בבקשה אל תעליבו את החיילים שגויסו בצו 8 עם מענק של קבצנים

הממשלה עומדת לאשר מתן מענקים לחיילים שגויסו בצו 8 בגלל הלחימה בצפון. החישוב של המענקים מתבסס כרגע עם 50 שקל ליום מילואים. רק בשביל הקנה מידה 50 שקל זה מעט פחות משכר עבודה ממוצע לשעה של עובדים במשרה מלאה (כ 10,000 בחודש). שירתתי 17 יום ולכן אני עומד לקבל את הסכום העצום של 850 שקל. עכשיו אני עובד עצות האם להתפרע ולהוציא אותו בבת אחת על הארנונה או להשקיע בחוכמה ולפרוס אותו על שני תשלומי חשמל.

מישהו בממשלה צריך להבין שאנשים שהגיעו למילואים עשו זאת לא למטרת רווח. תרצו תקראו לזה פראיריות, תרצו תקראו לזה אידאליזם, תירצו תקראו לזה שמירת חוק. בפלוגה שלי היה אחד שהתנגד ללחימה, אחד כתום מגוש קטיף ז"ל שנמלא גועל כל פעם שעלה על מדים, ועצמאי שהלקוחות שלו ברחו לו כשגילו בבוקר יום ראשון אחד שהוא הלך ואינו יודע מתי יחזור. אף אחד (פרט אולי למעט הסטודנטים המובטלים) לא הגיע בגלל שהוא ראה בהתיצבות הזדמנות לעשות רווח כספי.

מצד שני אותם אנשים יודעים בדיוק מה שווה העבודה הקשה שלהם במילואים והנכונות שלהם להקריב את עצמם לטובת המדינה. במשך שנים הם מתלוננים על כך שהביטוח הלאומי מחזיר את סכום המשכורת שהם מקבלים בבית, אבל שוכח שבבית הם עובדים במשרד ממוזג פחות מ10 שעות ביום ולא עובדים בשישי שבת, בשונה ממה שקורה בצבא. בשביל אותם אנשים סכום של סרט ופופקורן ליום הוא לא הרבה יותר ממחווה ריקה.

בהחלט יתכן שכרגע אין למדינה כסף לתת תגמול הוגן לכל אותם חיילים (לדעתי האישית הוא צריך להיות לפחות 100 שקל ליום), וזה יהיה בסדר גמור אם לא ישלמו אותו. בסופו של דבר איש לא קיבל תגמול מיוחד על השתתפות במלחמות קודמות וגם לא על הפעילות המטורפת בימי האינתיפדה. אם אין כסף, אז קחו את הסכום המועט הזה וחלקו אותו לפצועים, למשפחות ההרוגים, או לכל מטרה אחרת שתעזור לאנשים להשתקם מנזקי המלחמה.

כמעט שכחתי. 850 זה ברוטו נכון? כלומר זה יצא רק 650 נטו. לא בטוח שזה יספיק לארנונה. באסה.

6 תגובות “בבקשה אל תעליבו את החיילים שגויסו בצו 8 עם מענק של קבצנים”

  1. צפריר, אני מקוה שאתה צוחק/בוכה איתי ולא עלי. באמת נראה לך ש50 שקל תוספת לשכר ליום ברוטו מפצה אדם שיורים אליו?

    שירת איתי עובד חברת החשמל במחוץ הצפון שסיפר לי שכל יום שהוא בצבא הוא מפסיד תוספת של 350 שקל שקיבלו כל החברים שלו שיצאו לתקן את התקלות שגרמו הקטיושות.

    בפלוגה שלי יחסית הרבה עובדי היי-טק ועורכי דין. נראה לי שהם אפילו לא ירגישו את ה50 שקל האלו נכנסים לארנק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים