ישרא-בלוג, הצנזורה זה כאן

ההקמה של הבלוג שלי באתר שלי לחלוטין לא היתה ברורה מאליה. בכל זאת בלוג מחייב איזשהו סוג של תוכנת עריכה, בסיס נתונים, מנגנון תגובות ועוד. נכון שיש כל מיני תוכנות של בלוגים, אבל לך תתחיל לבדוק אותן, מי יודע כמה באגים יש בהן והאם הן מתאימות למה שאני רוצה ליצור. הרבה יותר קל לפתוח בלוג באחד מהאתרים הישראלים שמספקים את השרות הזה.

אבל יש גם בעיות עם האתרים הישראלים. רשימות דורשת כתנאי קבלה יכולת עיתונאית מוכחת, ואני אין לי. ישרא נותן ממשק משתמש ממש אומלל למי שאין לו מנוי פרו, וישרא ותפוז מתכוונים להרויח כסף מהכתיבה שלי. באופן עקרוני אין לי שום בעיה עם זה שמישהו רוצה להרוויח על חשבוני, אבל באף אחד מהאתרים לא מציעים לשתף אותי ברווחים שבאים כתוצאה מהכתיבה שלי, וחוסר ההכרה הזה שכנע אותי להקים את הבלוג באתר שלי.

בחלום השחור ביותר לא חשבתי שהסיבה הכי טובה לא להשתמש באתרי הבלוגים היא צנזורה על תכנים.

מסתבר שנכון להיום, למרות שזה צוין במפורש בכתבה בסופשבוע של מעריב, אסור בישראבלוג לציין שמירב קנר האשימה את הפסיכולוג שאול חיימוביץ בהטרדה מינית. כמו כן אסור לציין במאמר אחד את המילים פיז'ו 404 ומוות. (מבחינה טכנית מענין אותי האם יש תוכנה מיוחד שעוברת על כל הבלוגים ומידעת את יריב חבוט על מאמרים חשודים, והאם היא קוד פתוח).

אני חייב להודות שהמודל העסקי של יריב חבוט בישראבלוג נפלא מבינתי. במקום לטפח את הבלוגים ולהגן עליהם, כי הרי הם מקור פרנסתו, הוא מצנזר אותם ללא הכרה. מה בדיוק הפואנטה בלצנזר את ג.ק., הרי רק מלראות את כמות האנשים שמגיעים לאתר שלי בשביל לקרוא על מירב קנר אני יכול לנחש שהמונים מגיעים לאתר של ג.ק. . ואם כבר, אם באמת הבלוג הזה לא מתאים להשקפותיו של יריב חבוט, למה הוא לא סוגר אותו ודי, למה צריך את משחק מחיקת הפוסטים המטומטם הזה (לא ש ג.ק. זוכה ליותר מדי נקודות זכות בקטע הזה).

עריכה 3/7 : בצורה לא אופינית החלטתי אחרי שנת לילה טובה שאין לי אינטרס להכנס יותר מדי לתוך המלחמות האלו ולכן הורדתי את שמו של אותו בעל 404 שכנראה אין לו אומץ לתבוע את ג.ק. והולך בנתיב הקל של לחץ על אנשים ללא עמוד שדרה.

10 תגובות “ישרא-בלוג, הצנזורה זה כאן”

  1. בכתבה פורסמה תגובת המשטרה שאמרה שהיתה תלונה, שהיא נבדקה ושנמצא שאין חשד לפלילים.
    בשום מקום לא נאמרו המילים "הטרדה מינית", וגם "המתלוננת הנוספת" דיברה על טיפול כושל לא על הטרדה.
    לכן, האזכור כאן של האיש בשמו המלא (בדיוק כמו אצל ג.ק.) הוא דיבתי ולא משנה מה אתה חושב על זה. ונדמה לי שאתה גם טועה בעניין הסיכוי שיהיו תביעות. כצופה מן הצד אני די בטוח שיהיו תביעות.

  2. אכפת לך להציג את תעודות ההסמכה שלך לעריכת דין?

    הבעיה שלי היא שיריב חבוט חושב בדיוק כמוך. מה קרה לעיקרון של אדם זכאי כל עוד הוא לא יצא אשם, ולאן העלמנו בבת אחת את כל המערכת השיפוטית? יריב חבוט משמש פה גם שוטר גם שופט וגם תלין בלי שתהיה לו הסמכה מינימלית בתחומים האלו (עד כמה שאני יודע, אולי אני טועה).

    נניח שתהיה תביעת דיבה וש ג.ק. יצא אשם אז הוא יאלץ לשלם לתובע. מה חבוט מכניס את עצמו לתוך הסמטוכה הרי הוא בעצמו מעלה את הטקסט שהאחריות המלאה היא על הכותבים?

    בכל אופן בטקסט של ה404 לא היתה שום דיבה, ואם לא המגיבים שם לא הייתי מנחש אפילו את ההקשר, אז מה היה התירוץ להסרתו?

    ובקשר לזה שתהיה תביעה, אני מוכן להמר נגד זה. לשני האנשים יש/היו בלוגים והם לא טרחו להזים את מה שרפונזל כתבה עליהם. זו לא התנהגות שאני בדרך כלל מיחס לאנשים שמרגישים שהם צחים כשלג.

  3. אמרת "מה קרה לעיקרון של אדם זכאי כל עוד הוא לא יצא אשם, ולאן העלמנו בבת אחת את כל המערכת השיפוטית?"

    אז גם העיתון לא שופט וגם אתה . אנשים שמוצאים עצמם יום אחד במרכז פרשיה כגון זו לרוב פשוט לא יודעים מה לעשות. זה מפחיד, זה מלחיץ, אתה חושב: אולי אם אני אשתוק ואשב בשקט זה יעבור? נכנסים לסרטים מסתגרים בבית בדיכאון. אבל אתה תראה שבסוף יהיו תביעות.

    דווקא חבוט פעל על בסיס חוזה התקשרות שכל מי שיש לו בלוג חותם עליו. בטקסט ה404 היה משום הסתה לאלימות. רבים הבינו זאת כך.

  4. נחיה ונראה מה יקרה, אבל העמדת הפנים כאילו שהמאמר על ה404 היה בו יותר אלימות ממה שאנשים כמו שלומית א' מפזרים ברחבי הישרא ללא הפרעה היא מוזרה לטעמי.

  5. ראש הממשלה זה קל מדי, יותר ריאלי זה מה יקרה אם תבקר מסעדה והבעלים שלה יתלוננו ליריב. תאר לעצמך שמקדונלדס מפרסמים בישרא ואתה כותב מאמר על כמה האוכל שלהם גרוע, האם הם לא יוכלו לצנזר אותך מטעמי הוצאת דיבה?

  6. גם אני קראתי את הכתבה. לא דובר בה על הטרדה מינית כלל אלא נטען ששיטת הטיפול בעייתית וממה שהבנתי גם היתה ביקורת על מקצועיות הכתבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים