האם בישראל מתרחשת הפיכה?

אין לי דרך אחרת להבין את הפסיקה הזו של בג"ץ המחייבת את עמיר פרץ לתת הודעה על המצב ההומניטרי בעזה, פרט לניסיון השתלטות של שופטי בג"ץ על המדינה.

לטובת מי שלא זוכר כבר שנה שישראל אינה כח כובש בעזה והפלשתינאים מנהלים את עניניהם שם לפי ראות עיניהם (העובדה שהם בחרו להכנס למלחמה עם ישראל לא משנה זאת). הגבול של ישראל עם עזה נכון להיום אינו שונה במאומה מהגבול עם סוריה, בעיקרון הגבול סגור אבל יש מעברים ולפעמים עוברים בהם אנשים או סחורות.

מה בדיוק גורם לשופטי בג"ץ לחשוב שיש להם זכות לקבוע האם מעברי גבול עם מדינה זרה צריכים להיות פתוחים ובאיזו תדירות? האם הם לא למדו בשיעורי האזרחות שלה על מושג שנקרה "הפרדת רשויות"? האם הם לא מבינים שתפקידם לפקח על ביצוע חוקי המדינה על ידי הרשות המבצעת (ממשלה) ותו לא? ומה בדיוק הם רוצים מעמיר פרץ? בשביל לקבל דו"ח אמין מעזה צריך לפנות לשר הפנים הפלשתינאי. ובעצם מאיפה הם שואבים את הסמכות לדון בכלל בענינים הקשורים למצב הפנימי בעזה?

רק לפני מעט פחות משנה הם רצו להחליט מה צריך להיות תקציב הרווחה של המדינה. מחר הם וודאי ירצו להחליט איפה למקם רמזורים.

מתי יקום מישהו ויתחיל להתנגד להפיכה הזו לפני שנהפוך למדינה ששולטים בה עורכי דין שלא מקובלות עליהם החלטות של נציגי ציבור שנבחרו באופן דמוקרטי (האם יש שם למשטר בו המעמד השליט הוא עורכי דין?).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים