בשקט בשקט קיבלתי את מענק המילואים

בלי לעשות יותר מדי רעש בתשקורת (מישהו דיווח על זה בכלל?) מענק המילואים חולק בשבוע שעבר. זה נעשה בכזה שקט שאם לא הייתי מדבר עם חייל אחר בפלוגה לא הייתי יודע על זה בכלל. מעניין מה עומד מאחורי השקט התקשורתי הזה, הרי ממש לא נהוג בישראל שהממשלה תחלק כסף בלי שיקום איזשהו שר שינסה לעשות רווח פוליטי מזה.

בסופו של דבר סכום המענק הוא 50 שקל נטו, כלומר על 17 ימי המילואים שלי קיבלתי 850 שקלים דנדשים. מצד אחד זה נחמד לקבל כסף נטו שנותן את ההרגשה כאילו שהצלחת להתחמק מתשלום מס, אבל בעצם מי משלם היום נטו? אנשים שלא מעונינים לתת דיווח אמיתי על ההכנסות/הוצאות שלהם. האם זה בכלל חוקי? אין לי מושג.
מניסיון עם תגמולי מילואים שמתקבלים מעבר להחזר מהביטוח לאומי (למשל על ימי מילואים מעבר למכסה הקבועה בחוק) המדינה גובה עליהם במקור מס של 25%, כלומר ה850 שקל נטו שקיבלתי, בצורה מסודרת היו אמורים להתבטא כ1130 שקל ברוטו. למי חשוב ההבדל הזה? לאנשים שלא עובדים ולעצמאיים שהיתה להם שנה רעה ויכולים לקבל החזר מס. לכאורה המדינה "גזלה" מהם יותר ממאתיים שקל.

למרות שאני לא עומד לבצע צעד מחאה ולהחזיר את הכסף הזה, אני עדיין לא מבין למה בכלל נותנים אותו, ולמה דווקא את הסכום הזה כפי שכתבתי פה.

תגובה אחת “בשקט בשקט קיבלתי את מענק המילואים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים