ג'קו וקלוני

1. בעצם ממש לא רציתי לכתוב על הסערה בכוסית מים הזו. במשך ארבע שנים פס היצור של כוכב נולד מנפיק יצורים שכל היחוד שלהם הוא ביכולת מדויקת לחזור על התנועות שלימדו אותם, לטפח את המראה החיצוני ולא לזייף יותר מדי בתוך המסגרת של העיבוד המוזיקלי. להתיחס לאנשים האלו כאל מוזיקאים יהיה עילבון למוזיקאים אמיתיים עם אמירה עצמאית משלהם כמו היהודים, מוקי, הדג נחש, עידן רייכל ועוד. אז נכון שלהראל מויאל היה שיר אחד מצוין ושירי מימון הבינה שהקרירה המוזיקלית שלה צריכה להתרכז בלהיות קיילי מינו הישראלית, כוסית על שעושה פופ טוב, אבל היתר לא יצרו עדיין שום שיר שהיה מזכה אותם בהשמעה ברדיו אם לא היתה עומדת מאחוריהם מערכת יחסי הציבור של כוכב נולד. ג'קו במצבו העוברי הנוכחי לא ראוי בכלל להתיחסות.

2. מועצת הביטחון של האו"ם אירחה ביום חמישי את ג'ורג קלוני ואביו בדיון מיוחד על המצב בחבל דרפור שבסודן (הנערה הבחריינית דיווחה על המאומה שנוצרה) . בזאת קלוני מצטרף לחברתם של בוב גלדוף ו בונו (הנאבקים על שמיטת חובות לארצות אפריקה) כידוענים שלא רק מגיעים להפגנות בשביל שיצלמו אותם אלא ממש משקיעים עבודה בשיתוף עם המימסד כדי שדעותיהם ישמעו וילקחו בחשבון על ידי האנשים המשפיעים באמת. כשהוא נשאל על כך, קלוני לא מתביש להודות שהוא זוכה לתשומת הלב בעיקר בגלל שהוא ידוען, וזה ממש לא אכפת לו כל עוד הוא זוכה לקדם דברים החשובים בעיניו. בדרפור קלוני לווה על ידי אביו העיתונאי ניק קלוני שבעברו היה איש חדשות "רציני". התרומה שלו למסע ולמסקנות לא מוזכרת כמעט בשום כלי תקשורת.

3. ביום שישי ערוץ sky news ערך סקר בין המנוים שלו, האם צריך להקשיב לדעות של ידוענים. כ45% חשבו שצריך. הסקר לא היה מדעי בשום צורה והוצג בסמיכות לסיקור של ההופעה של ג'ורג קלוני, אבל עדיין המון אנשים כנראה מאמינים שידוענים עשויים להגיד דברי חוכמה גם בנושאים שלא קשורים לעשיה המקצועית שלהם. מענין כמה היו עונים באותה צורה אם במקום על ידוענים היו שואלים אותם על עיתונאים כמו ניק קלוני.

4. הבריטים הם היוצרים של תרבות הידוענות הצהובה, אבל לדעתי אנחנו לא נמצאים הרבה מאחריהם בציפיה למוצא פיו של הידוען התורן. מאות אלפי אנשים הצביעו עבור ג'קו והרבה יותר רצו שהוא ינצח. כמה מתוכם מקשיבים למה שהוא אומר אחרי שהוא מסיים לשיר קשה לדעת אבל לפי הסקר של sky סביר להניח שהרבה. מאחר שג'קו הוא איש משפיע, מבחירה או שלא מבחירה, ההתעמתות של בן כספית עם הדעות שלו היתה מעשה עיתונאי נכון. סביר להניח שאם במקום ג'קו היה מדובר באיזה רב ישוב קטן שפוסק פסיקה המנוגדת לערכים החילוניים שלנו, כל אדם בעל טור בעיתון היה מתעמת איתו.

5. יש אנשים שיוצאים להגנת ג'קו בגלל שנראה כאילו שבן כספית מיצג את המימסד הגדול והשנוא. נראה לי שאנשים אלו עושים טעות בסיסית ביותר. היום ערוץ 2 זה המימסד ואין יותר מימסד ממנו במדינה. ג'קו הוא התוצר האופיני של מימסד ערוץ 2. סביר להניח שיש יותר אנשים שראו את ג'קו מופיע ומתראין לכל מיני כלי תקשורת מאשר כמות האנשים שקראו את הטור של בן כספית. אולי זה רק הדמיון הפרוע שלי, אבל נדמה לי שכספית רצה להוסיף פסקה על תרבות הכלום והכלום תרבות שהמימסד של ערוץ שתיים מיצר, אבל נמרודי ביקש ממנו להוריד אותה.

6. יש אנשים שיוצאים להגנת ג'קו כי הוא מיצג שכבה של צעירים שמרגישה מנוכרת למדינה. אני לא יודע איך בדיוק הם הגיעו למסקנה שהוא מיצג בכלל מישהו, האם עשו סקר? אני באופן אישי הייתי נעלב אם מישהו היה קובע שאני באיזשהו אופן מיוצג על ידי אדם שלא מוכן לתרום דבר לחברה (ולו על ידי שילשול פתק לקלפי) אבל מתלונן על כך שהמדינה לא טובה אליו.

7. רגע אחד, איפה פורסם הראיון עם ג'קו? במעריב, ואיפה פורסם הטור של כספית? במעריב, ומי סיקר באריכות את כוכב נולד לדורותיו? כל עיתוני רשת מעריב. בן כספית חטא בכך שלא הקדיש פחות שליש מהמאמר שלו להלקאה עצמית על העיתונאות הרדודה של הרשת שבה הוא עובד ושל יתר רשתות התקשורת. הרי אם לא היו מקדישים כל כך הרבה נייר להאלהת תחרות הקריוקי המטופשת, אז היתה פחות חשיבות להגיגים של מי שזכה בה.

8. אבל לא מאוחר לתקן את המצב ולהחזיר את האיכות לשוק המוזיקה המקומי. כספית יכול להציע לנמרודי להקים מדור בNRG שיפיץ חינם בפורמט חופשי של mp3 שירים של זמרים ולהקות לא ידועים שאנשי המוזיקה של מעריב ימליצו עליהם, משהו בסגנון של להקת השבוע, וכך ליצור כוכבים אמיתיים שיוכלו למשוך אנשים להופעות שלהם במקום לבזבז כסף על SMSים שמעשיריים את אנשי ערוץ 2. אולי באמת צריך להציע את זה לבועז כהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים