לך תשתית מצוינת ללכת לכיוונים שהם בלתי אפשריים בפלטפורמות אחרות (לא בג'ומלה, בטח לא בוורדפרס וגרגרן).

    להכיר את דרופל לוקח קצת זמן. זה לא קטן. אבל דרופל בגדול יאפשר לך לעשות את מה שאתה כותב כאן (אם אני מבין), ודי ישר מהקופסא. אם תפרט יותר לעומק מה בדיוק אתה רוצה לעשות, אני אשמח להצטרף-אליך/לנסות-לעזור-לך בליישם את זה.

    (וסתם, ככה בכללי – אם אתה מתכוון/חושב להיות מעצב אתרים, כלשהם, אני חושב שדרופל זו השקעה מצוינת. אני מריץ כל מיני אתרים בכל מיני פלטפורמות וזה – בלי ספק – הכלי הכי כלי שיש)

  4. ניקח לדוגמא קבוצה של מספר בלוגרים שכותבים על נושא משותף, מכירים פחות או יותר רחד את השני ובאופן כללי מגיבים אחד לשני. כרגע אם אני לא טועה יש בוובסטר קבוצה כזו הכוללת חלק לא קטן מהבלוגים המוזיקליים.

    אני מניח שעבור אנשי הקבוצה הזו לא מענין מה אני כותב על נושאי אבטחה, ולא מענין מה שוקי גלילי כותב על חומוס. מכל הוובסטר מה שמענין אותם בעיקר זה העדכונים לבלוגים של הקבוצה.

    ניתן כמובן לאבחן קבוצות נוספות כאלו לפי בלוגים שמקשרים אחד לשני ומגיבים אחד לשני. ברור שחלק מהבלוגרים יהיו שייכים לשתי קבוצות שונות.

    בעצם הרעיון הוא להפוך את קונספט הטבעות שיש בישרא ליותר מסתם קישור לבלוג אחר וממש להציג את מה שאותם הבלוגרים אומרים ברגע נתון.

    את מי זה ישרת? את אותם הבלוגרים ואת הקוראים שלהם.

  5. היכולת הזאת מודגמת בישראלוונטי באמצעות "הח'ברה שלי". לדוגמא – אני הוספתי אותך לח'ברה שלי ולכן כל פוסט שלך בישראלוונטי, שבגדול זה כל מה שאתה מפרסם בבלוג שלך וישראלוונטי מקבל, מופיע לי בקופסה מיוחדת בצד ימין – "התכנים האחרונים של החברים שלי" (ככה גיליתי את הפוסט הזה, לדוגמא). אתה יכול להפוך כל אדם באתר לחבר שלך וקבל עדכונים על פוסטים ותכנים שלו (תגובות, פוסטים בפורומים וכד').

    את היכולת הלא-משווקת הזאת אפשר לשדרג באופן משמעותי עם כמה תוספות קטנות של קוד ביצירת תפריט מיוחד, הבניית הקבוצות שאליהם רוצים להצטרף (עם/בלי אישור) והקמת דף פתיחה רק לטובת הנושא. אז אם הבנתי אותך נכון – היכולת הבסיסית קיימת…

  6. כן, אחרי שכתבתי את התגובה הקודמת פישפשתי שוב בישראלבנטי ובתיעוד של דורפל. אם הייתי רוצה להתחיל את וובסטר מחדש אולי הייתי יוצא מדורפל.

    אבל מאחר ששנינו האנשים היחידים שמתענינים כרגע בנושא, נראה שאני פשוט ארד מזה לפחות בינתיים.

  7. ההבדל הגדול, לטעמי, בין 'החבר'ה שלי' בישראלוונטי, 'האשכול שלי' בגרעפס, או בעצם כל פיד רידר – זה שהגרגרן הקהילתי הוא פומבי ומשותף.
    משותף כי רשימת הפידים בו לא תיקבע על ידי אדם יחיד אלא על ידי קהילה (בכל דרך שהקהילה תבחר – יש להניח שבפועל יהיה אדם אחד שיעשה את ההוספה הטכנית), ולכן יווצר איזשהו קונצנזוס סביב רשימת הפידים המשמעותיים.
    פומבי כי כל אחד יכול לגשת אליו, לא רק יוצריו.
    כך יווצר מקור מצויין לבלוגים בנושא מסויים – אם אני רוצה לקרוא על מוזיקה, אני אגש לגרגרן המוזיקה ואראה מה נכתב מעניין על הנושא.

  8. דרומי – אני חושב שהמודול שאתה מחפש הוא הOrganic Groups Aggregator ל-Drupal. קבוצה אורגנית היא קהילה של אנשים בעלי עניין משותף שאליה אפשר להצטרף ומנוהלת על ידי אחד או יותר מנהלים ויכולה להכיל פורום/קבוצת דיון, קבצים ובמקרה של המודול הזה – גם אגרגטור.

    המודול עצמו נמצא ב : http://drupal.org/project/og_aggregator

    הדברים שאפשר לעשות עם קבוצות אורגניות הם :
    http://drupal.org/project/Modules/category/90

    אולי זה הכיוון שמרק יכול ללכת אליו. זו תהיה תוספת משמעותית לנושא האגרגציה בישראל.

  9. דרומי, גם עם דרופל לא תומך מידית בכל התכונות הרצויות, תמיד אפשר לשנות את הקוד שלו, כך שזה לא מהווה מחסום אמיתי.

    fiLi (אתה חייב להחליף ניק), למרות שאני לא מבין קוראנית (?) אתר הדוגמא שמפנים אליו נראה בערך כמו מה שחשבתי עליו. אולי אני אתקין דרופל ואשחק איתו.

  10. שתי הערות – (:P)
    מה שאתה קורא לו ניק, זה השם שלי.
    האתר הוא בסינית (אהובתי), לא קוריאנית. אני אולי יעזור לך בלהבין שהלינק החשוב למודול הוא לא דף הבית אלא – http://joy.webman.info/og .

    שיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים